Lurarna är som sagt 5.1, kanske hade jag lite för höga förväntnignar eller så måste de konfigureras lite bättre. Det är i alla fall inte alls som att spela i ett rum med riktig 5.1 setup.
Något som jag saknar är en kontroll för att höja/sänka volymen på röstkommunikationen. Denna känns något låg ibland. Man skall enligt manualen reglera detta genom att sänka volymen på ljudeffekter & musik inne i varje spel. Dock hittar jag ingen sådan funktion i Halo 3 exempelvis. Det saknas även en muteknapp på lurarna vilket hade varit trevligt. Det går givetvis att dra ur sladden om man inte vill bli hörd.
Hörlurarna känns gedigna och av god kvalité men jag måste testa dem något mer innan jag har bildat mig en ordentlig uppfattning över hur ljudet är.
Samtliga punkter som stör mig kände jag till redan innan jag köpte lurarna så de är därför inga jättebekymmer utan mer funktioner som hade varit trevligt.
Hade jag varit ute efter ett par lurar idag så hade jag försökt få tag på Turtlebeach X3. De har lite funktioner som är specifika för ju 360 som voicebooster och annat fiffigt men kan kanske inte användas till andra spelkonsoller och enheteri lika stor utsträckning. De är dock inga 5.1 lurar men jag tvivlar på att surround är värt de extra pengarna. Problemet är dock att hitta TB-lurarna till försäljning till sverige.