Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Mest underskattade spelen genom tiderna?

118 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 December 2007 - 10:17

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

• 1475 inlägg
  • 0
Kompletterar tråden om Överskattade spel med en tråd om underskattade spel. Alltså de spelen som typ ingen spelade fastän de faktiskt var riktigt bra!

Har inte något klockrent exempel själv, men jag vet att t.ex. Gamespot ett år utsåg Buffy the Vampire slayer till årets mest underskattade spel. Det var ett bra spel, men ingen köpte.

Har ni några andra exempel?

Postad 12 December 2007 - 10:30

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0
Pirates Of The Caribbean till xbox 1 68.2 % på gamerankings.

Helt suveränt spel som jag lade ner massor med timmar på.

Även när jag klarat spelet så letade jag upp en mod som var till PC versionen men som även fungerade till xbox versionen.

Trixet medförde att man kunde fortsätta cruisa runt med det värsta skeppet i spelet som man annars bara kunde köra 5-10 minuter med.

Postad 12 December 2007 - 10:43

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0
Det finns spel som fått bra recensioner men inte sålt speciellt bra. Ett spel t ex är Prince of persia: Sand of times. ICO är en annat spel som inte sålde så bra när det släpptes. Sen återutgav dom spelet och då sålde et slut direkt. :P

Redigerat av basselito, 12 December 2007 - 10:44.

Postad 12 December 2007 - 10:44

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
BMX XXX! :P

Postad 12 December 2007 - 13:25

matte76
  • matte76
  • Forumräv

• 929 inlägg
  • 0
Visserligen spelade många dem, men inte tillräckligt många; två av de mest underskattade spelen genom tiderna är Starcraft och Warcraft III med deras respektive expansioner. Otroliga klassiker helt enkelt.

Postad 12 December 2007 - 13:36

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Visserligen spelade många dem, men inte tillräckligt många; två av de mest underskattade spelen genom tiderna är Starcraft och Warcraft III med deras respektive expansioner. Otroliga klassiker helt enkelt.

Skulle väl inte säga att StarCraft är underskattat? Alla har ju spelat det + Nationalsport i Korea + Folk spelar online fortfarande + sålt sjukt bra + bra betyg

Postad 12 December 2007 - 13:44

Krister2
  • Krister2
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0
Jag vet inte hur bra PC versionen av Cronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay sålde men ruskigt kul spel är det. Överträffade alla mina förväntningar. Enda besvikelesen var att det tog slut för fort. En helt annan känsla än de klassiska FPS:erna. Lite samma känsla som de gamla Thief spelen men betydligt råare. Inga rocketlaunchers, granater etc... I större delen av spelet får man klara sig med en stun-gun som mest duger till att slå ut ljuskäller med och när ljuset försvinner, ja det är då man får övertaget.

Postad 12 December 2007 - 13:46

matte76
  • matte76
  • Forumräv

• 929 inlägg
  • 0

Skulle väl inte säga att StarCraft är underskattat? Alla har ju spelat det + Nationalsport i Korea + Folk spelar online fortfarande + sålt sjukt bra + bra betyg

Japp men ännu fler borde spela det... :) alla som är spelintresserade. Världens bästa spel tillsammans med Zelda 3 - A link to the past och Super Mario World till SNES!

Postad 12 December 2007 - 14:00

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0

Skulle inte vilja kalla dom underskattade då båda spelen fortfarande spelas och iaf Starcraft av många anses vara det bästa rtset genom tiderna :) men du har rätt fler borde spela det ;) . Warcraft 3 är helt okej men en sak som gör mig galen (och den största anledningen till att jag inte spelat klart det) är att man inte kan "zooma ut" mer än det går och att det ******** interfacet tar upp halva bildytan, jäkligt synd då jag gillar allt annat. När det kommer till cinematics är Blizzard (eller kanske var om det vill sig illa) kungar och varje nytt spel efter Starcraft har haft cinematics som lätt skulle kunna tävla med biofilmer :lol:.

On topic:
De mest underskattade spelen:
Mdk
Sacrifice
Planescape Torment
Icewind Dale
Dark Reign
Battlezone

Redigerat av Jack of all trades, 12 December 2007 - 14:01.

Postad 12 December 2007 - 14:39

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0
Utan tvekan Grim Fandango och Beyond Good & Evil

Postad 12 December 2007 - 14:43

Ghorun
  • Ghorun
  • Forumräv

• 686 inlägg
  • 0
Får skriva under på Beyond Good & Evil. Riktigt bra spel, med en härlig grafikstil, stämning, musik etc.
Visst, bra kritik fick det när det kom, men vad jag vet sålde det inte speciellt bra.

Väl värt att testa, inte dyrt numer heller.

Postad 12 December 2007 - 14:44

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Eternal Darkness: Sanity's Requiem till Gamecube från 2002.
Fortfarande inget som slår känslan i det skräckspelet.

Postad 12 December 2007 - 15:19

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

Eternal Darkness: Sanity's Requiem till Gamecube från 2002.
Fortfarande inget som slår känslan i det skräckspelet.

Jag köpte det spelet efter "ni" diskuterade det i någon annan tråd, jag har dock inte tagit mig mod och spelat det ännu tyvärr.

Postad 12 December 2007 - 15:39

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Samtliga spel från Lucas art inom "klicka" grenen ska lyftas fram. Monkey Island 3 var också ruuuuuggggit bra.

Postad 12 December 2007 - 16:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Jag köpte det spelet efter "ni" diskuterade det i någon annan tråd, jag har dock inte tagit mig mod och spelat det ännu tyvärr.

Äääh, det var inget speciellt med det imo. De försöker lura en med att "stänga av TVn" och "handkontrollerna fungerar inte", bilden vänds upp och ned och sånt. Men jag visste varenda gång det hände att det bara är fejk och ofarligt. Sen fastnade jag på något buggigt ställe där det inte gick att komma längre.

Jag skriver också under på Beyond Good and Evil för övrigt. Liksom Buffy (det första).

Några andra till förra generationen är:

Mercenaries
Castlevania Curse of Darkness
Crimson Skies
Metal Arms: Glitch in the System
Justice League Heroes
Rouge Trooper
Freedom Fighters
Shadow Hearts

Svårt att veta vilka som sålde dåligt till de tidigare maskinerna dock :)

Känns som att många bra Wii-spel blir underskattade nu. Galaxy säljer väl t ex inte direkt så bra som betygen det fått.

Postad 12 December 2007 - 19:27

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Skulle inte vilja kalla dom underskattade då båda spelen fortfarande spelas och iaf Starcraft av många anses vara det bästa rtset genom tiderna :) men du har rätt fler borde spela det :lol: . Warcraft 3 är helt okej men en sak som gör mig galen (och den största anledningen till att jag inte spelat klart det) är att man inte kan "zooma ut" mer än det går och att det ******** interfacet tar upp halva bildytan, jäkligt synd då jag gillar allt annat. När det kommer till cinematics är Blizzard (eller kanske var om det vill sig illa) kungar och varje nytt spel efter Starcraft har haft cinematics som lätt skulle kunna tävla med biofilmer :D.

[[Edit* trodde det var överskattat vi pratade om .. ]]

Om du tycker det är för lite utzoomat bör du nog ställe på högre upplösning ^^ Och skaffa en större skärm. Sry för off.

Ett till spel jag kom på är Diablo 2 som flera har tagit upp ^^
Så otroligt obalancerat och så mycket buggar.Har kan folk fortfarande tycka det är kul? ;)

Redigerat av Unregistered0354d681, 12 December 2007 - 19:29.

Postad 13 December 2007 - 01:42

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

• 1428 inlägg
  • 0
Kanske inte underskattade men förbisedda:

Till SNES:
Secret of Mana 2 (finns engelska översättningar)
Final Fantasy III/VI (inte förbisett av dåtidens spelare men av alla kids som fick sin första upplevelse med VII på Playstation)
Shadowrun (riktigt moody RPG som skulle få en uppföljare som tyvärr uteblev, fanns i en alternativ version till Sega CD som jag aldrig haft chansen till att spela pga formatet och det faktum att det är på japanska)
Super Mario RPG (kanske mest då för att det aldrig släpptes i Europa och innehåll mer avancerade kopieringsskydd än andra kasetter vilket gjorde att det inte gick att spela med alla "adapters")

Xbox 360:
Worms till XBLA, kanske världens bästa spel för tillfället (helt klart värt en inverstering på 2500 i en Arcade om inget annat :D )
Condemned (fick aldrig så mycket Love som det förtjänade)

PC
Giants: Citizen Kabuto (tekniskt och humoristiskt underverk för sin tid, finns fanprojekt som patchat bugga roch uppgraderat grafiken)
Freedom Fighters (folk sov på detta ganska underhållande och relativt unika spel, riktig konsolkänsla på PC)
No One Lives Forever (främst 2:an. Underbar humor och grafik. Hypat ett kort tag men sen bara dog snacket känns det som)
Psychonauts (Underbart spel helt enkelt även om jag tycker att det är lite segstartat tyvärr)
American McGees Alice (folk verkade underskatat det här pga att de fick för sig att det skulle vara barnsligt)

PC Engine:
Dracula X (ett av de bästa Castlevaniaspelen som inte förrän alldeles nyligen blivit tillgängligt på något bra sätt)

Neo Geo:
Samurai Showdown RPG (fanns bara på japanska men det finns partiella engelska översättningar och spelet var ju för sin tid riktigt häftigt med grymma animationer i strider, släpptes senare på saturn och playstation men också bara på japanska)
Art of Fighting (riktigt schysst på Neo Geo, de tama konverteringarna kom aldrig i närheten av att göra originalet rättvisa)

Arkad:
Killer Instinct (ok det var ganska populärt på sin tid men det förtjänar att nämnas med tanke på konsolversionerna)

Sega Mega CD:
Silpheed (coolare än star fox, fast inte riktigt lika bra ändå)
Lunar-spelen (fanns länge bara på Mega CD men nu har de ju kommit i fler format)
Snatcher (riktigt coolt för sin tid, "cinematic")

Saturn:
Panzer Dragoon Saga (riktigt schysst RPG som var ganska ensamt om att kunna konkurrera med Square på sin tid tyckte jag iaf)

Dreamcast:
Dead or Alive 2 - om fler folk hade spelat den här versionen är jag säker på att spelserien hade haft en större fanbase

Hmm det är några av dem jag kommer på för tillfället.

Postad 13 December 2007 - 08:32

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

Om du tycker det är för lite utzoomat bör du nog ställe på högre upplösning ^^ Och skaffa en större skärm. Sry för off.

Spelet är låst till ett visst "synområde", hjälper inte med större skärm eller högre upplösning, detta är så alla ska spela på samma villkor och ingen ska ha fördel utav att ha högre upplösning osv.

Postad 13 December 2007 - 11:33

Unregistered817d25f9
  • Unregistered817d25f9
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Grim Fandago utan tvekan.

Postad 13 December 2007 - 12:36

Ryssen
  • Ryssen
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Drar en liten rövare och säger Goblins 3. Kan vara för att ett var ett av de första spelen jag verkligen spelade har spelat om det flera gånger med några års mellanrum. Har någon mer stött på detta underbara "peka-klicka" äventyr?

Postad 13 December 2007 - 12:44

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

• 1097 inlägg
  • 0
Har inte spelat Beyond good and evil eller Darkness: sanitys requiem än, men det senare var det första spelet jag köpte till Wii. Hittade det i en reabinge innan jag ens köpt konsolen, och visste genom en kompis rekommendationer att det var bra. Det förstnämnda har också tänkt inhandlas. Så många klassiker att ta igen, så lite tid!

Zelda: Windwaker blev ju inte den hit som jag tycker det förtjänar. Många dömde ut spelet på förhand pga den nya grafikstilen. "Barnzelda" har en del kallat det. Det är ju faktiskt ett spel med skön känsla, vackra miljöer och bra underhållningsvärde.
Ett anat spel som jag vill nämna är Deus Ex, det blev ganska väl omfamnat när det begav sig och har väl ganska goda resencioner, men i jämförelse med liknande spel som Splinter Cell tycker jag det är dominerande och förtjänar mer erkännande. Läste nyss att en trea är på g och längtar!

Postad 13 December 2007 - 13:26

olivierm2
  • olivierm2
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Penguin Adventure på MSX2 var den mest charmig, rolig och spännande spel jag har spelat hittils.
Jag undrar om någon här har spelat den ?

Bifogad fil  penguins.gif   8.04K   0 Antal nerladdningar

Postad 13 December 2007 - 14:36

Ryssen
  • Ryssen
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
HAHA Penguin Adventure. Tänkte faktiskt skriva det men kom inte på namnet. Tog upp det och spelade en sväng för ungefär 2 månader sedan, lika bra fortfarande :D
Hoppa ner i hål och köpa pistol, bossfajterna... Magiskt... bara magiskt

Redigerat av Ryssen, 13 December 2007 - 14:39.

Postad 13 December 2007 - 14:53

mkreku
  • mkreku
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Någon nämnde att Deus Ex skulle vara underskattat? Förutom det faktum att det valdes till Årets Spel av en samlad spelbransch det året det släpptes då eller..? :D

Iallafall, enligt mig så är dessa spel gravt underskattade:

Gothic & Gothic 2 & (till viss del) Gothic 3: En helt lysande spelserie för alla som gillar stora, fria rollspel med härliga miljöer, realtidsstrider och en oslagbar atmosfär.

Boiling Point: Ett spel som blandar rollspel med FPS-strider. Tyvärr var spelet väldigt buggigt när det släpptes, men efter en 200 MB stor patch blev spelet exakt så lysande som det förtjänade. Enormt land att leka i, massvis med saker att göra, skön musik, bra grafik och en hygglig story.

Postad 14 December 2007 - 14:01

shelter
  • shelter
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Svårt att säga vilket spel som är underskattat då man förmodligen inte spelat det men jag måste nästan prova Beyond Good and Evil eftersom så många skriver om det här.

Efter lite fundrande kom jag på att Dreamfall var ett spel jag underskattade... aningen för scriptat men storyn var intressant och spännade vilket gjorde spelet kul. Och med scriptat menar jag t.ex att om man gick ut ur en dörr kom en gubbe o gick från ett stäle... gick man in och sidan ut igen så kom samma gubbe å gick från precis samma ställe.

Redigerat av shelter, 14 December 2007 - 14:03.

Postad 14 December 2007 - 14:10

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0
Beyond good an evil var störtskönt om än kort när det kom. Ett spel som fick bra kritik men som jag själv inte känner att många spelade var Psychonauts, gillade det som fan till gamla boxen. Det finns att ladda på live för alla er som inte spelat det! Mysigt och roligt plattformspel :P .

Postad 14 December 2007 - 14:15

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0
Shenmue serien.Bästa spelserien någonsin!! synd att vi aldrig får se slutet på världens bästa spel.

Redigerat av rayko, 14 December 2007 - 14:15.

Postad 14 December 2007 - 17:57

evilhellsatan
  • evilhellsatan
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Beyond good an evil var störtskönt om än kort när det kom. Ett spel som fick bra kritik men som jag själv inte känner att många spelade var Psychonauts, gillade det som fan till gamla boxen. Det finns att ladda på live för alla er som inte spelat det! Mysigt och roligt plattformspel :P .

Skriver under på det.

Beyond Good & Evil var verkligen ett schysst spel som jag i princip sträckspelade. Nu fick det ju skaplig kritik också, men såvitt jag vet sålde det rätt uselt.

Psychonauts äger stenhårt! Lungfishopolis-banan är världens kanske bästa spelhumor någonsin.

Postad 14 December 2007 - 19:34

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Psychonauts äger stenhårt! Lungfishopolis-banan är världens kanske bästa spelhumor någonsin.

Efter att det visade sig att Erik från Oldmanmurray (samma som skrev 'storyn' till Portal) som hade en hand i detta spelet har man ju velat spela det...

Funderade på att tanka hem det via Live, men tyvärr har det inga achivements så... :P

Postad 14 December 2007 - 23:32

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
För att fortsätta på psychonayts tråden. Har ni inte sett denna så gör det...

Iofs, nu när jag äntligen har hittat det absolut roligaste på intertuberna så lär alla ni redan ha sett det tusen gånger... :P

Postad 15 December 2007 - 10:34

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

• 1097 inlägg
  • 0

Någon nämnde att Deus Ex skulle vara underskattat? Förutom det faktum att det valdes till Årets Spel av en samlad spelbransch det året det släpptes då eller..? :(

Hehe... Jo, det är väl sant... Jag tänkte mest på att det inte verkar som att allt för många spelade det, eller rättare sagt: inte så många som spelet förtjänar.

Ett annat spel som jag kom att tänka på, som visserligen också fått goda omdömen men inte spelats av så stora massor som det förjänar är Chronotrigger till SNES. Ett av de bästa rpg:n jag spelat! Otroligt skön känsla och mysig stämmning. Det var bättre än samtida FF, IMO. Det var väl så att det aldrig släpptes i Europa? Och det är väl förstås en anledning till att ingen man känner spelat det...

Postad 15 December 2007 - 13:43

Peken
  • Peken
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
...fler borde ha spelat "Outcast", då hade vi fått en "tvåa" i serien...
"SpellForce" - klart underskattad.

Postad 15 December 2007 - 14:07

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

• 1419 inlägg
  • 0
Jag måste säga "Vagrant Story" till PS1. Ett fantasyspel med medeltidsinslag som fick40/40 av Famitsu. Ett underbart spel som inte sålde så speciellt bra.

Postad 16 December 2007 - 09:14

CallMeNobody
  • CallMeNobody
  • Beroende

• 1126 inlägg
  • 0
Xenogears till PSX hamnade visst lite i skymundan samt att det inte släpptes i Europa.
"The game is both hailed and criticized for its heavy philosophical and religious allusions"

Spelet är nog ett at de absolut bästa jag har spelat och ursäkta om jag svär men jag föredrar det nog t.om. framför de olika FF-spelen <_<

Postad 16 December 2007 - 11:12

outfit
  • outfit
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Constructor - Har nog aldrig spenderat lika mycket tid på ett och samma spel...

Postad 16 December 2007 - 19:39

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0
Fler underskattade spel:
Little Big Adventure (även känt som Relentless: Twinsen's Adventure)
Mission Critical
Ascendancy
Lure of the tempress
Future Wars
Loderunner
Black Crypt
Blade Runner
Lands of Lore 2
Fade to black (Flashback 2)

Postad 16 December 2007 - 19:45

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0
Det fanns ett spel till PSOne som hette Carnage Heart. Det var japanskt och gick ut på att man skulle programmera fyra stridsrobotar som sedan fick strida mot fyra andra robotar.

Man styrde alltså ingenting utan skrev ett program och tittade sedan på hur robotarna uppförde sig i strid. Om de gjorde något galet så justerade man programmet. Med lite vana kunde man få robotarna att göra otroliga saker.

Förmodligen är det världens mest underskattade spel eftersom nästan ingen har spelat det.

Redigerat av Unregistered1197, 16 December 2007 - 19:49.

Postad 16 December 2007 - 20:13

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0

Fler underskattade spel:
Little Big Adventure (även känt som Relentless: Twinsen's Adventure)
Mission Critical
Ascendancy
Lure of the tempress
Future Wars
Loderunner
Black Crypt
Blade Runner
Lands of Lore 2
Fade to black (Flashback 2)

little big adventure 2 var ett mycket bra spel, har ej spelat 1an.

Postad 17 December 2007 - 09:15

Unregistered40880
  • Unregistered40880
  • Forumräv

• 865 inlägg
  • 0
Säger bara Crimson Skies: High Road to Revenge :blush: Fick ett ganska bra mottagande, men inte mer. Ett spel jag lätt delat ut full pott till! Bästa MP spelet över xbox live på gammla boxen jämte Halo 2.

Redigerat av Unregistered40880, 17 December 2007 - 09:20.

Postad 17 December 2007 - 12:31

DanielSchenström
  • DanielSchenström
  • Beroende

• 1102 inlägg
  • 0
Omikron, The Nomad Soul till PC och Dreamcast var ett kul äventyrsspel där man kunde ta över andras sinnen, och om man dog så överfördes det till första personen som vidrörde en vilket betydde att ens förmågor och fyiska värden varierade från spelning till spelning. Det var satt i en stor framtidsstad och man var ganska fri, som ett Grand Theft Auto utan sidoppdrag.
Det försökte innovera genom att ha fightingspelsstuk på närstriden och fpsstuk på skjutandet och det var väl de minst lyckade inslagen.
Jag körde det på Dreamcast och där fick det iaf se sig piskat grafiskt ordentligt av Shenmue.
Det är skapat av teamet bakom Fahrenheit/Indigo Prophecy och en uppföljare är på gång. Troligen mitt mest framemotsedda spel. (Många spel på Dreamcast som är underskattade helt enkelt för att de inte nådde en stor publik, som många Saturnspel).

Xenogears som nån skrev om tidigare hamnade i skymundan av Final Fantasy men i mina ögon så är det bättre än det i mina ögon bästa FF (7. Har spelat 4-8 och 11. 8:an skrämde bort mig helt från serien.)

Just Cause fastnade jag rejält för även om alla sidouppdrag är lika generiska som en Obliviongate eller Mass Effectgruva. Älskar de soldränkta stränderna, djunglerna, att man kan ta vilket fordon man vill när som helst vare sig det är en skruttig motorcykel eller ett jetplan. Den utklassar GTA på sandlådedelen, men inte i variation eller djup. Ett av mina favoritspel att bara slå igång och spränga bort nån drogbaron eller befria nån liten diktatorstyrd by.

Mortal Kombat Deception. Inte själva grundfightingliret utan äventyrsspelet som medföljer. Det är absolut inget på nåt sätt speciellt egentligen. Fult och simpelt kanske andra skulle kalla det, men på nått sätt verkligen fastnade jag för det. Kändes avslappnande helt enkelt, ett spel att koppla av med istället för att anstränga sig för.

Postad 17 December 2007 - 15:50

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

• 1097 inlägg
  • 0
Jag kom på ett annat spel som verkligen hamnat i skymundan, Mafia! I konkurrens med GTA och liknande spel fick detta spel inte alls den uppmärksamhet som det förtjänade. Det är ju bättre känsla än i GTA, storyn är mer gripande och uppdragen känns inte lika meningslösa. Godfather var också bra, men det kom ju senare och var inte heller lika bra. Skulle säga att Mafia är det bästa spelet i genren!

Postad 17 December 2007 - 16:11

Unregistered6675e297
  • Unregistered6675e297
  • Forumräv

• 921 inlägg
  • 0
Total Annihlation var ett strategispel till PC som verkade floppa rätt hårt vid introduceringen, grymt bra balanserat. En rolig sak var att tillverkaren(Cavedog) släppte 4 nya units varje vecka till respektive sida.
Spårade ut när der släptes massa 3 parts units ifrån alla möjliga hörn, men med enbart tillverkarens extra units så var detta spel GRYMT.
Sen kom Add-on packet Core Contingency som förädlade ett redan superbra strategi spel till änuu bättre.
Det givna strategi spelet på våra LAN på den tiden.

Tror dock Total Annihlation kom igång lite med tiden.

Nu har Total Annihalation 2 kommit, dock inget jag har maskinkraft för att kunna spel :blush:.

// Cineoholic

Redigerat av Unregistered6675e297, 17 December 2007 - 16:12.

Postad 17 December 2007 - 16:18

belgarn^
  • belgarn^
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Kan bara hålla med angående Beyond Good and Evil!

Postad 17 December 2007 - 17:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Just Cause fastnade jag rejält för även om alla sidouppdrag är lika generiska som en Obliviongate eller Mass Effectgruva. Älskar de soldränkta stränderna, djunglerna, att man kan ta vilket fordon man vill när som helst vare sig det är en skruttig motorcykel eller ett jetplan. Den utklassar GTA på sandlådedelen, men inte i variation eller djup. Ett av mina favoritspel att bara slå igång och spränga bort nån drogbaron eller befria nån liten diktatorstyrd by.

Helt rätt :blush:

Spårade ut när der släptes massa 3 parts units ifrån alla möjliga hörn, men med enbart tillverkarens extra units så var detta spel GRYMT.

Själv tyckte jag det var det som var det roliga, efter att man var färdig med Cavedogs stuff. Vem kan glömma Kargaroth...Krogoths enda överman :) ?

Postad 17 December 2007 - 21:09

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0

Total Annihlation var ett strategispel till PC som verkade floppa rätt hårt vid introduceringen, grymt bra balanserat. En rolig sak var att tillverkaren(Cavedog) släppte 4 nya units varje vecka till respektive sida.
Sen kom Add-on packet Core Contingency som förädlade ett redan superbra strategi spel till änuu bättre.
Det givna strategi spelet på våra LAN på den tiden.

Tror dock Total Annihlation kom igång lite med tiden.

Nu har Total Annihalation 2 kommit, dock inget jag har maskinkraft för att kunna spel :D.

// Cineoholic

Ja TA var kul och jag vill minnas att det var det första rtset som även tog med nivåskillnader (alltså om någon var på ett berg medan den som anfölls var på marken nedanför) och var det första i genren som var i 3d. Eftersom Total Annhilation 2 inte kommit än så antar jag att du menar Supreme Commander lr har jag missat något :D .

Postad 17 December 2007 - 23:17

Unregistered5120ea9a
  • Unregistered5120ea9a
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Fallout, fallout och fallout. :D

Edit:
Men kan också hålla med om Grim Fandango och slänger även in Jagged Alliance på ett hörn. :D

Redigerat av Unregistered5120ea9a, 17 December 2007 - 23:18.

Postad 17 December 2007 - 23:45

Ryssen
  • Ryssen
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Ett spel som Grim Fandango, som jag hört riktigt många hylla (både tidigare och nu), kan man verkligen kalla det underskattat? Egentligen aldrig hört någon tala illa om spelet men som sagt väldigt många som höjt det till skyarna.
Vet inte vad det fått för betyg av spelkritiker och orkar inte kolla.
Verkar som det sitter väldigt många i sina hyttor och tror att de är de enda som spelat spelet och tyckt det varit grymmt.
Kan ha fel. Har haft det tidigare. :D

Postad 17 December 2007 - 23:48

CallMeNobody
  • CallMeNobody
  • Beroende

• 1126 inlägg
  • 0

Xenogears som nån skrev om tidigare hamnade i skymundan av Final Fantasy men i mina ögon så är det bättre än det i mina ögon bästa FF (7. Har spelat 4-8 och 11. 8:an skrämde bort mig helt från serien.)

amen

Postad 18 December 2007 - 00:11

Unregistered5120ea9a
  • Unregistered5120ea9a
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0

Ett spel som Grim Fandango, som jag hört riktigt många hylla (både tidigare och nu), kan man verkligen kalla det underskattat? Egentligen aldrig hört någon tala illa om spelet men som sagt väldigt många som höjt det till skyarna.
Verkar som det sitter väldigt många i sina hyttor och tror att de är de enda som spelat spelet och tyckt det varit grymmt.

Grim Fandango är underskattat just för att det är ett av tidernas bästa spel. Det har fått en del uppmärksamhet och många älskar spelet.
Det har helt enkelt bara inte prisats nog för sin storhet. :D

Postad 18 December 2007 - 00:18

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0

När det kom var det nog det men idag är det annorlunda då Lucasarts släppt det spelet och även andra gamla spel i en ny version. Grim Fandango fick till en början inte alls så bra kritik från många och så var det även med Monkey Island 3 då många ansåg att 3an inte levde upp till varken första eller andra delens humor. Men idag är det nog, som du säger, inte längre så underskattat. Har du inte spelat Grim Fandango så passa på att skaffa ett ex av det och testa själv, går säkert också att ladda ner ett demo av det någonstans.

spel från Lucasarts som är underskattade enligt mig:
Xwing Alliance och Tie Fighter
Rebel Assault
Outlaws
Full Throttle
Maniac Mansion
Jedi Outcast
Dark Forces

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.