Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Rock band till PS3 regionskodat?

26 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Rock Band (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 8.999998 (6) 99:-
Rock Band (inkl. Instrument) (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 9.133332 (14) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 19 November 2007 - 16:13

Unregisteredcf88adec
  • Unregisteredcf88adec
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Någon som vet om jag kommer att kunna köra ett importerat (USA) exemplar av Rock band på min PAL PS3:a? Och kan jag utnyttja alla online features med mina europiska kamrater? :)

(rock band kostar ca 1200:- + frakt från dvdboxoffice.com)

Postad 19 November 2007 - 17:50

muraren
  • muraren
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0

Någon som vet om jag kommer att kunna köra ett importerat (USA) exemplar av Rock band på min PAL PS3:a? Och kan jag utnyttja alla online features med mina europiska kamrater? :rolleyes:

(rock band kostar ca 1200:- + frakt från dvdboxoffice.com)

vad kostar frakten? paketet är väl rätt stort med alla "instrument".

Postad 19 November 2007 - 18:30

SonySamppa79
  • SonySamppa79
  • Veteran

• 1832 inlägg
  • 0
Bered dig på att betala tullavgift. Allt som jag beställt därifrån har fastnat i tullen.

Postad 19 November 2007 - 18:31

mill
  • mill
  • Lärjunge

• 383 inlägg
  • 0
det var nån här på forumet som köpte gh2, och det gick väl loss på 600 spänn? gissar på att rockband-paketet är större.

Postad 19 November 2007 - 21:26

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0
Som flera andra sagt... Antagligen blir kalaset dyrare totalt än att köpa den i Sverige. 1200 + frakt + tull = mycket deg.

Postad 21 November 2007 - 10:46

Johan-A
  • Johan-A
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Har lagt en beställning på Rock Band till PS3 från https://www.dvdboxoffice.com

Kan absolut inte hålla mig till Q1 2008. Skall vara ledig 2 veckor i jul och då vill man ju rocka!!

Order total: 317.75USD (inkl frakt)
Tillkommer gör tull. Blir lite dyrare än att köpa i Sverige men det är det fan värt. Tillkommer väl skatt också =/

Postad 21 November 2007 - 10:51

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Kan absolut inte hålla mig till Q1 2008. Skall vara ledig 2 veckor i jul och då vill man ju rocka!!

Tillkommer gör tull. Blir lite dyrare än att köpa i Sverige men det är det fan värt. Tillkommer väl skatt också =/

Jepp. Räkna med 317.75 + 29% i tull och skatt. Så drygt 400$ kommer det kosta. Men det är det kanske värt för att slippa vänta 3 månader på att det ska släppas i Sverige. Tror inte det blir så vansinnigt mycket dyrare än att köpa det i Sverige. Frakten i Sverige lär hamna på 3-400 spänn också. Paketet är mycket stort. Såg på Gamespot när de packade upp grejjerna.

Redigerat av Unregistereddc471864, 21 November 2007 - 10:53.

Postad 21 November 2007 - 11:04

Johan-A
  • Johan-A
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Jepp. Räkna med 317.75 + 29% i tull och skatt. Så drygt 400$ kommer det kosta. Men det är det kanske värt för att slippa vänta 3 månader på att det ska släppas i Sverige. Tror inte det blir så vansinnigt mycket dyrare än att köpa det i Sverige. Frakten i Sverige lär hamna på 3-400 spänn också. Paketet är mycket stort. Såg på Gamespot när de packade upp grejjerna.

Japp, dollarn ligger ju på 6,30 så det blir inte så dyrt. Prell-priset just nu är ca 2.000kr inkl frakt plus tull, MEN såg just detta "Note: The shipping cost of this product is estimated. Freight cost will be adjusted when inventory arrives". Rock Band kommer in nu på fredag till dvdboxoffice. Då kanske man får sig en smärre chock när dom justerar fraktpriset!

Postad 21 November 2007 - 11:16

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Risken finns men du kan ju iaf skryta med att du är en av få I Sverige som har spelet så här tidigt ;)

Postad 21 November 2007 - 12:06

Johan-A
  • Johan-A
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Risken finns men du kan ju iaf skryta med att du är en av få I Sverige som har spelet så här tidigt ;)

Hehe, ja joo men skrytfaktorn skiter jag fullständigt i. ;-)

Tydligen skall tullen på spel vara 3% och momsen blir 25%, den sistnämnda läggs både på produkten och frakten.

Väntar med spänning, det blir ena jobbiga dagar att uthärda. :D

Postad 21 November 2007 - 12:20

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Du får gärna infomera om totaltpris sedan. Är lite småsugen på att göra en beställning själv lite senare.
Beställa i Sverige blir nog som sagt inte billigare för mig för jag måste ändå ha leverans till dörren. Äger ingen bil. Paketet är enormt stort så det är inget man bär hem från posten direkt ;)

Postad 21 November 2007 - 13:28

enno
  • enno
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Varning!

Jag var inne på samma spår och var i kontakt med DVD Box Office igår och frågade helt enkelt om den var regionskodad och då svarade hon att den är regionskodad till kod 1! Med andra ord funkar själva spelet inte på din Svenska PS3! Instrumenterna funkar men till viken nytta!?

Personligen är jag mycket besviken på att de inte kan släppa spelet överallt samtidigt. Förstod det som att det i Storbritanien släpps den 30/11. Kanske den har samma kod som vi i Sverige? ;)

Postad 21 November 2007 - 13:51

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Varning!

Jag var inne på samma spår och var i kontakt med DVD Box Office igår och frågade helt enkelt om den var regionskodad och då svarade hon att den är regionskodad till kod 1! Med andra ord funkar själva spelet inte på din Svenska PS3! Instrumenterna funkar men till viken nytta!?

Personligen är jag mycket besviken på att de inte kan släppa spelet överallt samtidigt. Förstod det som att det i Storbritanien släpps den 30/11. Kanske den har samma kod som vi i Sverige? ;)

Det måste vara fel. Vad jag hört är det nästa år som gäller för Europa. Q1 vilket kan betyda allt från januari till mars.

Postad 21 November 2007 - 14:19

Johan-A
  • Johan-A
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Varning!

Tja, tack för tipset!! Var inne och kikade på spec´s på Rock Band och mycket riktigt står det "Region 1" där. Fan vilken glädjedödare :D

Har skickat mail om avbeställning nu... *snyft*

Postad 21 November 2007 - 15:19

enno
  • enno
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Varning!

Det måste vara fel. Vad jag hört är det nästa år som gäller för Europa. Q1 vilket kan betyda allt från januari till mars.

http://www.gameseek....PS3h5kremqnecb/

Jag tror du har rätt blev bara lite vilseledd av länken ovan. Men det är klart att det kan tolkas som att man kan börja lägga förbeställningarna från den 30/11...

Postad 22 November 2007 - 18:40

Pbot
  • Pbot
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
TItta här :

Hello Kaami,

The 360 version is NOT region free, but the PS3 Version is.

Thanks,

Sidney
Customer Service Representative
VIDEOGAMESPLUS.CA

For all the latest news on whats happening at Videogamesplus.ca
please checkout our blog at :http://vgplus.blogspot.com/

On Wed , 'Kaami' sent:

Hey there! I was wondering if Rockband is Region free. Thanks in advance Kaami

Postad 22 November 2007 - 18:48

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

• 2805 inlägg
  • 0

Tja, tack för tipset!! Var inne och kikade på spec´s på Rock Band och mycket riktigt står det "Region 1" där. Fan vilken glädjedödare :)

Vad som står på sidan där spelar ingen roll för så står d på alla deras ps3 spel.

Skulle faktiskt hellre tro på vad VG+ säger.

Postad 23 November 2007 - 14:27

Johan-A
  • Johan-A
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Tja, tack för tipset!! Var inne och kikade på spec´s på Rock Band och mycket riktigt står det "Region 1" där. Fan vilken glädjedödare :D

Vad som står på sidan där spelar ingen roll för så står d på alla deras ps3 spel.

Skulle faktiskt hellre tro på vad VG+ säger.

Ja efter lite luskande och info om att Sony vill att PS3 spelen skall vara regionsfria så verkar det ju faktiskt som att det skall funka att lira US versionen på en svensk PS3a. Har lagt upp en ny beställning på Rock Band så nu är det bara att avvakta och se om det finns några spel att tillgå. Men frakten blir nog fan scary på det monsterpaketet!

Postad 04 December 2007 - 13:27

Unregistereda7124cf7
  • Unregistereda7124cf7
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0
Fan det här e ju ett måste att äga, testade guitar hero igår å vart helt fasst, men det här e ju grymmare, jobbit å vänta till mars bara.

Skicklig kille
http://www.youtube.c...h?v=uQ9XLiMfBRo

Postad 05 December 2007 - 23:53

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0
hoh :)

Jag budade just hem rock ban på ebay för 197 dollars + ca 100 i frakt. Slutar på ca 1900 inkl frakt. Tycker jag är fair. Bara vänta å hoppas de kommer snabbt :)

Längtar som fasen efter trummorna :wub:

Postad 12 December 2007 - 18:33

Unregistered1e00f40e
  • Unregistered1e00f40e
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
fick mitt för ett par dar sen, så fxxking skoj.

Postad 25 December 2007 - 02:16

mandrill
  • mandrill
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag hade tänkt köpa in PS3-bundlen från USA, men jag undrar ifall Guitar Hero 2-xplorer gitarren funkar till PS3-versionen? Den funkar till 360-versionen och har USB-kontakt men frågan är ifall det går på PS3. Nån som har både Rock Band till PS3 och en 360 GH2-gitarr och kan prova?

Postad 25 December 2007 - 14:05

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0

Jag hade tänkt köpa in PS3-bundlen från USA, men jag undrar ifall Guitar Hero 2-xplorer gitarren funkar till PS3-versionen? Den funkar till 360-versionen och har USB-kontakt men frågan är ifall det går på PS3. Nån som har både Rock Band till PS3 och en 360 GH2-gitarr och kan prova?

Kan bekräfta att det inte fungerar. Ps3an säger att en okänd usb-enhet har anslutits å där tar det stopp. Går inte att sätta igång gitarren. Dock inte speciellt förvånad att xbox360 prylar inte fungerar på Ps3an. Hade dock vart smidigt :)

Postad 24 January 2008 - 11:09

MooSys
  • MooSys
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Kan bara säga att us varianten funkar på svenska ps3or, Köpte mitt i usa förra veckan för runt 180$. Någon som vet när basen kommer?

Postad 24 January 2008 - 22:08

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0
PS3 har inget inbyggt regionsskydd för spel så ett enstacka spel kan inte lägga in regionsskydd även om de vill.
Möjligtivs skulle de kunna göra något hack och läsa av hårdvaruversion men det borde sony inte tillåta.
PS3 är regionsfri på spel för att stävja piratkopiering vilket var väldigt vanligt på PS2. Lite konstig uttalande från Sony då piratkopiering inte existerar på PS3 (ännu).

Nåja det är bara att vara glad att Sony gjort ett vettigt val här.

Kan även tillägga att xbox360 version är regionsskyddad och fungerar inte på en EU maskin,

Postad 09 April 2008 - 17:24

Er11k
  • Er11k
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej!
Planerar att importera ett Rockband från USA.
Hur funkar det med onlinetjänster om jag köper från USA? Kan man köpa nya låtar via nätet utan problem?

//Erik

Postad 08 May 2008 - 07:35

mhult
  • mhult
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Hej!
Planerar att importera ett Rockband från USA.
Hur funkar det med onlinetjänster om jag köper från USA? Kan man köpa nya låtar via nätet utan problem?

//Erik

Multiplayer över internet funkar hur bra som helst. Det tar bara ett par sekunder att sätta ihop ett band med medlemmar på andra platser.

Det funkar också bra att handla låtar, förutsatt att man skaffar ett Playstation Network-konto med adress i USA. Det är bara att hitta på något. Använd till exempel gatuadressen för något hotell (utan att skriva ut hotellets namn). Kruxet är hur man ska betala. Svenskt kreditkort funkar inte om man registrerat sig med amerikansk adress. Lösningen på detta heter www.entropay.com...

Jag har själv köpt Screaming for vengeance-albumet, samt ett par PSP-spel på den amerikanska Playstation Store. Spelen är dessutom något billigare i den amerikanska butiken (240 spänn för GT 5 Prologue).

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.