Jag är en musikentusiast som letar efter en hyffsad anläggning med två högtalare, receiver och CD-spelare för max 6000 kr. Jag vet inte mycket om tekniken egentligen, vill bara att det ska låta bra, även på relativt låg volym eftersom jag bor i lägenhet, en ganska liten sådan dessutom (25m²) Har tittat bland annat på dessa "kompaktstereo"-system på netonnet:
Yamaha PianoCraft E810
Sony CMT-WS2D
Sedan slog det mig att jag egentligen inte behöver DVD-spelare, och att om jag ändå lägger lika mycket pengar borde jag kunna få ett system med bara CD och bättre ljud. Hamnade på Hifi-klubbens hemsida och hittade Denon D-M33. Hifi-klubben säljer den med Dali Concept 1 för 4698 kr. Rimligen borde en sådan konfiguration låta bättre än apparaterna ovan? Hur stor skillnad skulle jag märka? Jag bor en bra bit från närmaste Hifi-klubb och har egentligen ingen möjlighet att åka dit och provlyssna; i varje fall vill jag ha lite input här först.
Eftersom min budget ligger ytterligare något högre tittade jag runt bland Hifi-klubbens stativhögtalare och fastande för B&W DM303 för 2696 kr. Denon D-M33 kostar drygt 3500; med dessa högtalare skulle jag alltså landa på strax över 6000. Helt ok.
Min fråga är om Denon DM-303 klarar att driva dessa på bra sätt? Specificationerna säger mig inte mycket, men receivern i Denonen är väl inte så kraftfull om man pratar watt. Det står dock i produktinfon att högtalarna är lättdrivna. I övrigt har jag bara sett bra omdömen på om dessa högtalare.
Några kommentarer? Förslag på ett helt annat system i samma prisklass?
Redigerat av thomas_a, 20 November 2006 - 15:53.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?