Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vilken typ av extender/mediaspelare?

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 October 2007 - 19:43

Fluxtron
  • Fluxtron
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Hej på er!

Jag har suttit och lekt en del med både Windws MCE och Mediaportal och är väldigt imponerad av möjligheterna.
Nu har mina erfarenheter bara sträckt sig till att använda programmen vid min dator, innehållande då, film, musik och bilder.

Nu vill jag gå vidare och få ut dessa medier till två ställen i huset och har lite frågor.

1 Har förstått att men kan använda extender till Windows MCE, frågan är, är detta speciella extendrar till MCE som bara fungerar till MCE eller är de öppna för tex mediaportal???
Visst har jag uppfattar saker rätt att köper man en sådan maskin så ser gränssnittet nästan likadant ut vid de andra skärmarna som vid dataskärmen med MCE?

2 Om man glömmer Windows MCE och vill ha lite friare tyglar och tex bygger med Mediaportal och vill köra trådlöst i wlan, vad för typ av burk skall man köpa om jag kräver att den skall klara DVD och de flesta ndra vanliga videoformat. Den skall ha minst en digital utgång, helst HDMI.
Samt klara kommande bluearay och hd-dvd och kunna visa full HD 1080I? Ljudutgång måste vara både analog och digital spdif.

Vädligt väldigt tacksam för hjälp kring detta då jag är väldigt sugen på att börja bygga och köpa skärmar.

Vänligast Rickard

Postad 02 October 2007 - 14:08

roger_w
  • roger_w
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0
Hejsan!

Lite info om MCE. Det är speciella extender, men jag tror att det ska finnas sådana som fungerar även utan MCE. Till Vista MCE är det enbart xbox 360 som man kan använda som extender i dagsläget fast det pratas om att det ska komma fler.

Gränssnittet när du kör MCE och extender är precis likadant, du får upp samma menysystem på extendern som på datorn.

/Roger

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.