Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Placeringsalternativ av centerhögtalaren

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 March 2007 - 14:49

Fleshwound
  • Fleshwound
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Bifogad fil  PICT0005.JPG   1.88MB   225 Antal nerladdningarSkulle vilja ha tips på var jag ska placera centerhögtalaren. Om ni kikar på bilderna jag har ser ni kanske mitt problem. Ett stycke stor tavla som enligt min andra hälft ej får flyttas. :D

Min tanke är då att placera centern ovanför tavlan, dvs strax under taket med en lutning ner mot sofforna.

Någon som har något att säga om det förslaget.
Dålig idé? Bra idé?

Kom gärna med åsikter om detta!

Centern i fråga kommer att bli en Wharfedale 9XX.

Tacksam för svar!

Postad 17 March 2007 - 19:31

Addex
  • Addex
  • Veteran

• 1902 inlägg
  • 0
Du ska inte sätta upp TV:n på väggen? Då kan centern stå under den och samtidigt dölja kablarna.

Postad 17 March 2007 - 19:47

Fleshwound
  • Fleshwound
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Blir lite svårt iom att tavlan sitter där och som jag skrev så vill min sambo inte att jag ska flytta tavlan.

Postad 18 March 2007 - 00:44

Thomas S.
  • Thomas S.
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Bifogad fil  PICT0005.JPG   1.88MB   225 Antal nerladdningarSkulle vilja ha tips på var jag ska placera centerhögtalaren. Om ni kikar på bilderna jag har ser ni kanske mitt problem. Ett stycke stor tavla som enligt min andra hälft ej får flyttas.  :D

Min tanke är då att placera centern ovanför tavlan, dvs strax under taket med en lutning ner mot sofforna.

Någon som har något att säga om det förslaget.
Dålig idé? Bra idé?

Kom gärna med åsikter om detta!

Centern i fråga kommer att bli en Wharfedale 9XX.

Tacksam för svar!

<{POST_SNAPBACK}>

Ljudmässigt är det nog ingen höjdare att ha den ovanför tavlan. Inte utseendemässigt heller…

Det enda som jag kommer att tänka på är att du om möjligt kan flytta elektroniken och placera centern på en hylla där. Vad är det för typ av dörrar till bänken? Skjutdörrar eller vanliga?

Annars blir det nog till att leta efter en ny bänk… …om det nu inte är så att centern får plats precis under bildskärmsytan, så att den kan stå precis framför TV:n? Men då hade du nog iofs inte tagit upp problemet här… :lol:

Thomas

Postad 18 March 2007 - 17:02

Fleshwound
  • Fleshwound
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
TV bänken är relativt ny så den ska absolut inte bytas. Har lyckats övertala min sambo om att flytta tavlan, sätta tv:n på väggen och iom detta placera centern på tv bänken.. Så preliminärt är det det som gäller.. Men andra förslag är förstås fortfarande av intresse.

Postad 18 March 2007 - 21:13

Addex
  • Addex
  • Veteran

• 1902 inlägg
  • 0

Du ska inte sätta upp TV:n på väggen? Då kan centern stå under den och samtidigt dölja kablarna.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tänkte att den skulle sitta ungefär i samma höjd som idag (under tavlan) bara så mycket högre så centern inte täcker bilden.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.