eftersom priset för en Blue-ray disc här i Sverige fortfarande är ganska dyrt tänkte jag höra om någon har testat på och beställa från andra länder.
Några förslag på bra sidor som säljer blurays som funkar i en svenskköpt PS3?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Beställa Blu-ray film från andra länder
Startad av
trailblazer
, Nov 04 2007 23:54
10 svar till detta ämne
Postad 04 November 2007 - 23:54
Hej,
eftersom priset för en Blue-ray disc här i Sverige fortfarande är ganska dyrt tänkte jag höra om någon har testat på och beställa från andra länder. Några förslag på bra sidor som säljer blurays som funkar i en svenskköpt PS3? Postad 05 November 2007 - 00:03
Både www.axelmusic.com och www.hdmoviesource.com/ har menyer/val där du kan se alla deras filmer som spelas i "svenskköpt PS3", alltså filmer som är regionsfria. Blu-ray förövrigt
Postad 05 November 2007 - 00:16
Tack! En fråga angående de regionsfria bluray-discarna, är det PAL eller NTSC? PS. Det kanske inte har någon betydelse (PAL/NTSC) när det handlar om HD material? Är det bara på SD material som PAL/NTSC finns? Redigerat av trailblazer, 05 November 2007 - 00:19. Postad 05 November 2007 - 01:42
Japp, PAL och NTSC finns inte i med HD. När det står så har någon mindre vetande varit där och kladdat. Postad 05 November 2007 - 09:01
Här kan du kolla vilka reg A-filmer som fungerar på reg B-spelare allaboutbluray.co.uk
Har stämt varje gång för mig. Postad 05 November 2007 - 09:31
www.play.com funkar rätt bra också. lite dyrare list pris än axel oftast men frakten är gratis, alla filmer är reg B. inga import. frakten tar endast 3dar, vilket är possitivt, då axelmusic tar en vecka ibland 10dar :/
även dom olika amazonerna i europa co.uk samt .fr kan vara intressanta och kika igenom då dom ibland kör olika bundles med 2 eller fler filmer till bra pris. Postad 05 November 2007 - 09:35 Jag har kikat lite på filmerna på play.com, men det framgår sällan eller aldrig om det är svensk text. Hur är det med det, är det bara på filmer avsedda för norden som är textade på svenska? Postad 05 November 2007 - 09:45 Jag har kikat lite på filmerna på play.com, men det framgår sällan eller aldrig om det är svensk text. Buena Vista titlar brukar ha svensk text även om du köper dom från UK. Postad 05 November 2007 - 10:06
Play är ju väldigt dyra jämfört med axelmusic. De flesta nyare filmer kostar 25 pund. Då är det ju billigare att köpa blu-ray i Sverige.
Postad 05 November 2007 - 10:20
Så om man får för sig att beställa de filmer som det står "yes" på från USA och dom är Region A så funkar dom iallafall på en PS3 eller en svensk Region B spelare om jag har förstått saken rätt....?? Postad 05 November 2007 - 10:50
Japp! 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |