Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Alltså va är det här !

14 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

Postad 17 January 2007 - 12:01

Thompi9
  • Thompi9
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Va är det för idioter som är inloggade på detta forum o ger betyg.

1. Anser jag att folk som inte har bilder i sitt fourm ska kunna ge betyg vissa har det har jag sett men inte alla känns rent sagt ut för jävligt o lägga ut bilder då vissa av er bara sätter betyg för o ######s hakar upp sig på småsaker som halvdåliga bilder en planka som kanske inte borde vart där. Se helhetsintrycket i bildena i stället . sen att om ni inte anser att ni kan se va bilderna föreställer använd ögorna o den del av pannloben som ni tänker med så går det bättre...

2. Om alla kunde va sams o tänka sig in i hur skulle jag gjort ifall jag haft lite pengar hurhade jga haft då. en som det är nu så kommer ni som har feta platttvs i varje rum o klagar på oss som har tjocktvs tänk så att va fasen han kanske inte hade råd o utgå ifrån det att hemmabio har funnits i flera år så hade inte tjcoktvn räknas som hemmabio så hade det kanske inte alls funnits hemmabio alla har börjat nånstans.

3. Sen anser jag det att sätt ett betyg som ni skälv skulle vilja ha va fasen så jävligt har ingen att man ska ge en etta till nån .det är rent sagt bara ett sätt att ######s vil lägger ut bilder för att vi är stolta över det vi byggt o okej alla kanske inte gillar det men tänk då istället ja men va vasen han har vart duktig trots allt som jag skrev i föregående oungt alla har inte 30K i månaden att kunna lägga på sterio o hemmabio inredning (Jag är en av dom )

Vill bara berätta hur besviken jag är på vissa av er eftersom jag nu kollat runt på hur vissa beter sig.
Detta är ett av skälen att jag inte visar mina bilder på min lya men då har jag ytterst säällan gett ett sämre betyg en 5 till nån heller ( Jo till er som satt ettor på andra här inne har jag satt ettor bra för att ######s för att ni ska fatta hur sårade vissa andra blir då ni ger ett)

Ha det från en väldigt besviken user !!!! :-(

Postad 17 January 2007 - 12:08

Unregistered11bf6fd0
  • Unregistered11bf6fd0
  • Forumräv

• 848 inlägg
  • 0
Har man inte råd till en platt-tv eller projektor kanske man hänger i fel forum, nej skämt och sido det är ju ingen idol-jurry vi pratar om men så länge man inte har grejer som förväntas så kommer man få ett lägre betyg. Fast elak, behöver man ju inte vara... men ärlig... fast det kanske inte är så stor skillnad B)

Postad 17 January 2007 - 12:14

mill
  • mill
  • Lärjunge

• 383 inlägg
  • 0
Vet inte riktigt bakgrunden till varför du är så upprörd då du har rensat i ditt galleri, samt det är svårt att förstå vad du skriver med tanke på avsaknaden av skiljetecken och korrekt meningsbyggnad.

Men här är några tankar iaf.

Om man inte klarar av negativ kritik så ska man inte heller göra det möjligt för folk att ge en det. Så antingen stänger man av betyg-möjligheten eller så struntar man i att lägga upp ett galleri öht. Ett lågt betyg kan man se på olika sätt; antingen att andra inte delar ens egen smak, eller att det verkligen inte är så bra och man kanske blir sporrad så att man kan göra det bättre. Jag förstår verkligen inte folk som blir upprörda pga ett lågt betyg.

En annan sak är att man blir bemött både trevligt och artigt om man själv beter sig så.

Som avslut tycker jag det är väldigt fjantigt med det här med kompis-betyg och klubbar för inbördes beundran, "ge mig en 10:a så får du en 10:a av mig tllbaka" -- det visar bara tecken på bristfällig mognad.

Ha en bra dag och häng inte upp dig för mkt på sådana här småsaker-- det finns mkt allvarligare problem i livet.

Postad 17 January 2007 - 12:21

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

• 2049 inlägg
  • 0
Det som dock är VÄLDIGT störande, och som jag vet att "man" tittar på för att försöka hitta en lösning för, är just denna att folk som inte har skrivit ett enda inlägg här på sidan (eller max 10...) springer runt och dissar folks galleri. Detta görs antagligen med hjälpa av en så kallad "U-båt". Man har en användare där man skriver sina inlägg på forumet, och sedan en användare som man använder när man vill "spela Allan" och skriva en massa helt meningslösa grejer i någons galleri... Tror allt sådant bygger på ren och kär avundsjuka.

Dock håller man som sagt på att försöka hitta en lösning på detta. B)

Att man sedan tittar runt i olika gallerin och ger kreativa och bar "uppbyggda" betyg är ju en helt annan sak. Dock vore det enklare om man skrev en fråga eller förslag i någons gästbok istället för att fråga eller dömma ut ngt i galleriet.

Postad 17 January 2007 - 12:29

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0
Personligen tycker jag hela idén med att låta andra betygsätta mina prylar är idiotisk. Huvudsaken är väl att man själv är nöjd? B)

Postad 17 January 2007 - 12:43

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

• 2049 inlägg
  • 0
Vi bor ju i ett samhälle som är uppbyggt på bekräftelse... B)

Postad 17 January 2007 - 14:42

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0
Iofs B)

Postad 17 January 2007 - 19:59

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

• 3967 inlägg
  • 0
För att svara på en del frågor så börjar jag såhär.

Att starta en tråd där man beklagar sig över hur personer betygsätter varandras gallerier är väl ok, men att i samma inlägg själv påpeka att man sätter ettor på andra som har satt ettor bara för att visa dem "hur det känns" att få ettor är inte ok. Trådskaparen verkar inte förstå att med detta agerande själv bidrar till den dåliga betygskulturen här på minhembio.
Istället för att göra så och "uppmuntra" det beteendet så kanman alltid ta kontakt med en moderator/admin så kikar vi på det hela och vidtareventuella åtgärder.

Dock så har användaren uppmärksammat en annan sak som vi har implementerat de sista dagarna här på minhembio och det är följande sak:

Bifogad fil  regler.JPG   170.48K   93 Antal nerladdningar

Användaren har alltså lagt upp en egen bild för att kunna ge betyg. Tydligen var inte detta ett hinder nog för att vi ska slippa undan betygssättandet utan vi får väl se oss nödgade att utöka antalet bilder och det ihop med ett visst antal inlägg.
Tråkigt men tyvärr verklighet då det finns användare som inte kan hålla sig till våra regler som man har åtagit sig att följa när man blir medlem här.

Postad 17 January 2007 - 20:08

mikaels
  • mikaels
  • Veteran

• 1514 inlägg
  • 0

Har 1 bilder i Galleriet

ok...
Ett galleri med kommentarsfunktionen avstängd, dessutom, nice :)
Välkommen till forumet, skall man kanske säga. Intressant första inlägg...

Jag skall inte kommentera stavning och meningsbyggnad mer än redan gjorts, jag tror jag förstod andemeningen i inlägget...

En seriös diskussion om problemet (som jag skulle uppskatta) känns dock en bit bort, men kravet på bilder och inlägg för att få betygsätta var ju bra :(.

Redigerat av mikaels, 17 January 2007 - 20:09.

Postad 17 January 2007 - 20:36

80-talet
  • 80-talet
  • Lärjunge

• 498 inlägg
  • 0
jag kanske inte riktigt har förstått varför folk anstränger sig så för att få bekräftelse genom sina gallerier här. men jag tittar ofta igenom dem för inspiration osv, tycker det är en jättebra funktion..

och visst är det en skara som ger som ger ettor och skriver tråkiga saker om bilderna som visas.
jag tycker att man nog får ta det om man väljer att lägga ut sitt hem på nätet!

det jag dock inte förstår är hur 20 inlägg eller bilder i eget galleri skulle göra det bättre? sätt 50-100 inlägg+bilder i eget galleri som gräns, iaf något mycket högre så man slipper fjunhakor och moppehjälmar i de undre tonåren som tycker att det är roligt att "crapa" på folks prylar för att de inte följer stiltrender!
även om varken dåliga eller bra betyg spelar mig ngn roll (speciellt som jag itne har några bilder själv :() så känns det bara onödigt att kunna ge mer eller mindre omotiverad kritik som inte kan bemötas på annat sätt än genom att ge ett ännu sämre betyg tillbaka!
gör så att gallerierna bara kan diskuteras i medlemmens gästbok så kan man koppla betygssättningen dit så att man utifrån bara ser snittet. då kan negativ kritik kanske på ett mer konstruktivt sätt diskuteras, om inte annat så hålls gallerierna rena från "smuts"!

Postad 17 January 2007 - 21:41

carlr
  • carlr
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0

det jag dock inte förstår är hur 20 inlägg eller bilder i eget galleri skulle göra det bättre? sätt 50-100 inlägg+bilder i eget galleri som gräns, iaf något mycket högre så man slipper fjunhakor och moppehjälmar i de undre tonåren som tycker att det är roligt att "crapa" på folks prylar för att de inte följer stiltrender!

Känns som om mr 80-talet är på väg åt rätt håll i sitt resonemang. Varför inte dra det hela en bit längre, sätt en tidsspärr på nyskapade konton, behöver inte vara speciellt lång. Jag misstänker att det skulle gallra bort en hel del då många som kanske känner för att vara lite nedriga i dagsläget reggar ett konto och kör i vind så att säga. Bara ett förslag från min sida... :( ...

Postad 20 January 2007 - 21:06

tommyhome
  • tommyhome
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Det finns ju alla typer, som om att jag skulle bry mig om vad andra tycker om min utrustning, jag köper utrustning för jag gillar den, kommer troligen aldrig upp bilder på den, däremot tycker jag det kan vara kul att se hur smarta lösningar andra kommit på för att bygga in och göra fula kablar och ful utrustning osynlig.
För mig är den snyggaste hemmabion den som inte syns, om man nu inte har en enorm budget och byggt en egen biograf för hemmabruk, men detta är väldigt få förunnat.

Bild och Ljud är väligt subjektivt, vissa kräver referensljud och bild för det skall ens duga att titta på medan de flesta är nöjda med att ha bild och ljud som är "hyfsad". Vill jag se film med riktigt feta proportioner så besöker jag någon av Sveriges riktigt stora biografer, tex Draken i Göteborg eller Royal i Malmö.

Men betyg bör i alla fall sättas i proportion till vad man tycker om utrustningen och lösningen som personen i fråga presenterar, en etta borde vara något i stil med det system Mr Bean har i sina serier.

Postad 20 January 2007 - 21:31

Unregistereded94f3cc
  • Unregistereded94f3cc
  • Forumräv

• 910 inlägg
  • 0

Personligen tycker jag hela idén med att låta andra betygsätta mina prylar är idiotisk. Huvudsaken är väl att man själv är nöjd?  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Det går att stänga av funktionen som tillåter betygsättning...

Postad 29 January 2007 - 12:05

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0
Minst 50 inlägg i forumet
Minst 2 bilder i galleriet, som är kopplade till produkter (inte bild på ett tempel eller en groda)
1 månads spärr för nya medlemmar att sätta betyg

Det borde få bort en del ettor, men risken finns väl att folk fylller forumet med meningslösa inlägg
för att nå "målet".

Postad 02 February 2007 - 15:48

8ohm
  • 8ohm
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0

Va är det för idioter som är inloggade på detta forum o ger betyg.

Vill bara berätta hur besviken jag är på vissa av er eftersom jag nu kollat runt på hur vissa beter sig.
Detta är ett av skälen att jag inte visar mina bilder på min lya  men då har jag ytterst säällan gett ett sämre betyg en 5 till nån heller ( Jo till er som satt ettor på andra här inne har jag satt ettor bra för att ######s för att ni ska fatta hur sårade vissa andra blir då ni ger ett)

Ha det  från en väldigt besviken user !!!! :-(

<{POST_SNAPBACK}>

20 inlägg och bilder i galleriet är väl kriterierna för att få ge betyg. Bild har du, men antal inlägg? Några femmor eller ettor har du knappast gett någon i betyg, såvida du inte är dubbelregistrerad...

Som mikaels skrev innan, välkommen till forumet! Bra början... :lol:

MVH

Edit: Såg nu att det visst var nya regler, bra! ska pröva att läsa hela tråden nästa gång ;)
Och till tompi9: I den här tråden hålls redan samma diskussion. Sökfunktionen är rysligt bra...

Redigerat av 8ohm, 02 February 2007 - 15:56.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.