Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Digitalkamera budget 2000-3500kr

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 December 2007 - 22:46

Unregisteredea9b4b77
  • Unregisteredea9b4b77
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Hejsan!
Har idag en K850i för dom där " roliga " bilderna man tar när man har tråkigt och kanske inte är några direkta minnen

Sen har jag en Konica Minolta Dimage e323 från typ 2003-2004 som används flitigt, tycker den tar helt okej bilder men den är inte så jättesnabb när det väl behövs

Har kikat lite på F31fd, ixus 75, 860,960 och F40FD

F31FD verkar inte att få tag i en fysisk butik så den kan man nog räkna bort, tar inte så ofta bilder när det är mörkt men det är väll bra att kunna

Önskemålen är väll
Budget på 2000-3500/3700 lite drygt
Naturliga färger och skarpa foton(allt är väll relativt men gärna så bra som möjligt)
2,5" skärm eller mer (skönt med stor skärm, använder aldrig optisksökare)
Batteritid är väll lite av ett krav men om det finns extra batterier till den eller vanliga batterier spelar ingen roll
Vill gärna kunna ha den i en liten väska i en ficka eller så alltså ingen superstor kamera
Gärna att den skall vara enkel och bra på point and shoot
Megapixel runt 5-12 gärna så lite som möjligt om det gör att bilderna blir bättre?

Kan i princip inget om kameror och har aldrig gått någon kurs eller dyl, söker mest en kamera som tar bra bilder och är ganska snabb med någorlunda batteritid ivarjefall och som helst är inom budgeten, löstagbart objektiv eller lång zoom är inget krav behöver få ett svar så fort som möjligt då jag tänkt önska mej en ny i julklapp

Postad 15 December 2007 - 23:03

zitzo
  • zitzo
  • Lärjunge

• 301 inlägg
  • 0
En sån här har jag: https://www.prisjakt...kt.php?p=133693

Kanonkamera.
Batteritid: 500 bilder ca.

Redigerat av zitzo, 15 December 2007 - 23:03.

Postad 16 December 2007 - 00:34

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Jo att F31:an är bra vet vi ju alla vid det här laget men om man skall rekomendera en point and shootkamera som finns att köpa idag så säger jag F40fd. Lite sämre än F31 när det gäller brusfria bilder vid högre ISO-tal ( mörker ) där den var helt outstanding men F40 är nog bättre än de flesta andra kompakta kameror iaf.

Jag har F40fd idag och har även haft F31:an förut. Fördelen med F40 är ju att den känns ljusår smidigare och är snyggare i mina ögon. Batteritiden är kalas även på F40:n jämfört med många andra kameror.

Jag har haft otaliga olika märken men jag är ändå imponerad över hur Fujikamerorna fungerar när det gäller focus m.m och hur bilderna ser ut direkt ur kameran. Sköna på något vis när det gäller färger m.m:)

Sålde faktiskt min K850i och köpte en liten supersmidig mobil ( Nokia 5300 ) och en Fuji F40fd istället. Handlar om samma pengar som för en K850i men man får i mina ögon bland det bästa ur 2 världar istället för en kompromiss av de båda i samma pryl :(

Canon Powershot A720is brukar jag också rekomendera till dem som vill ha möjligheten att kunna justera allting själv och leka med slutartider m.m Ligger aningen högre i pris än F40fd:n och är dubbelt så "tjock" och inte alls fickvänlig så sett som F40fd:n. Den har även optisk bildstabilisering som är bra med tanke på att den har 6ggr zoom och den använder vanliga hederliga AA/R06 batterier som man kan handla uppladdningsbara för nästan inga pengar alls eller köpa på närmaste bensinmack om det kniper. Hade även denna ett tag men sålde den just för att jag tyckte den var för klumpig helt enkelt. Mkt "plastigare" i känslan än mina tidigare Powershot modeller också. Kan inte sätta fingret på det men den kändes billig precis som den är :D Hade ingen möjlighet att "klämma" på en innan jag beställde den så jag fick lära mig detta den "hårda vägen"

La nyss in lite F40fd bilder i den andra tråden som handlar om just F31:an

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.