Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

hur kopplar ni in 360 halo edi. till en projektor

9 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 29 November 2007 - 14:07

CoSmoZ
  • CoSmoZ
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Har äntligen inköpt mej en 360 halo edition, det är min första spelkonsol sedan Amigans tid ..

satt igår & skulle koppla in den till min projektor. hade köpt en 15m hdmi kabel oxå som jag hade tänkt använda
men.. hur får man ut ljudet från xboxen om man kör hdmi till projektorn?

den special kabel man får med med komponent & ljudutgångar m.m. får ju inte plats när man kör hdmi??
& den kabeln är ju fet kort!.. så för att få det fungera igår använde jag den specialkabeln(2m) till projektorn
detta innebar att xboxen fick sitta i soffan brevid oss pga av längden! & sedan fick jag använda en annan RCA kabel till förstärkaren som iof. var på 15m men endå!..

jag vill ha xboxen placerad under den platta tv´n & bara behöva dra en kabel till projen(typ hdmi 15m) & en liten med ljud till förstärkaren! som oxå är placerad under tv´n.. hur har ni kopplat ?

Postad 29 November 2007 - 21:16

tuxied
  • tuxied
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
du får införskaffa dig en förstärkare som har hdmi in och ut. Sen kan du dra allting till förstärkaren som kan stå under Tv'n.

Jag har en äldre förstärkare så jag dra xboxens compositkabel till projektorn och sen xboxen optiska ljudkabel till förstärkaren, så min förstärkare står i mitten av rummet nu pga kablarna. Så när förstärkaren pajar eller jag byter kan jag få det snyggt med kablarna som först :)

ang. hdmi och ljud ut från xbox360 så har jag läst att de får skära på adaptern för att de ska passa samtidigt m.m minns inte exakt men om du söker i forumet så hittar du massa trådar om det.

Postad 29 December 2007 - 19:50

CoSmoZ
  • CoSmoZ
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
det är pinsamt.. att inte microsoft löst detta på ett bättre sett!!!

att inte ens ha 2st RCA out kontakter är pinsamt
att inte ens göra html uttaget stort nog för att få en FET html kabel att passa = Halllååååååå
ska man behöva ta fram Dremeln för att få sin nya monster kabel på sin skit xbox.. suck!

Ska jag behöva köpa mej en ny förstärkare för att kunna lösa detta snyggt! el. behöve modifiera
den medföljande kabeln!.. *suck*

skulle ha gjort som alla andra polare ... köpt mej en PS3! förstår inte riktigt hur man tänker på microsoft!

Postad 29 December 2007 - 19:54

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2944 inlägg
  • 0
Tyvärr så är det så att MS varit lite klumpiga på denna fronten.. Men det du måste göra är att plocka av plastenhöljet runt MS kontakten (den med optisk ut och komponent) för att få plats med både den och HDMI samtidigt..

Intruktioner på Engelska

Redigerat av Darth Tojayz, 29 December 2007 - 19:55.

Postad 29 December 2007 - 20:10

CoSmoZ
  • CoSmoZ
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
haha lite klumpiga !!.. man tycker ju att ett företag i denna klass borde ha NÅN tekniker som tänker mer en att tjäna pengar!

men för att göra det bästa av denna som jag tycker pinsamma situation från MS sida så
får jag nog motvilligt följa ditt tips att modifiera original kabeln!...

Dremeln har redan gjort plats för Monster Html kabeln så varför inte fortsätta hugga upp denna
nogrannt utformade spelkonsoll .... *ironi*

Så att man kan använda den till något mer en ett dörrstopp! ;)

/cOz

Postad 29 December 2007 - 20:16

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2944 inlägg
  • 0
Gäller ju att göra det bästa av det sämsta.. ;)

Men kan inte mer än hålla med om att det är dåligt av MS att tillåta detta bekymmer..

Postad 30 December 2007 - 04:18

pgg
  • pgg
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
Eeek! Fan får ju min projektor med Xbox 360 HALO 3 edition, förhoppningsvis på måndag.. Argh.. Humma.. Tror ni det gör stor skillnad att köra HDMI istället för komponent till projektorn? För om inte, så säljer jag nog HALO edition, och kopplar komponent via min "gamla" Xbox.. och slipper allt strul :/

Postad 30 December 2007 - 16:55

CoSmoZ
  • CoSmoZ
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
om det gör skillnad eller inte är som att fråga hur långt är ett snöre!..
på pappret ja det gör skillnad.. men sen beror det ju på hur långt du måste dra HDMI kabeln!..
& om du satsat på en värre HDMI kabel.!:. samma gäller ju vilken sorts komponent kabel du har!

Men hos mej kan jag inte säga om det blev skillnad eller ej. för nu projekterar jag direkt på väggen!
(väntar på min elektriska duk) men det borde bli skillnad!

& Jag tycker inte du ska sälja halo edition boxen!.. tycker den är grymt läcker i grön matt design!
sen så har den ju HDMI & så är fläkt problemet löst på denna! vet inte vad du har för Xbox!
men har du den utan trådlösa kontrollers så är detta natt som dag!

men det här ang. hur dom placerat utgångarna så misstänker jag att det är med flit! dom har säkert
någon skum anledning till varför.. har dom inte det skulle jag sparka Chef-teknikern & ta in någon
som kan sitt jobb!

///cOz

Postad 31 December 2007 - 03:57

DanielSchenström
  • DanielSchenström
  • Beroende

• 1102 inlägg
  • 0
Det ska ju finnas en adapter att köpa, som medföljer de nya Xbox Pro om jag läst rätt så att både optisk och HDMI får plats om man inte vill göra plastborttagningsmodden.

Postad 31 December 2007 - 11:15

StenFan
  • StenFan
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
mmm det stämmer, finns ett adapter+hdmi kabel paket för ~500kr

http://www.webhallen...od.php?id=79737

där får du både tillgång till optiskt ljud eller vanligt RCA stereoljud samt att
du får även plats med din nya guldpläterade HDMI kabel ^^

använder det själv och det fungerar lysande :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.