Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Wii Zapper + Links Crossbow Training

39 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 September 2007 - 07:51

adude
  • adude
  • Forumräv

• 654 inlägg
  • 0
Nintendo Släpps 07-12-2007

Postad bild

The Wii Zapper casing houses both the motion-sensitive Wii Remote and Nunchuk controllers in a single unit for precision targeting.

Link's Crossbow Training drops players into a world in the style of The Legend of Zelda: Twilight Princess. Players assume the identity of hero Link, who progresses through a series of tests to perfect his crossbow marksmanship. Start with stationary bull's-eyes and graduate to moving targets before defending Link against all kinds of enemies.

Perfekt till bl a Medal of Honor: Heroes 2 och Resident Evil: Umbrella Chronicles

Sen kan väll super moderator zoiler lägga till en omröstning när de närmar sig release =)

Redigerat av adude, 27 November 2007 - 19:21.

Postad 15 September 2007 - 13:33

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0
När det gäller hårdvara ser jag inget skäl till varför vi skulle behöva vänta, om dom nu inte ska översätta det där medföljande spelet till alla språkhandikappade länder.

Postad 15 September 2007 - 14:15

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

man får tydligen med ett spel där man är link å tränar me att skjuta pilbåge på både rörande å stillstående mål..

Yepp, Links bow whoring. Please god, not him too :)

Postad 16 September 2007 - 03:12

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 0
Äääh, skillnaden på Nintendo karaktärers spinn-offer är ju att de sällan håller
en låg kvalite

Postad 16 September 2007 - 07:40

adude
  • adude
  • Forumräv

• 654 inlägg
  • 0
ere bara ja som e dum eller? förstår inte va zoiler menar =)

Postad 16 September 2007 - 13:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Jag menar att jag inte hoppas att de börjar exploatera Link som de gör med Mario (Mario Basketball, Mario Lets Dance, Mario Soccer, Mario Kill the President etc). Och framförallt alla Marios vänner som får egna spel.

Spelet som medföljer är ju Links Bowtraining eller nåt sånt.

Postad 16 September 2007 - 13:50

Eufemism
  • Eufemism
  • Forumräv

• 861 inlägg
  • 0
Förhoppningsvis är det bara för att det är den karaktären som passar bäst, och som man förknippar med nintendo. Skulle vara mycket trist om det kom Link Ware: Smooth Moves...

Postad 16 September 2007 - 16:25

adude
  • adude
  • Forumräv

• 654 inlägg
  • 0
har du alldeles rätt i zoiler.. link e ju unik... han måste man ta vara på...

Postad 01 November 2007 - 23:40

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

• 1097 inlägg
  • 0
Ingen som fått ett datum för europeisk release?

Postad 02 November 2007 - 18:40

adude
  • adude
  • Forumräv

• 654 inlägg
  • 0

Ingen som fått ett datum för europeisk release?

2007-11-20

enligt spelbutiken.. det kan nog stämma rätt bra då Resident Evil Umbrella Chronicles kommer i slutet på månaden så med andra ord ska det vara snart =)

edit. medal of honor - heroes 2 kommer ju också i slutet på denn månad vilket också har stöd för zappern.

Redigerat av adude, 02 November 2007 - 18:50.

Postad 03 November 2007 - 19:34

BrunoEckeskog
  • BrunoEckeskog
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Lanseras i Sverige den 7 december.

Postad 04 November 2007 - 17:34

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
...men 499:- är lite saftigt tycker i alla fall jag?
http://www.webhallen...od.php?id=81142
Alltså nästan 500 kr för ett plastskal + minispelet.

Men va gnäller jag om, jag kommer ju ändå att köpa den :)

*EDIT: Såg just att det står ju faktiskt "Pris och datum är preliminära och kan komma att ändras".

Redigerat av MrSpokk, 04 November 2007 - 17:46.

Postad 04 November 2007 - 17:40

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 0
Spelbutiken säger 299kr.
Vilket ja tycker är helt okej endå.
Dock borde den ju gå att köpa billigare utan Zelda tycker man.
Jag vill iaf ha 2st men de räcker med 1 Zelda.

Postad 04 November 2007 - 17:55

adude
  • adude
  • Forumräv

• 654 inlägg
  • 0

Precis. förstår inte varför det inte säljer ut lösa zappers också. e ju så dumt att behöva lägga 2 beställninar, menar de lär ju komma lösa zappers så småningom.

Lär ju bli samma sak med mario kart å wii wheel

Postad 04 November 2007 - 18:58

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 0
mmm precis.
Nu vet ja dock inte om ja endå kommer föredra o köra Mario Kart utan de där hjulet.
Blir bara kontrollen lika bra som i Excite Trucks så kommer ju Mario Kart rocka fet najse!

Postad 05 November 2007 - 16:38

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

Precis. förstår inte varför det inte säljer ut lösa zappers också. e ju så dumt att behöva lägga 2 beställninar, menar de lär ju komma lösa zappers så småningom.

Lär ju bli samma sak med mario kart å wii wheel

Tror inte dom tar betalt för Linkspelet, visst att en liten del av varje zapper går åt till det spelet, men jag tror det är sån obetydlig summa att dom inte bryr sig att sälja den utan spelet.
Samma med ratten till Mario Kart, tror inte dom kommer ta betalt för ratten, den kommer följa med till alla spel och spelet kommer kosta ungefär samma som vilket nytt Wii-spel som helst.

Postad 05 November 2007 - 17:18

adude
  • adude
  • Forumräv

• 654 inlägg
  • 0
spelbutiken säljer ju zappern för 299 å webhallen 499 tänkte ja säga. stod det häromdan ju, nu e priset 329 på webhallen istället inkl link crossbow training. tänkte först att spelbutiken kasnke sålde zappern löst å webhallen me link spelet så däför det kanske va så mkt dyrare på webhallen innan dem ändra priset .

Redigerat av adude, 05 November 2007 - 17:18.

Postad 05 November 2007 - 23:59

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Hahaha. De kan väl ändå inte ta 299 för en plastbit? Måste ju vara spelet inkluderat också.

Postad 06 November 2007 - 14:52

Yoshimitsu
  • Yoshimitsu
  • Forumräv

• 728 inlägg
  • 0
de låter lite dyrt, en hundring kan jag tänka mig... och jag skulle hellre ha nåt grymt shoot em up medföljande än link... fast rayman raving rabids shoot em up-grej blir nog lite roligare :)

Postad 06 November 2007 - 16:03

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
Har svårt att se värdet i denna lilla "plastbit" (som radiozo uttryckte det) den känns varken värd pengarna eller som om den skulle vara särskillt skön att hålla i. Link är ju alltid link men man kanske ska försöka få tag på spelet begagnat för plastbiten är jag inte intresserad av.

Väl mött!
/Skorpan

Redigerat av SirSkorpan, 06 November 2007 - 16:03.

Postad 06 November 2007 - 16:44

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0
Link-spelet kommer säkert hålla ungefär lika hög klass som WiiPlay, spelvärde typ 10 minuter.

Postad 06 November 2007 - 22:18

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
Nja jag skulle tro att det har lite mer spel värde än så litar på att nintendo gör nått bra med link dom brukar jobba igenom titlar ganska väl innan de släpper dem (men snat att WiiPlay inte hade särskillt mycket att erbjuda men vad betalade man för det spelet egentligen om man räknar bort kostnaden för kontrollen 50 spänn? I det här fallet är plastbiten inte värd mycket dvs man köper ett spel för 250-300 spänn eller nått sånt alltså har jag högre förväntningar på detta spel än WiiPlay.

Väl mött!
/Skorpan

Postad 07 November 2007 - 10:37

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

Nja jag skulle tro att det har lite mer spel värde än så litar på att nintendo gör nått bra med link dom brukar jobba igenom titlar ganska väl innan de släpper dem (men snat att WiiPlay inte hade särskillt mycket att erbjuda men vad betalade man för det spelet egentligen om man räknar bort kostnaden för kontrollen 50 spänn? I det här fallet är plastbiten inte värd mycket dvs man köper ett spel för 250-300 spänn eller nått sånt alltså har jag högre förväntningar på detta spel än WiiPlay.

Väl mött!
/Skorpan

Jag tror snarare tvärtom, jag tror du betalar typ 50-100:- för link-spelet, samma som WiiPlay ungefär, och 100-200, eller vad nu slutpriset landar på, för plastbiten.

Postad 07 November 2007 - 23:08

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
Den plastbiten kostar inga 100-200 att tillverka. 50 max om ens det. Wiiplay med remote kostar 499:- hos Webhallen (hos de flesta andra ocksp tror jag) en remote kostar 449:- i samma butik alltså kostar spelet 50:-.

Låt oss räkna lite. Hur mycket kan Wii zappern väga? säg att den väger 2 hekto (tror nästan det är i överkant) Jag antar att (helt ur luften) den är gjord av nån plast typ acrylonitrile butadiene styrene (ABS) samma som i legobitar. Priset på ABS ligger på ungefär 17:- kilot dvs 1,7:- hektot eller 3,4:- per Zapper. Sen tillkommer lite tillverkningskostnader jag vet egentligen inte vad det skulle kosta men det är enorma produktions serier så kanske 5:- per Zapper (även här är det nog i överkant) Transporter hit och dit kostar ju också en del men inte mer än 5:- per Zapper och nu har jag verkligen tagit i. Vad är vi uppe i nu då? Cirka 14:- om jag räknat rätt på detta vill ju självklart Nintendo ha en liten vinst säg 100% (dom snikna ######rna) då var vi uppe i 28:- och Zappern är i butik. Här vill ju butiken också tjäna lite pengar så säg att de lägger till 60% (dom kanske inte är riktigt lika snikna) då kostar Zappern 45:- och staten vill ha sitt på med 25% moms och Zapper kostar för oss konsumenter 56:- Tja det vart ju lite mer än jag tänkt mig från början men om vi tar bort 56:- från 329:- (Webhallen) så kostar alltså spelet oss 273:- ganska mycket mer än WiiPlay som skulle kostat 50:-.

Nu är inte 270:- för ett spel särskillt mycket det heller men det är iaf tillräckligt för att jag skall tycka att det kan vara värt att prova på och ha större förhoppningar för Links Crossbow Training än vad jag hade för WiiPlay.

Jaja där la jag ner aldelles för mycket tid på nått som egentligen inte var särskillt viktigt men ibland skall man ju görs det också :lol:

Väl Mött!
/Skorpan

Postad 08 November 2007 - 08:35

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 0
äääh vafan, va inte så snåla :)
Lätt värt 300kr o få ett till Zelda i hyllan.
De är ju typ 3 måltider på donken :unsure:

Postad 08 November 2007 - 09:24

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

Den plastbiten kostar inga 100-200 att tillverka.

Det har jag aldrig påstått, jag påstod bara att jag tror att man betalar mer för plastbiten än för spelet.
Vad saken kostar att tillverka och vad dom tar betalt för den har ingenting med varann att göra.

Postad 08 November 2007 - 11:12

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0

Det har jag aldrig påstått, jag påstod bara att jag tror att man betalar mer för plastbiten än för spelet.
Vad saken kostar att tillverka och vad dom tar betalt för den har ingenting med varann att göra.

Jag förstår hur du tänker. Men visst har de med varann att göra. Pris i butik är kopplat till produktionskostnader och varumärket. Hur som helst. Från det jag har sett av Links Crossbow training så är det ett betydligt mer genomarbetat spel än WiiPlay. Det är ju absolut inget 50 timmars Zelda spel, men jag kan inte se hur du kan tro/tycka att det är lika ytligt som WiiPlay.

http://media.wii.ign...748/imgs_1.html
http://media.wii.ign...748/vids_1.html

Väl Mött!
/Skorpan

Postad 08 November 2007 - 13:12

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

• 1812 inlägg
  • 0

Från det jag har sett av Links Crossbow training så är det ett betydligt mer genomarbetat spel än WiiPlay. Det är ju absolut inget 50 timmars Zelda spel, men jag kan inte se hur du kan tro/tycka att det är lika ytligt som WiiPlay.

Min gissning är dock att de fått väldigt mycket gratis genom utvecklingen av Zelda. Dvs inga större kostnader för framtagande av grafik m.m. Spelmotorn har de antagligen också lånat av Zelda. Hade känts mer naturligt om detta varit ett bonusspel i Zelda; Twilight Princess för Wii.

Sedan är resonemangen ang. produktionskostnader roliga. Varifrån kommer kostnaderna för marknadsföring, distribuering och lagerhållning in? Att jämföra med en liten legobit som tillverkas i miljonupplaga är bara skrattretande. Skulle inte tro att Wii Zapper går igenom tillverkningen utan någon kvalitetskontroll heller.

Nästan lika skoj som att musik borde inte kostar mer än 5:- för ett album, eftersom en CD inte kostar mer än någon krona att tillverka :)

Postad 08 November 2007 - 13:54

Unregisteredbd4cda37
  • Unregisteredbd4cda37
  • Lärjunge

• 383 inlägg
  • 0
Hade helst sett en "riktig" Zapper istället för en Wiimote-hållare. :)
Men då hade väl priset blivit ännu högre såklart.

Sen struntar jag personligen i hur mycket pengar som lagts på marknadsföring, produktutveckling, test, tillverkning, lagring eller distribution om det i slutändan inte ger en produkt som jag uppfattar som uppenbarligen värd sin prislapp. Men jag hoppas att utseendet bedrar och att det är en toppenprodukt. Köp blir det säkert nångång framöver.

Postad 08 November 2007 - 16:50

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
Walkir: fast att de får mycket gratis gör väl fortfarande inte spelet till ett ytligt spel som knappt har mer i sig än WiiPlay (det var ju det hela poängen var)?

Visst är det så att det ingår annat i en produktlansering än bara det jag räknade in men jag skulle tro att med tanke på att jag överdrev både produktions kostnader och transportkostnader så är nog de aspekter du drog upp ganska väl inräknade i min lilla överslagsberäkning. Lanseringskostnader för platbiten är ju det samma som för spelet (det är ju ett paket). Summasumarum så kostar inte plastbiten mer än spelet (den kostar betydligt mycket mindre).

Vart jämförde jag den med produktionen för en legobit mer än möjligt material val?

Och hur mycket en CD skall kosta kan ju också diskuteras men om någon påstår att den skall kosta 5:- så nej då vet de inte vad de talar om (precis lika lite som de som tycker att det är ok att den skall kosta runt 180:-). Men det är en annan disskution.

Sen struntar jag personligen i hur mycket pengar som lagts på marknadsföring, produktutveckling, test, tillverkning, lagring eller distribution om det i slutändan inte ger en produkt som jag uppfattar som uppenbarligen värd sin prislapp. Men jag hoppas att utseendet bedrar och att det är en toppenprodukt. Köp blir det säkert nångång framöver.

Där håller jag med dig att verkar inte produkten, för mig som konsument, vara värd pengarna de vill ha för den då spelar det andra ingen större roll

Väl mött!
/Skorpan

Redigerat av SirSkorpan, 08 November 2007 - 16:52.

Postad 09 November 2007 - 10:23

Unregistered40880
  • Unregistered40880
  • Forumräv

• 865 inlägg
  • 0

Sedan är resonemangen ang. produktionskostnader roliga. Varifrån kommer kostnaderna för marknadsföring, distribuering och lagerhållning in? Att jämföra med en liten legobit som tillverkas i miljonupplaga är bara skrattretande. Skulle inte tro att Wii Zapper går igenom tillverkningen utan någon kvalitetskontroll heller.

Kvalitetskontrollen på legobitar är stenhårda. De får endast avvika några my med stickprover 1/100 för varje bit. Det dyra är Pressverktygen/gjutformarna. Dels är verktygsstålet ganska dyrt samt bearbetning av dessa. I ekvationen för tillverkningskostnad måste förutom de nämnda verktyg (samt bearbetning av dessa), material (Plasten) även räknas in maskinkostnader, lön för personal och lagerhållning innan verksutskick. Men visst, priserna för varje enskilld enhet är oftast så låg att man som slutkonsument nog hellst inte vill veta med tanke på vad man betalar för varan :)

Postad 16 November 2007 - 11:53

Swann
  • Swann
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Då jag inte gillade zappern (och inte övriga som verkar finnas) men vill ha något trevligt för när Umbrella kommer så blev det en hel del runtletandes, hittade denna på Ebay (å har handlat två stycken);

Bifogad fil  IMG_0032.JPG   129.97K   0 Antal nerladdningar

Fördelar jämfört med alla andra zapp'ers på marknaden;
Direkt kontakt med avfyrningsknapparna på såväl nunchack som wiimote'n (tror inte på förlängning, tappar känsla).
Ser bra ut...
Lyckades gömma kablage inuti (lite trixande, men gick)
Inbyggd laser pekare (knapp sitter i handtaget)
Skönt handtag
Kommer åt knapparna på ovansidan av wii-mote'n simultant (det gör man inte med flertalet av de andra).

Nackdelar;
meningslös plastbit framför sensorn i wiimote'n samt en ram som gör att 'siktning' blir lite begränsad. Skall eventuellt dremla till det för att lösa det.
Lite trångt ovanför joysticken på nunchacken, men inget som man inte kan leva med.

--- Antagligen fel tråd, men tja då produkten inte finns någonstans i Sverige/Europa så tja... (nån får väl flytta msg. om det anses lämpligt).

EDIT: kom på en fördel ytterligare...

Redigerat av Swann, 16 November 2007 - 16:31.

Postad 16 November 2007 - 22:18

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0
Ser ju ascool ut, mycket bättre än Nintendos egna att döma från dom bilder jag har sett.
Hade nog varit perfekt om avtryckar fingret hade setat på rätt ställe, synd att det inte går att mappa om kontrollerna i alla spel.

Postad 21 November 2007 - 10:45

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
http://www.play.com/...ct.html?cur=258

Citat: "EUR 15.49 Free Delivery" från play.com - måste vara utan spelet va? Billigt i alla fall enligt mig! Eller billigare rättare sagt...

Postad 21 November 2007 - 12:02

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 0
gamereactor har lite nya bilder idag ifrån spelet.
Ser grymt kul ut, alltid kul med mii`s o highscores ;)

Postad 24 November 2007 - 09:10

HaDo
  • HaDo
  • Forumräv

• 674 inlägg
  • 0

Då jag inte gillade zappern (och inte övriga som verkar finnas) men vill ha något trevligt för när Umbrella kommer så blev det en hel del runtletandes, hittade denna på Ebay (å har handlat två stycken);

Bifogad fil  IMG_0032.JPG   129.97K   0 Antal nerladdningar

Fördelar jämfört med alla andra zapp'ers på marknaden;
Direkt kontakt med avfyrningsknapparna på såväl nunchack som wiimote'n (tror inte på förlängning, tappar känsla).
Ser bra ut...
Lyckades gömma kablage inuti (lite trixande, men gick)
Inbyggd laser pekare (knapp sitter i handtaget)
Skönt handtag
Kommer åt knapparna på ovansidan av wii-mote'n simultant (det gör man inte med flertalet av de andra).

Nackdelar;
meningslös plastbit framför sensorn i wiimote'n samt en ram som gör att 'siktning' blir lite begränsad. Skall eventuellt dremla till det för att lösa det.
Lite trångt ovanför joysticken på nunchacken, men inget som man inte kan leva med.

--- Antagligen fel tråd, men tja då produkten inte finns någonstans i Sverige/Europa så tja... (nån får väl flytta msg. om det anses lämpligt).

EDIT: kom på en fördel ytterligare...

Finns nåt liknande på BR leksaker. Kostar 189,50:-.

Postad 24 November 2007 - 10:31

Swann
  • Swann
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Liknande eller samma typ?

Hursomhelst trevligt, då slipper ju folk ebay fram å tillbaka... men visst, jag betalde "bara" $4.99/styck (exkl. frakten (totalen blev väl 200:- för 2 st.).

Postad 24 November 2007 - 22:26

HaDo
  • HaDo
  • Forumräv

• 674 inlägg
  • 0

Liknande eller samma typ?

Hursomhelst trevligt, då slipper ju folk ebay fram å tillbaka... men visst, jag betalde "bara" $4.99/styck (exkl. frakten (totalen blev väl 200:- för 2 st.).

I stort sett lika,men den har"plugg till nunchuken". Antar att det är nån typ av förlägning till avtryckaren. Den du hade ser "bättre" ut.Beställ en till mig med ;)

Postad 27 November 2007 - 22:22

Swann
  • Swann
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Ok. Ja, den modellen har en del ställen, där nunchuken blir vid sidan om liksom + förlängning (=sämre känsla).

Hehe, ja du beställningar det får folk å fä allt fixa själva. Spana in Ebay :)

Postad 05 December 2007 - 16:30

adude
  • adude
  • Forumräv

• 654 inlägg
  • 0
Idag skickades min zapper =D. då e förhoppningarna stora på att ja hinner få det imorgon å hinna spela det då.. ska iväg på fredagen å inte hem förens på söndag. Då har man något att längta till också =)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.