Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

DET SPÖKAR DEL 1-10 - - - DOKUMENTÄR

44 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 November 2006 - 14:40

TimeSplitters
  • TimeSplitters
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0
Serien som visades på Kanal5 År: 1999-2000 och som handlar om hemsökta hus, slott och sjukhus i Sverige. Mycket intressant dokumentärserie enligt mig! Jag letar efter dena DOKUMENTÄREN antingen på DVD eller VHS eller anat format! Någon som vet var man kan få tag på det? Har letat på många ställen men har inte hittat den! DEt är den absolut bästa DOKUMENTÄREN genom tiderna enligt mig B) Vill gärna ha svar så snabbt som möjligt M.v.h / Mattias

Postad 23 November 2006 - 12:03

Unregistered7a297b68
  • Unregistered7a297b68
  • Beroende

• 1006 inlägg
  • 0
Fick man se några spöken :)Inte bara massa "orber"dv kamera fenomen .)

Postad 23 November 2006 - 13:58

TimeSplitters
  • TimeSplitters
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0
Ja några fick man se =)

Postad 25 November 2006 - 20:49

Addex
  • Addex
  • Veteran

• 1902 inlägg
  • 0
Right...

Postad 26 November 2006 - 12:41

TimeSplitters
  • TimeSplitters
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0
Ingen som vet om den går aTT KÖPA NÅGON STANS DÅ?

Redigerat av TimeSplitters, 26 November 2006 - 12:42.

Postad 26 November 2006 - 21:36

Unregisteredaefc5739
  • Unregisteredaefc5739
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Ett tips är att ta kontakt med Kanal5. Då kan du få tag i korrekt titel, producent osv :)

Postad 29 November 2006 - 13:53

TimeSplitters
  • TimeSplitters
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Ett tips är att ta kontakt med Kanal5. Då kan du få tag i korrekt titel, producent osv :)

<{POST_SNAPBACK}>

Vad ska jag skriva till dom då?

Postad 29 November 2006 - 19:00

Unregisteredaefc5739
  • Unregisteredaefc5739
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Kontakta dem och säg att du såg en serie om hemsökta hus som gick på deras kanal runt sekelskiftet och att du försöker få tag i serien på VHS eller på DVD. Du ska även nämna att du inte kommer ihåg titeln på serien och därmed så frågar du efter den. Nämn även att serien besökte hemsökta hus, slott och sjukhus i Sverige.

Du lär i alla fall få något svar.

Kan det förresten vara serien "Förnimmelse av mord" du söker?
http://www.kanal5.se...ge.aspx?id=2683

Eller "Tidigare liv" http://www.kanal5.se...ge.aspx?id=4605

Har inte Kanal 5 så jag vet inte direkt vilket du söker, ta kontakt med Kanal 5 och hör med dem de borde veta vad de har sänt :)

Postad 30 November 2006 - 12:44

TimeSplitters
  • TimeSplitters
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Kontakta dem och säg att du såg en serie om hemsökta hus som gick på deras kanal runt sekelskiftet och att du försöker få tag i serien på VHS eller på DVD. Du ska även nämna att du inte kommer ihåg titeln på serien och därmed så frågar du efter den. Nämn även att serien besökte hemsökta hus, slott och sjukhus i Sverige.

Du lär i alla fall få något svar.

Kan det förresten vara serien "Förnimmelse av mord" du söker?
http://www.kanal5.se...ge.aspx?id=2683

Eller "Tidigare liv" http://www.kanal5.se...ge.aspx?id=4605

Har inte Kanal 5 så jag vet inte direkt vilket du söker, ta kontakt med Kanal 5 och hör med dem de borde veta vad de har sänt :)

<{POST_SNAPBACK}>

Har skickat till dom nu! skrev så här "Hej jag såg en serie om hemsökta hus som gick på er kanal runt sekelskiftet och jag försöker nu få tag i serien på VHS eller på DVD. Jag kommer inte ihåg titeln på serien men jag tror det var "Det Spökar" skulle gärna vilja veta den rätta titlen. I serien besökte hemsökta hus, slott och sjukhus i Sverige. Skulle bli SUPER glad om ni kunde svara på deta så fort det bara går M.v.h / Mattias"

Postad 01 December 2006 - 14:17

TimeSplitters
  • TimeSplitters
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0
Jag fick ett svar av dom och dom skrev så här "Det spökarDramadokumentär från 1999. Under tolv veckor besöker vi slott ochherresäten i Norden, byggnader som alla hyser ett spöke eller engengångare. Vår ciceron, skådespelaren Torsten Wahlund, guidar oss blandvålnaderna, berättar deras historia och tar oss med till platser som ärhemsökta. Serien bygger på berättelser med verklighetsbakgrund och vikommer bl a att besöka Sala silvergruva, Stockholms skärgård och Taksteinsgård på Gotland.Vi kommer inte att visa det igen."

Postad 02 December 2006 - 08:48

Unregisteredaefc5739
  • Unregisteredaefc5739
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0

Jag fick ett svar av dom och dom skrev så här "Det spökarDramadokumentär från 1999. Under tolv veckor besöker vi slott ochherresäten i Norden, byggnader som alla hyser ett spöke eller engengångare. Vår ciceron, skådespelaren Torsten Wahlund, guidar oss blandvålnaderna, berättar deras historia och tar oss med till platser som ärhemsökta. Serien bygger på berättelser med verklighetsbakgrund och vikommer bl a att besöka Sala silvergruva, Stockholms skärgård och Taksteinsgård på Gotland.Vi kommer inte att visa det igen."

<{POST_SNAPBACK}>

Nu vet du titel och korrekt årtal, bara att spinna vidare! :)

"Det spökar" @ 1999 > http://www.imdb.com/title/tt0274251/

Klickar vidare och finner:

Series Produced by
Keld Reinicke ....  executive producer: TV2 (unknown episodes)

TV2 lär vara TV 2 Danmark (http://tv2.dk/) klickar runt på deras sida och finner kontaktsidan: http://omtv2.tv2.dk/...akt/kontakt.php

Nu är det bara att kontakta dem och fråga om de har serien på DVD eller på VHS.

Good luck! <_<

Postad 02 December 2006 - 15:29

TimeSplitters
  • TimeSplitters
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Nu vet du titel och korrekt årtal, bara att spinna vidare! :)

Series Produced by

TV2 lär vara TV 2 Danmark (http://tv2.dk/) klickar runt på deras sida och finner kontaktsidan: http://omtv2.tv2.dk/...akt/kontakt.php

Good luck! <_<

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 02 December 2006 - 21:31

TimeSplitters
  • TimeSplitters
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0
Nu fick jag ett svar till då skrev dom såhär "Hej tack för ditt mail, det finns inga planer på det just nu! och ingadvdsläpp heller.Men vi skickar ditt förslag till berörda!"

Postad 04 December 2006 - 22:09

Unregisteredaefc5739
  • Unregisteredaefc5739
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0

Nu fick jag ett svar till då skrev dom såhär "Hej tack för ditt mail, det finns inga planer på det just nu! och ingadvdsläpp heller.Men vi skickar ditt förslag till berörda!"

<{POST_SNAPBACK}>

Bara att hålla tummarna :lol:

Postad 05 December 2006 - 08:19

TimeSplitters
  • TimeSplitters
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Bara att hålla tummarna B)

<{POST_SNAPBACK}>

Skriv du ochså att du vill ha den på DVD så är det störe sjans att det kommer ju!

Postad 06 December 2006 - 17:38

Unregisteredaefc5739
  • Unregisteredaefc5739
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0

Skriv du ochså att du vill ha den på DVD så är det störe sjans att det kommer ju!

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe, nja jag är inte intresserad. Tror mer på tomten är på spöken :D

Postad 07 December 2006 - 12:46

TimeSplitters
  • TimeSplitters
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Nu vet du titel och korrekt årtal, bara att spinna vidare! :D

Series Produced by

Good luck! :D

<{POST_SNAPBACK}>

Men då måste man väl skriva på danska?

Postad 24 December 2006 - 00:31

TimeSplitters
  • TimeSplitters
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe, nja jag är inte intresserad. Tror mer på tomten är på spöken :D

<{POST_SNAPBACK}>

Okej då! Men detta va riktigt skrämande när jag var mindre!

Postad 09 January 2007 - 12:37

TimeSplitters
  • TimeSplitters
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0
Måste man inte skriva på danska då eller?

Postad 23 March 2007 - 22:23

wostow
  • wostow
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Gänget som gjorde serien heter Action film och kan nås på [email protected]
Det var de som också gjorde "Evil Ed". Riktiga hjältar!
Kanske kan de pressas att bränna dvd:er? ( de måste ju ha kvar kopior?)

/W

Postad 23 March 2007 - 22:49

wostow
  • wostow
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Bra trailervideo för kultserien finns här:

http://www.actionfilm.se/FotoPro.htm

Klicka på "Det spökar"!

/W

Postad 24 March 2007 - 21:47

TimeSplitters
  • TimeSplitters
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0

Gänget som gjorde serien heter Action film och kan nås på  [email protected]
Det var de som också gjorde "Evil Ed". Riktiga hjältar!
Kanske kan de pressas att bränna dvd:er? ( de måste ju ha kvar kopior?)

/W

<{POST_SNAPBACK}>

Kan du inte försöka prata med dom då?

Postad 06 May 2007 - 21:47

nygren
  • nygren
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0
Du kan ladda ner dom på På www.YouTube.com Finns även på en annan sida, men den får du lista ut själv.

mvh
Nygren

Postad 07 May 2007 - 06:50

TimeSplitters
  • TimeSplitters
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0

Du kan ladda ner dom på På www.YouTube.com Finns även på en annan sida, men den får du lista ut själv.

mvh
Nygren

<{POST_SNAPBACK}>

Det är ju inte alla avsniten!

Postad 09 May 2007 - 21:43

nygren
  • nygren
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0

mvh
Nygren

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Ingen aning! Försökte bara hjälpa till. Men men så kan det gå.

Postad 30 May 2007 - 09:22

TimeSplitters
  • TimeSplitters
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0

mvh
Nygren

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Ingen aning! Försökte bara hjälpa till. Men men så kan det gå.

<{POST_SNAPBACK}>

OKej men kan du inte försöka göra så dom släpper den på DVD då?

Postad 30 July 2008 - 20:16

FredrikGustavsson
  • FredrikGustavsson
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jag håller med, "Det Spökar" är den absolut bästa spök-dokumentären någonsin! Har den dock på VHS men skulle även vilja ha den på DVD som en gardering.. Jag skulle gråta floder ifall banden förstördes för mig, så mycket betyder serien för mig. Det verkar dock inte som om det är möjligt att få tag på DVD och inte verkar det som de ska sända serien i repris trots att det är många som skulle vilja det :unsure: ###### sätt av dem, de visar ju ändå så mycket skit nuförtiden!

Postad 31 July 2008 - 15:48

FredrikGustavsson
  • FredrikGustavsson
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Bara att hålla tummarna :)

<{POST_SNAPBACK}>

Jag vill ochså mer än gärna ha den på DVD! :D

Postad 01 August 2008 - 05:41

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

Nu vet du titel och korrekt årtal, bara att spinna vidare! :(

"Det spökar" @ 1999 > <a href="http://www.imdb.com/title/tt0274251/" target="_blank">http://www.imdb.com/title/tt0274251/</a>

TV2 lär vara TV 2 Danmark (<a href="http://tv2.dk/" target="_blank">http://tv2.dk/</a>) klickar runt på deras sida och finner kontaktsidan: <a href="http://omtv2.tv2.dk/kontakt/kontakt.php" target="_blank">http://omtv2.tv2.dk/kontakt/kontakt.php</a>

Good luck! :)

<{POST_SNAPBACK}>

Jättelång post med hur han har hjälpt dig att komma fram till vem du ska kontakta och du kan inte ens skriva ett mail till dom själv? humor ;)

Postad 30 November 2008 - 21:24

FredrikGustavsson
  • FredrikGustavsson
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jag skrev till Action film idag och frågade varför de inte kan släppa en DVD på serien. Det är en alldeles för bra serie för att inte släppas på DVD. Jag skrev också att det inte bara var jag som eftersträvade den utan naturligtvis en hel del andra, ni tex! Om ni också skriver till dem kanske vi kan sätta lite press på dem ;) Adressen är ju [email protected]
Hoppas nu bara att de svarar med positivt besked, serien ska fram!

Postad 16 December 2008 - 05:32

Netrunner
  • Netrunner
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Right...

Postad 16 February 2009 - 14:23

TimeSplitters
  • TimeSplitters
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0

Jag skrev till Action film idag och frågade varför de inte kan släppa en DVD på serien. Det är en alldeles för bra serie för att inte släppas på DVD. Jag skrev också att det inte bara var jag som eftersträvade den utan naturligtvis en hel del andra, ni tex! Om ni också skriver till dem kanske vi kan sätta lite press på dem :) Adressen är ju [email protected]
Hoppas nu bara att de svarar med positivt besked, serien ska fram!

Har du fått svar en?

Postad 16 February 2009 - 14:27

TimeSplitters
  • TimeSplitters
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0

Jag håller med, "Det Spökar" är den absolut bästa spök-dokumentären någonsin! Har den dock på VHS men skulle även vilja ha den på DVD som en gardering.. Jag skulle gråta floder ifall banden förstördes för mig, så mycket betyder serien för mig. Det verkar dock inte som om det är möjligt att få tag på DVD och inte verkar det som de ska sända serien i repris trots att det är många som skulle vilja det :) ###### sätt av dem, de visar ju ändå så mycket skit nuförtiden!

Rippa VHS,en då till datorn :) Har du alla 22 Avsnitten?

Postad 17 February 2009 - 14:58

FredrikGustavsson
  • FredrikGustavsson
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Har du fått svar en?

Tja! Jo jag fick svar av Anders Jacobsson som varit med att spela in serien o han sa att problemet är att Actionfilm inte äger serien helt utan den producerades av TV-Kompaniet som inte finns längre. Men han skrev att de skulle kolla vad de kunde göra i frågan! Men de hade dock allt material på digi-beta (Broadcast Kvalitet) Och jag har bara 12 avsnitt tyvärr :/ från andra säsongen.

Postad 17 February 2009 - 20:20

TimeSplitters
  • TimeSplitters
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0

Tja! Jo jag fick svar av Anders Jacobsson som varit med att spela in serien o han sa att problemet är att Actionfilm inte äger serien helt utan den producerades av TV-Kompaniet som inte finns längre. Men han skrev att de skulle kolla vad de kunde göra i frågan! Men de hade dock allt material på digi-beta (Broadcast Kvalitet) Och jag har bara 12 avsnitt tyvärr :/ från andra säsongen.

okej Jag har bara 10 St! Vilka avsnitt har du då? Jag kanske har några avsnitt som du inte har och du har några inte jag har! Så kan vi byta ju :P

Postad 18 February 2009 - 15:11

FredrikGustavsson
  • FredrikGustavsson
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

okej Jag har bara 10 St! Vilka avsnitt har du då? Jag kanske har några avsnitt som du inte har och du har några inte jag har! Så kan vi byta ju :)

Jasså okej, jag har avsnitten: Skårup, Fredrikstens fästning, Åbo slott, Taksteins gård, Grindeslevs kloster, Saltholmens fyr utanför lillesand (Norge), Olofsborg, Århus teater, Granåsens gård, Helsingfors (Estnäsgatan), Sala silvergruva, Stockholms skärgård. Jag saknar endast från första säsongen. Har du några därifrån? :D

Postad 07 June 2009 - 20:00

Jerry_
  • Jerry_
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
*Bump*
Nåt nytt om nåt släpp på denna serien? :(

Är det förresten nån som vet om spökena är riktiga (och har nån länk till fakta om spökena typ) eller om det bara är påhittat?

Postad 07 June 2009 - 20:05

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

*Bump*
Nåt nytt om nåt släpp på denna serien? :(

Är det förresten nån som vet om spökena är riktiga (och har nån länk till fakta om spökena typ) eller om det bara är påhittat?

Om de vore riktiga skulle nog många forskare höra av sig. Hade programmet baserats på empiriska fakta vore det nerlagt innan det ens började.

Postad 07 June 2009 - 20:07

Jerry_
  • Jerry_
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Om de vore riktiga skulle nog många forskare höra av sig. Hade programmet baserats på empiriska fakta vore det nerlagt innan det ens började.

Menade ju såklart om det bygger på fakta, alltså att det kanske sägs att det spökar så som i avsnittena och finns myter om det eller om det är taget ur luften helt. :(

Postad 08 June 2009 - 16:19

FredrikGustavsson
  • FredrikGustavsson
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

*Bump*
Nåt nytt om nåt släpp på denna serien? :)

Jo serien bygger på händelser som sägs ha utspelat sig på riktigt, även om en del bara är rena teorier om hur det KAN ha gått till. Jag har också försökt söka efter spökhistorierna och endel går att hitta...medans andra är mera "svåråtkomliga" :)

Postad 10 June 2009 - 08:59

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Menade ju såklart om det bygger på fakta, alltså att det kanske sägs att det spökar så som i avsnittena och finns myter om det eller om det är taget ur luften helt. :D

Myter och empirisk vetenskap hör inte ihop. Programmen är gjorda för att man ska reagera med känslorna och inte tänka vetenskapligt. Slaska på lite stämningsfull musik så har du ett utmärkt program för en arbetslös kristallhelare med naveln full av glasbitar..... ;)

Barnprogram för vuxna är vad det är... ;)

Postad 10 June 2009 - 10:09

bensnake
  • bensnake
  • Veteran

• 1949 inlägg
  • 0

Barnprogram för vuxna är vad det är... ;)

Säg inte så! Det finns faktiskt, hur otroligt det än må låta, folk i detta forum som tittar på dessa program och som hänvisar till dem titt som tätt i olika trådar... ;)

Postad 10 June 2009 - 16:18

FredrikGustavsson
  • FredrikGustavsson
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Japp, serien ÄGDE helt enkelt. FETT mycket bättre än dagens shit iaf

Postad 10 June 2009 - 21:02

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Säg inte så! Det finns faktiskt, hur otroligt det än må låta, folk i detta forum som tittar på dessa program och som hänvisar till dem titt som tätt i olika trådar... :)

Förlåt..he he.

Postad 15 February 2010 - 01:42

scenic
  • scenic
  • Beroende

• 1066 inlägg
  • 0
Nå finns den på dvd?

Jag såg den där serien när den gick på kanal 5, jävligt bra!!!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.