Har försökt med lite inställningar i datorn, men inget verkar fungera.
Ljudkortet jag har är ett NVIDIA Quadro FX 570M
Någon som har något bra tips?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Får inget ljud med hdmi-kabel
Startad av
Unregisteredfa6a842a
, Oct 17 2007 12:13
7 svar till detta ämne
Postad 17 October 2007 - 12:13
Jag har en Hp Compa 8510w som jag kopplat med hdmi till min lcd-tv. Bilden blir hur bra som helst, men jag får inget ljud i tv:n.
Har försökt med lite inställningar i datorn, men inget verkar fungera. Ljudkortet jag har är ett NVIDIA Quadro FX 570M Någon som har något bra tips? Postad 17 October 2007 - 18:14
Efter en väldigt snabb sökning så ser det inte ut som att HDMI utgången på din dator hanterar ljud överhuvudtaget, lösningen är att gå med ljudet direkt till en förstärkare...
"Ljudkortet jag har är ett NVIDIA Quadro FX 570M" Nä, men grafikkortet är ett NVIDIA Quadro FX 570M Postad 18 October 2007 - 12:02
He he... ja, självklart är det grafikkortet som är ett NVIDIA Quadro FX 570M. Mitt ljudkort heter SoundMAX Integrated Digital HD Audio, vilket väl innebär att det är integrerat i datorn på något sätt?
Nåväl, har testat med lite inställningar på ludkortet, och då man iblan klickar på Test-knappen som finns där, så kommer ljud från TV:n. Så på något sätt fungerar ju det trots allt. Någon sa att det kanske kan vara en inställning i TV:n, någon som vet något om det? Postad 18 October 2007 - 14:11
jag hade samma, där du testar och hör ljud ur tvn, går det inte att välja den som standard? Så gjorde jag och då kom ljudet ur tvn sen. Sen när jag inte har hdmi kabeln ikopplad så får man ställa tillbaka så det kommer ljud ur datan.
Postad 22 October 2007 - 11:33
Har du en Spdif kabel som går från moderkortet/Spdif utgång till grafikkortet?
Grafikkortet måste få in ljudet från någonstans... Postad 22 October 2007 - 11:41
Nu har det löst sig, hittade en inställning i datorn till slut!
Tack för hjälpen! Postad 13 March 2008 - 21:28
Hur gjorde du för att få detta att fungera? Jag har precis samma problem, men hittar ingen inställning alls som får ut ljudet ur tvn. Är det inställningarna för grafikkortet eller ljudkortet som ska ändras? Vad heter inställningen jag letar efter? Postad 14 March 2008 - 00:02
Mitt problem löste sig. Det fungerade precis som det skulle när drivrutinerna för ljudkortet uppdaterats. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |