Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Martin Logan vista vs Martin Logan clarity

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 February 2007 - 00:50

global
  • global
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0
Är ute och kikar på ett par nya högtalare och skulle uppskatta era erfarenheter/synpunkter gällande dessa två högtalare.
Rummet som högtalarna skall användas i är ca 25kvm och elektronik kommer att vara Rotel.
Har för närvarande Monitor audio silver som biosystem och tanken är att Martin Logan skall få agera frontar tillsammans med silver centern och sateliter.
Hoppas på svar om korrekt drivning och om hur högtalarna står sig pris prestanda.
Tack på förhand/global.

Postad 01 August 2007 - 01:53

Unregistered33380
  • Unregistered33380
  • Forumräv

• 842 inlägg
  • 0
Hei!

Hvis du fortsatt er nysgjerrig på ML Vista kan du lese mine erfaringer her: Test: ML Vista på AVForum.

Mvh
Kent

Postad 02 August 2007 - 08:48

Unregistered62d5cc16
  • Unregistered62d5cc16
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Hej

En av de större skillnaderna mellan Vista o Clarity är svetspotten. Clarity låter jättebra när du sitter ner där du skall lyssna, men så fort du flyttar i sidled eller annu väre höjdled så tappar du rätt mycket av ljudet. Vistan e mycket mindre kännslig för detta, är väl lite känslig i sidled, men det funkar att gå runt i rummet och fortfarande låta okej vilket det inte riktigt går med Clarityn.

Mitt tips e om du har pengarna satsa på Vistan

Storleken på rummet tror jag inte kommer att ställa till med så mycket problem jag har ca 25 kvm o det funkar fint för mig.

När det gäller att blanda högtalare som du vill gör så e jag lite skeptisk. Jag körde ett kort tag med MA Bronze center till mina ML-Vantage men kunde inte riktigt stå ut med det då högtalaren för det första inte matchade ML sen var MA inte snabb nog för att hänga med ML så det slutade med att jag sålde mina Monito audio grejer. Men jag tycker att du kan prova o se ifall det fiunkar för dig.

När det gäller drivningen, så är ju Martin Logan kända för att kräva en del då de närmar sig 1ohm. Men tror nog att du kan köra på som vanlig till att börja med, Rotel brukar ha ordentligt med krafter, och kanske kompletera med ett slutsteg vart det lider.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.