Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

NAD C521BEE, trasig?

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 August 2007 - 12:02

cojoan
  • cojoan
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Min ca 1 år gamla CD-spelare NAD C521BEE har börjat bete sig lite konstigt. Redan när den var ny kunde det hända att den inte klarade av ett läsa skivor då och då. Då stod det "no disk" på displayen och det hjälpte med att man startade om spelaren så klarade den av att läsa skivan. Jag har läst att fler har haft det problemet.

Nu händer detta mycket oftare. Och väldigt ofta brusar och knastrar det när jag spelar skivor. Först hjälpte det med att starta om spelaren för att skivorna skulle spelas utan något knaster, men nu har den blivit mycket känsligare. När detta knasterljud dykt upp händer det ofta att skivan liksom snurrar i släden när jag trycker ut den. Det verkar som att skivan ligger snett i släden och det låter som att skivan tar i i någonting ovanför släden när jag trycker ut den.

Detta var lite svårt att förklara med ord. Är det någon som varit med om liknande problem?

Förresten, hur lång garanti har man på CD-spelare från Hifiklubben?

Mvh cojoan

Postad 19 August 2007 - 12:14

Gäst_Limpans_*
  • Gäst_Limpans_*
  • 0
Du har 2 års garanti, bara att lämna in spelaren och få den fixad.

Jag hade liknande problem på en Nad spelare ( no disc problememt), faktiskt min Arcam spelare uppför sig likadant ibland.

Postad 08 September 2007 - 12:10

el_zicko
  • el_zicko
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Jag hade tidigare en c541 som inte klarade av vissa cd-r och seda nkom det en "i" version som jag kostnadsfritt fick byta till. Den hade en betydligt bättre laser som klarade av cd-r skrivor.

Postad 09 September 2007 - 12:47

mr-välljud
  • mr-välljud
  • Mästare

• 3700 inlägg
  • 0
Nad har ju rätt tydliga problem med kvaliten vilket är lite synd och som renda nämnt är det bara att lämna inte. Dock förvänta dig långt väntetid och på klubben kommer du att få höra att det aldrig är fel på nad. :) Du är den första med detta fel. Konstigt att alla forum är fyllda med trasiga-nadtrådar. ;)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.