först och frÀmst hoppas jag att ni sluppit rÄka ut för dessa tankebanor som jag rÄkat ut för i veckan.
Det hela var sÄ att jag bestÀllde en tv Ät min far som present dÄ han fyller Är snart. Det blev en Samsung
40" av M86 version. 16000 fick jag betala ungefÀr för endast tvn, frakten samt garantin pÄ 1 Är.
NÀr jag fick hem den frÄn posten sÄ öppnade ja kartongen, lyfte upp tvn och började koppla i kontakterna.
Nu pÄ efterhand minns jag att jag reagerade lite pÄ att det ej följde med nÄgra AAA-batterier till fjÀrrkontrollen.
Det har det alltid gjort förut och för 16000 kronor kan Ätminstonde jag tycka att det Àr lite ironiskt. Hursomhelst, sÄ efter att alla kablar var i sÄ startade jag tvn.
TÀnkte "Va? Det kommer inte upp nÄgon installationsmeny för instÀllningar" (som t.ex. sprÄk, bild, tid och datum.)
SÄ jag försökte hitta meny knappen pÄ fjÀrrkontrollen och mÀrker att den inte signalerar nÄgon som helst livsform. Helt stendöd! Tog fram ytterligare tvÄ batterier, helt nya frÄn förpackning, inte förgamla eller sÄ. Ingenting dÄ heller! Tar kontrollen till en butik i Uppsala dÀr jag bor, inte Webhallen som bara finns pÄ nÀtet samt i Stockholm och hör lite med dom. Dessa killar kÀnner jag sÄ bra att jag litar mkt pÄ dem. De mÀter kontrollen med nÄgot instrument, försöker kortsluta den eller vad de gjorde, inget resultat hursomhelst! Killen tar sedan fram en blÀckpenna och ska försöka reseta kontrollen Ät mig. Men innan han hinner stoppa i pennan i hÄlet som jag ej ens hade sett tidigare frÄgar han mig ifall jag redan försökt med detta. DÄ svarar jag nej och att jag inte ens visste att det fanns nÄgot sÄdant. Han sÀger dÄ och visar mig att det Àr blÀckfÀrg i hÄlet och att "nÄgon" redan försökt testa detta.
Vidare spekulationer om att det kan ha varit ett butiksexemplar eller att den blivit returnerad av nÄgon missnöjd Àgare. Kontaktade hursomhelst Webhallen men deras support har ej öppet helgtid.
Min frÄga Àr: Vad har man som konsument rÀtt att krÀva av butiken och företaget? Kan jag sÀga att jag vill ha en ny tv, en ny kontroll eller en ny tv och pengarna tillbaka?
Ifall de sĂ„lt en returnerad tv, har de rĂ€tt att göra sĂ„? Ăr det en risk man tar genom att gĂ„ till en butik och inte blocket, att det Ă€ndĂ„ kan sluta med att man fĂ„r en anvĂ€nd produkt? Ăr detta lagligt? Bör de ej upplysa och frĂ„ga kunden ifall detta Ă€r okej?
Slutligen, ifall de gör pÄ detta sÀtt, borde dom rimligen inte kontrollera sÄ att allt fungerar?!?
mvh
Sökningen pÄgÄr
Avancerad sökning
3 bilder
52 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas hÀr?