Har nu varit och hämtat mina ramar 60*90cm på Gallerix.
Det är 5st som ska upp på väggen, men vilken höjd tror ni blir lagom.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Vilken höjd på film/musikaffischer ?.
Startad av
Unregistered30643
, Aug 31 2007 11:14
8 svar till detta ämne
Postad 31 August 2007 - 11:14
Hej.
Har nu varit och hämtat mina ramar 60*90cm på Gallerix. Det är 5st som ska upp på väggen, men vilken höjd tror ni blir lagom. Postad 31 August 2007 - 11:21
Allmän rekommendation för tavlor etc är att de ska sitta i samma ögonhöjd som hos betraktaren.
Postad 31 August 2007 - 11:23
Okay så centrum på affischen i ögonhöjd då ungefär. Postad 31 August 2007 - 22:31
Att tänka på, speciellt som kille är att inte sätta tavlor för högt. Även om man själv skall njuta av sin lägenhet så bör man tänka på att medellängden hos kvinnor är ~165 cm. Är man då (som jag) en bit över 190 och skall sätta tavlan i ögonhöjd så kommer kortare tjejer att få 'titta upp på tavlan'...
Postad 01 September 2007 - 02:21
Dessutom så spenderar man större tiden i de flesta rummen sittandes, därför är det viktigare att dom är trevliga att titta från sittande position istället för stående. Många sätter väggprydnader alldeles för högt för att dom inte tänker på det.
Postad 01 September 2007 - 11:40
Hej.
Vi är ju inga ''basketspelare'' i familjen, jag är längst med mina 175cm Kan även passa på att rekomendera Gallerix ramar, riktigt bra kvalitet på dom. Postad 03 September 2007 - 23:07
Man har en tendens att sätta tavlor för högt, ett par decimeter från soffan brukar se bra ut!
Men bättre för lågt än för högt ! 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |