Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kopla in min subwoofer!

11 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 January 2007 - 12:37

SpikenX
  • SpikenX
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej,

Känner mig pinsamt korkad... men kan man inte så kan man inte. :)

Fick hem mitt Andersson S1 system med en Andersson R1 reciever.
När jag kom till att kopla in subwoofern så finns det "SW PREOUT" i recievern men inget singelhål i subwoofern. Vad för kabel ska jag använda?

Det finns ju en Subwoofer kabel att köpa... men hur skulle den då koplas in i subwoofern?

MVH // Micke

Postad 04 January 2007 - 12:42

Unregistered1139
  • Unregistered1139
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Hej,

Känner mig pinsamt korkad... men kan man inte så kan man inte.  :)

När jag kom till att kopla in subwoofern så finns det "SW PREOUT" i recievern men inget singelhål i subwoofern. Vad för kabel ska jag använda?

Det finns ju en Subwoofer kabel att köpa... men hur skulle den då koplas in i subwoofern?

MVH // Micke

<{POST_SNAPBACK}>

Då kanske du får testa med en Y-link kabel ist, t.ex Supras

Postad 04 January 2007 - 12:47

SpikenX
  • SpikenX
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Nämen titt så bra... :) Tack ska han ha!

Postad 04 January 2007 - 18:55

Unregisteredffae06bb
  • Unregisteredffae06bb
  • Forumräv

• 564 inlägg
  • 0
Om du inte vill lägga ner så mycket pengar på kabel, så går det även fint att använda en enkel kabel, som den du själv länkade till. Subben är ändå mono.

Postad 04 January 2007 - 21:25

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

• 3254 inlägg
  • 0
Precis. Kan tydligen inte spridas tillräckligt mycket att det räcker och blir billigare med en enkel kabel. :) Man kan även dela en 2xrca till enkelledare om man har en sådan liggande.

Postad 05 January 2007 - 08:06

SpikenX
  • SpikenX
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Okej! Det låter ju bra det.

Har RCA kabel liggande... men det är sytrådar... så ska nog fara till hifiklubben och köpa mig något lite bättre... för jag antar att kvaliten blir där efter.

Tack ska ni ha! :)

Postad 05 January 2007 - 08:43

Unregistered6de8f2a4
  • Unregistered6de8f2a4
  • Veteran

• 1504 inlägg
  • 0
Skit i det. kör på den billigare kabeln om du inte ska ha den snurrad runt 10 högspänningsledningar.

Köp bättre om du får störningar, möjligtvis..

Postad 10 May 2008 - 22:12

ravedog
  • ravedog
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Tjena boys!

Sorry men jag dessvärre mer gone på detta än någon annan :) . Jag har dessutom exakt samma utrustning som du och exakt samma problem. Jag fattar delen med att koppla in en vanlig RCA kontakt i SW på stärkaren men var skulle den ensamma RCA kontakten gå in i subben?

/rave

Postad 11 May 2008 - 13:42

Unregistered869d309e
  • Unregistered869d309e
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hej.

Jag har samma problem. Jag är också nybörjare och inte alls bra på det här. Min subwoofer har även 2 högatalarkontakter (speaker level input röd-svart röd svart...). Kopplar jag högtalarna till både receivern och till subwoofern? Vad skall jag med högtalarkontakterna till när jag har en line ut på den? Och dessutom har jag 5 högtalare. Vilka kopplar jag till den..? Tacksam för all hjälp..

Postad 15 May 2008 - 20:33

Unregisteredd2684b26
  • Unregisteredd2684b26
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Hej.

Jag har samma problem. Jag är också nybörjare och inte alls bra på det här. Min subwoofer har även 2 högatalarkontakter (speaker level input röd-svart röd svart...). Kopplar jag högtalarna till både receivern och till subwoofern? Vad skall jag med högtalarkontakterna till när jag har en line ut på den? Och dessutom har jag 5 högtalare. Vilka kopplar jag till den..? Tacksam för all hjälp..

dom ingångarna är tillför om förstärkaren inte ha någon SW Pre-out utgång. Då kopplar man helt enkelt de vanliga högnivå högtalarsladdarna från förstärkaren först in till subwoofern som då spelar upp bastonerna enligt delningsfiltret. Sedan kopplar du nya högtalarsladdar från din subwoofers speaker output röd/svart till högtalarna

Postad 04 June 2008 - 22:18

Heijdis
  • Heijdis
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Hej,

Känner mig pinsamt korkad... men kan man inte så kan man inte. :(

MVH // Micke

Hej! Jag har exakt samma system och de sa att man kopplade baskabeln (enkel) i Left uttaget i basen för det var det uttaget som var mono!
Lycka till!

Postad 13 November 2012 - 21:18

z0ul
  • z0ul
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
<p>hallå vet att de va ett tag sen den här tråden skapades men finns det någon vänlig skäl kvar som kan förklara vilken kabel man behövde? mvh Robin

Redigerat av z0ul, 13 November 2012 - 21:19.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.