Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gästbok för Halvar

14 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 December 2006 - 01:56

Unregistered99ed7140
  • Unregistered99ed7140
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Välkommen till min gästbok

Postad 18 December 2006 - 11:55

Unregistered1e2ba420
  • Unregistered1e2ba420
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Vad är din motivering till att det inte går att bo hos oss, men att det går att bo hos er? Det är väl för fan två lägenheter! Och vad gör man i dem? Jo, man bor i dem!

Postad 19 December 2006 - 01:09

Unregistered99ed7140
  • Unregistered99ed7140
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Det var inte meningen att du skulle bli arg, det jag syftade på var att jag antar att du inte klättrar på skrivbordet för att komma upp i sängen. Alltså att det är synd att man ska behöva plocka bort saker i lägenheten för att det ska godkännas. Jag bor i en helt vanlig hyreslägenhet och jag kan inte göra om den hur jag vill, faktum är att jag knappt kan sätta upp en tavla utan att tänka mej för. Därför tänkte jag som så att jag tar kort på hur det ser ut här just nu en helt vanlig dag där jag lever och försöker trivas, blir helt sågad för att det är trångt i lägenheten och ja... Det kanske var lite väl klumpigt sagt av mej, men det är för den delen inte helt osant.

Postad 19 December 2006 - 15:40

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2944 inlägg
  • 0

Hej och tack för omdömmet! Jag ska göra ett försök att göra något åt både färgsättning och kabeldragningen till projektorn idag, vi får se vad det blir av det. Jag sätter väl upp bilder om jag får till något. Jag såg att du lyssnar på KoRn? det gör sambon och hennes dotter med.
De var tillåmed iväg och såg dem live en gång.
Du hade en finfin anläggning du med ser jag, det måste vara en ren fröjd att få luta sej tillbaka i de där fåtöljerna och lyssna på den stereon.

Hallå

Jodå lite KoRn blir det. :blink: Lyssnar på det mesta så är ju lite petig vad det gäller ljudet eftersom jag måste just kunna spela allt så bra som möjligt. :huh:

Dock saknas där lite djup om jag skulle få för mig att spela techno.. Vilket sällan händer..

Men kan lugnt säga att jag är ruggit nöjd. :rolleyes:

Postad 20 December 2006 - 05:16

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2944 inlägg
  • 0

Jag dras med samma problem jag med, vill kunna spela allt och det ska fortfarande låta bra, är även så dum att jag försöker få till det och ändå ha hembio... Det är ett jäkla skit att ha det trångt och ha habegär. Idag har jag varit till stan och köpt lite grejer och gjort ett tappert försök att förbättra situationen en liten aning här hemma. Ska ta lite bilder imorgon efter jobbet, ska väl dra mej till sängs nu för jag ska upp tidigt (halv fem).
Såg att du är född på samma dag som en av mina bröder, 14/3. Ha de bra// Halvar

Hehe, 14/3e är en bra dag att vara född på.. :rolleyes:

Det här med att spela allt, det har jag alltid gjort kan jag säg, men förr var det mer festande och mycket techno. Körde ett NAD + Cerwin Vega surround förr med 12" fram 12" sub och 10" surround.. Så jag har ju gått från det djupet till Dalis. :huh:

Men sen har jag också vuxit ifrån behovet av rå djup och uppskattar nu den backra klangen istället, vilket Cerwin långt ifrån har. ;)

Men du har ju en liten fördel vad det gällar att spela all musik, och det är at du kan ha subben igång när du behöver djupet.
Jag var ett tag inne på om jag skulle köra 2.1 här.. Men Ikon seriens sub är stor som ett hus och sen som sagt så växte jag från att sakna djupet.

Jag får ta och titta in senare idag och se hur kabeldragningen blir. :blink:

Ha det fint.

Postad 09 January 2007 - 22:46

Unregistered029e628b
  • Unregistered029e628b
  • Forumräv

• 771 inlägg
  • 0
Tjena! Såg i galleriet att du ratade Thule...Vore inte en Linn Classik Movie DI eller 05 den optimala partnern till dina speakers utan att det blir hiskeligt dyrt? Har jämfört en Classik 05 mot min Onkyo 600 + Arcam cd-spelare för 10k och skillnaden är så stor så det finns knappt, till Classiks fördel såklart! Högtalare vid testtillfället var Linn Katan och jag håller med dig om att de är mkt bra!

Mvh Mattias

Redigerat av Unregistered029e628b, 09 January 2007 - 22:49.

Postad 05 July 2007 - 07:30

Unregistered79265eb9
  • Unregistered79265eb9
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
Tackar...jo dina fotäljer är ju om inte kontrastrika hehe, de skulle nog passa om de fanns mera starka färger i rummet...blir typ ett helt tema B)

Men jag vet själv att det är svårt att kombinera färger, samt möblemang...ska flytta om en månad så då blir det en ny soffa och ny tv möbel.

ha de
/Alex

Postad 05 July 2007 - 13:35

Unregistered99ed7140
  • Unregistered99ed7140
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Tjena!
Jo jag har testat mer skrikiga färger med, men det gav resultatet att ingen såg de andra grejerna som jag egentligen ville visa upp och jag fick bara otrevliga kommentarer om skrikiga färger och sjösjuka...
Nu är de kvar dels för att jag inte lyckats hitta något bra att ersätta dem med och dels för att det är en lite kul grej... Tyvärr får jag många röster med minsta möjliga poäng tack vare dem fast det egentligen inte borde inverka så jättemycket då det egentligen är en hembiosida osv. De dära fotöljerna är faktiskt äkta gamla fotöljer i röd galon som vi bara på kul gjort gröna överdrag till... Jag har sett såna fotöljer till salu för över 5000:- styck, helt otroligt ju!!
mvh Halvar

Postad 04 September 2007 - 19:38

hyll
  • hyll
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Tack för din röst och kommentar!
Anledningen till att mina högtalare står så packat är nog min begränsning på yta :)
Jag lever på 50kvm men min trappf*n tar upp 7-8 tror jag, så man får anpassa sig :D

Men kul att du gillade min setup och bostad!

Diggar din setup som fan me, stort är bra, det får bli en projektor när jag har minst 7 meter till teven :unsure:

//hyll

Postad 04 September 2007 - 21:35

Unregistered99ed7140
  • Unregistered99ed7140
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Precis, jag har levt väldigt trångt själv tidigare så jag vet hur det är. Du har ju lyckats rejält mycke bättre än jag gjorde där jag bodde med möblering osv. Det är ju skitsnyggt där ser det ut som.

Postad 08 September 2007 - 23:01

Unregistered3bc71acf
  • Unregistered3bc71acf
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Jag vet att elektroniken är sådär. Min budget för all elektronik var 20.000. Tycker själv att jag valde rätt om man grundar sig på det. Men ju mer man hänger på denna sidan ju bättre saker vill man ha. Å som med högtalarval till inredning är ju fråga om en smaksak.

Kul att folk tycker till iaf

Postad 08 September 2007 - 23:21

Unregistered3bc71acf
  • Unregistered3bc71acf
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Glömde svara på frågan om elementen. Just nu är dom inte på sen ska jag invenster i en varmluftspump så jag hoppas slippa använda dom gamla energislukarna.

Postad 09 September 2007 - 09:53

Unregistered99ed7140
  • Unregistered99ed7140
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Aha ja luftluftvärmepump lär ju ska vara väldigt bra grej om man har direktverkande el. Jag har ju köpt hus för ett halvår sedan och innan dess så tittade jag på ett antal olika hus och då blev det ju såklart även att man kollade på såna grejer oxå. Nu har jag vattenburet och en gammal kombipanna istället, vi får väl se vad det blir av det sedan, kanske pellets??
Angående högtalare så är det ju så att man blir aldrig riktigt nöjd, eller ja nöjd blir man men inget är ju så bra så det inte går att förbättra...

Nu har jag köpt de stora högtalarna jag har i mitt album och det blev en ganska dyr affär innan det blev någorlunda bra, närmare bestämt 25000 för högtalarna och filtrena, 15000 för 2250 slutsteget och mina gamla fronthögtalare som jag betalat 17000 för emot 5125 slutsteget och så bytte jag 5103 försteget emot min gamla subwoofer som jag betalat 14000 för och till det tillkom det en del kablar och en del andra kablar bytte jag in så det blev ganska dyrt.....
Men det är ju alltid värt det när det väl står därhemma och spelar! Men å andra sidan så finns det ju en hel del annat som man kan spendera de surt förvärvade pengarna på hehe men det är ju inte lika roligt =D
ha de gött //Halvar å Katta

Postad 18 October 2007 - 16:28

[NaD]Jonka
  • [NaD]Jonka
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0
Tack för komentaren, Vet att det inte är en optimal lösning med placeringen men det går tyvär inte bättre, Skulle ju kunna gå ner till mindre högtalare men kommer alltid stå tryckt i hörnet :wub:

Bra till film dock, Efterssom jag inte har plats för en separat Sub..

Postad 18 October 2007 - 21:18

Unregistered99ed7140
  • Unregistered99ed7140
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Ja jag vet hur det är när det är trångt, man får hitta på andra lösningar än vanligt för att det ska bli bra helt enkelt.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.