Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Mediacenter i hemmet

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 September 2007 - 16:54

jackeB
  • jackeB
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Nu är det så att jag hade tänkt streama bild,ljud,film osv. från vårat arbetsrum ner till vårat TV-rum. Många kan tänka att man bara sätter en mediaburk i samma rum som min TV, men så vill jag inte ha det.
Utan jag vill ha mediaburken i arbetsrummet och därifrån kunna styra burken från tv-rummet med ett trådlöst tangentbord.
Svårigheten anser jag vara längden, det är cirka 15-20 meters avstånd mellan rummen. Vad är bäst? trådlöst?

Så mina frågor är
- finns det något trådlöst som klarar av att överföra bild och ljud med bra kvalité?
- tangentbord, hur fungerar det på såpass långa sträckor? ska man ha en mottagare på vägen?
- datorn som jag streamar ifrån ska vara på dygnet runt. vilken dator väljer man?

Vill ha så mycket tips som möjligt, så det blir så bra och snyggt som det kan bli!

Tack på förhand :rolleyes:

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  hembio.JPG   35.88K   0 Antal nerladdningar

Postad 20 September 2007 - 14:07

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14166 inlägg
  • 0

Så mina frågor är
- finns det något trådlöst som klarar av att överföra bild och ljud med bra kvalité?

det korta svaret är nej, förutsatt att du inte menar strömma en video(fil) över wlan.

- tangentbord, hur fungerar det på såpass långa sträckor? ska man ha en mottagare på vägen?

rf-förlängare, BT-tangentbord, eller USB via ethernet.

- datorn som jag streamar ifrån ska vara på dygnet runt. vilken dator väljer man?

Den runda <_<

Redigerat av frollic, 20 September 2007 - 14:08.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.