Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Inreda Studentlya

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 June 2007 - 22:56

snatchit
  • snatchit
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Tjena grabbar, har hittils bara legat i det tysta och spejat här på forumet - På rasterna på jobbet så har jag bläddrat igenom galleriet och beundrat alla underbara byggen och alla helhjärtade livsnjutare!
Dagen D har kommit, och planeringen inför flytten till den ruskigt lilla studentlägenheten på 18kvm har kommit. Än så länge vet jag inte hur studentlägenheten ser ut, förutom en enkel planskiss, men har ändå planer på måla om osv.

*Det första jag är osäker på, är vilka färger jag skall köra - Satt och funderade på den traditionella Grå/svart/Vit - Men efter att ha surfat runt lite så har jag även funderat på om jag kanske skulle vilja ha en lite "varmare" miljö. - Andra tankar har lutat åt lite regnskogs feeling..

Har ni några tips på färgsättningar som ni tror skulle passa, eller som ni gillar speciellt mycket? Jag är väl, som ni ser, relativt öppen :wub: - Fondvägg? - Varsågod att brainstorma, alla tips är varmt välkomna!

Gjorde en snabb skiss i Sketchup så ni kan se ungefär hur det ser ut, och lite hur jag har tänkt

Bifogad fil  Lappis.jpg   162.49K   277 Antal nerladdningar

*Sängen är den stora bruna klumpen framför spisen, ovanför den så tänkte jag bygga ett hyllplan där som jag fäller in spotlights i, riktade ned mot sängen då dvs.
-Hyllan tänkte jag även skulle dela väggen i två, så ovanför hyllan en färg, och under, en annan ( beige/vit? )

*Längst till vänster, skrivbord ( arbetsyta ), soffan, soffbord, mattor, tv bord och tv ska inhandlas - Och till sist, ingenting är skalenligt.

Vad tror ni, finns det hopp? ;)

Redigerat av snatchit, 16 June 2007 - 22:57.

Postad 16 June 2007 - 22:59

dunde
  • dunde
  • Mästare

• 3094 inlägg
  • 0
Jag hade nog funderat på en högsäng. Då kan man ha dator/skrivhörna under sängen.

Snyggt tycker jag är att hålla väggar till lugna ljusa färger. Piggar upp gör man med några snygga foto-förstoringar eller tavlor.

Redigerat av dunde, 16 June 2007 - 23:01.

Postad 16 June 2007 - 23:11

snatchit
  • snatchit
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Jo, vet att loftsäng är en jättebra lösning - Men jag bojkottar nog det helt alltså

1. Blir så jäkla varmt uppe där på somrarna
2. Sängutrymmet är den plats jag uppskattar mest alltså, så känner verkligen att en loftsäng skulle förstöra det lite för mig, hehe

Lugna färger sen köra kontraster med tavlor och dylikt är ju en riktigt bra idé - Tack för tipset!

Postad 16 June 2007 - 23:17

Unregistered42611
  • Unregistered42611
  • Guru

• 4120 inlägg
  • 0
Det finns hopp tror jag ser bra ut.

En viktig sak!

Använd utrymmet under sängen som förvaringsutrymme för:
Böcker, CD-skivor, DVD-film och Tv-spel etc...i någon form av rulllåda. Dvs allt småplock etc som man i normala fall har kanske i en bokhylla...

//Loofy

Postad 17 June 2007 - 11:17

Lucifeer
  • Lucifeer
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Kan bli problem med spis framför sängen, tänk på allt stekos när du lagar mat. Inte mysigt att lägga sig senare :wub: Du får ha något vinyltäcke över sängen när du lagar mat isåfall

Postad 18 June 2007 - 07:14

snatchit
  • snatchit
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Loofy: Ja just ja, har sett att det finns smålådor som man kan skjuta under - Tack för tipset!

Luci: Tjae, bilden stämmer väl inte till 100%, vet bara att köksdelen ligger i den änden av lägenheten, men kan nog lika gärna vara köket som står där, sen så kan det finnas fläkt också - Framgick inte utav planskissen tyvärr :/

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.