Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HiFi-fabrik.de?

13 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 September 2007 - 14:02

Jarmolainen
  • Jarmolainen
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Har börjat titta utanför Sveriges gränser efter högtalare. Finner dem markant mycket billigare i Tyskland, närmare bestämt hos HiFi-Fabrik. Hur är denna butiken?

Postad 05 October 2007 - 21:34

Android
  • Android
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Har bara gjort ett köp därifrån men det gick som på räls. Beställde i måndags och idag fick jag hem leveransen trots att det var Tysklands nationaldag igår så allt stod still. Valde COD och det var inga problem. Kostar bara €5 extra.

Det enda negativa var att försändelsen kom i sin orginalkartong utan extra förpackning som brukligt för extra skydd.

Postad 22 October 2007 - 17:04

Manke
  • Manke
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Jag fick nyss priset på COD på €20? Vad kan det vara som skiljer då tro?

Postad 22 October 2007 - 21:27

R1 Uffe
  • R1 Uffe
  • Forumräv

• 549 inlägg
  • 0
Billigt, en annan här på forumet beställde Canton Karat 707 high gloss white, 6500kr billigare var dom visst än här i Svergie. 9600kr till dörren i Svergie

http://bilder.minhem...c_id=189506.jpg

Postad 22 October 2007 - 21:47

R1 Uffe
  • R1 Uffe
  • Forumräv

• 549 inlägg
  • 0

Har bara gjort ett köp därifrån men det gick som på räls. Beställde i måndags och idag fick jag hem leveransen trots att det var Tysklands nationaldag igår så allt stod still. Valde COD och det var inga problem. Kostar bara €5 extra.

Det enda negativa var att försändelsen kom i sin orginalkartong utan extra förpackning som brukligt för extra skydd.

<{POST_SNAPBACK}>

När du använde COD, vilka betalnings alt. finns det när budet kommer, kan man dra kreditkortet, eller är det cash/postväxel som gäller.

Vem kör ut sakerna, Posten, DHL ??????

Postad 22 November 2007 - 10:43

kalvhund
  • kalvhund
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Jag hade tänkt beställa ett par Canton Vento 809 för 15 pap ink leverans. Kan det stämma att dom är så snuskigt mycket billigare än här i Sverige?? Verkar mycket märkligt, vi snackar 10 000 kr..

Någon som har handlat av hifi-fabrik nyligen? Hur skötte ni kontakten med dem. Har de varit snabba på att svara via mail eller är det bara at plugga på tyskan och ringa upp dem??

Postad 23 November 2007 - 02:52

Unregistered63a53ac6
  • Unregistered63a53ac6
  • Beroende

• 1180 inlägg
  • 0
Ja det stämmer verkligen :D

Inte haft någon kontakt med företaget på bra länge men dem har alltid skött allting perfekt tidigare.

Postad 23 November 2007 - 18:24

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0
Jag önskar att alla butiker vore som hififabrik.de.

De svarar på e-mail på inom några timmar (på kontorstid) och de skickar leveranserna samma dag eller dagen efter (arbetsdagar). Själv beställde jag ett par bastanta RC-L som skickades på vid lunch på måndagen och var framme hos mig vid lunch på torsdagen. Inte många svenska leverantörer som matchar det.

Dessutom går engelska utmärkt och att priserna är låga och att man betalar i svenska kronor vid dörren gör inte saken värre.

Inget att tveka på eller funder över.

Postad 04 December 2007 - 13:11

Kaaz
  • Kaaz
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Hej,

Har handlat från dem 2006 (fronthögtalare) och 2007 (center + högtalarkabel). Båda gångerna har det gått jättebra, det blev mindre missuppfattning på telefonen ang. längden kabel jag beställt och leveransadress, men det ändrades enkelt via e-post. Dem svarade snabbt på mail och i telefon. Jag behövde dock tala tyska med dem.

Hälsningar

Postad 04 December 2007 - 15:31

kalvhund
  • kalvhund
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Efter mitt andra mail till Hifi-fabrik svarade dom nu.

Dom bekräftar att dom har högtalarna hemma och kan leverera.

Dock måste jag betala via banktransfer. Vad menar dom med det??

Postad 04 December 2007 - 18:14

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

• 5433 inlägg
  • 0

Efter mitt andra mail till Hifi-fabrik svarade dom nu.

Dom bekräftar att dom har högtalarna hemma och kan leverera.

Dock måste jag betala via banktransfer. Vad menar dom med det??

bank tranfers det betyder att du skall kontakta din bank som kommer att sätta in dina pengar på deras bankkonto

Postad 05 December 2007 - 23:15

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0
Du får be dem att leverera Cash on Delivery (COD). Det betyder att du betalar i svensk valuta till budet som lämnar av grejorna. De använder UPS till det.

Den som jag har haft mest kontakt med heter Daniel Bender och han är snabb och hjälpsam. Försök skriva till honom.

Redigerat av Unregistered1197, 05 December 2007 - 23:16.

Postad 07 December 2007 - 13:45

kalvhund
  • kalvhund
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Tack för hjälpen!

Tog det som cash on delivery.

Ringde ups för att kolla att allt stog rätt till..

När jag frågade killen hur betalningen kommer att ske sa han att det inte va någon betalning utan att jag bara behövde skriva på och sen var allting klart. Fattar inte riktigt. I min värld verkar det som att dom inte tar betalat av mig då??

Någon som har fått tulla på sina grejer någon gång? Har fan inte alls tänkt på det. Vad jag snabbt kunde läsa till mig blir det ingen tull och moms på grejer som man handlar inom EU. Har jag uppfattat det rätt eller är jag helt ute och cyklar?

Postad 11 December 2007 - 13:54

kalvhund
  • kalvhund
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Har nu fått mina Canton Vento 809 från Hifi-fabrik.de

Sjukt smidigt. Betalade ups när dom kom med högtalaren.

Packade upp en här på jobb för att kolla att det över huvudtaget va rätt, vilket det var.

Är dock en liten repa på den högtalaren jag packade upp. Inget man ser om man inte kollar från 20 cm.

Sitter just nu och tänker på om jag över huvudtaget ska bry mig. Köpte dom för 10.000 k mindre än i Sverige. Vist det är en utgående modell men ärligt. Fan skam att det är så dåliga priser i detta landet..

Återkommer när jag har spelat med dem. Vet ju fortfarande inte om dom fungerar!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.