Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Importera Playstation3 från Kanada

17 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 December 2007 - 23:38

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
Hej, jag funderar på att importera en Playstation3 från Kanda, såg att man kunde få en 80gb för ca 3200kr, vilket är betydligt billigare and 40gb versionen som finns i Sverige som då ändå saknar en hel del grejer.. som Minneskort läsare, bakåtkompatibilitet osv... visselrigen kanske man inte använder sig utav dessa funktioner.. men ändå, känns ju lite dumt att köpa något dyrare med färre grejer?

Hur som helst, vad är det man ska tänka på...
som jag förstår så kan man inte se regionskodade dvd filmer... (som jag kan leva med och räknar med att det kommer någon form av hack i framtiden)

Men i övrigt så kan man väl se på blueray filmer då det inte är regionskodade, sen går det att köra spel också utan problem. Hur är det med Playtv som skulle komma i början på 2008... tror ni att man kommer kanske ha problem med att köra den... pga av att man har en importerad version?

Hoppas .. några experter där ute... kan ge några rekomendationer... om man ska gå på en importerad eller satsa på en här hemma i Sverige.

Tackar på förhand.

Postad 15 December 2007 - 23:57

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Kolla tullverket! Moms + moms på frakten tillkommer ALLTID!
Sedan är det en massa andra saker också men sök på import från USA så får du det...

Postad 16 December 2007 - 00:02

pazzo
  • pazzo
  • Användare

• 210 inlägg
  • 0
misstänker att han menar VG+ i kanada och alla inlägg här jag läst om dem säger att de skriver ner värdet så moms + tull kommer man undan med. Har även jag funderingar på denna modell pga jag vill också ha det som de har bantat bort, samt att de mesta av mina DVD är R1 och mina kommande BluRay kommer också vara RegionA(tror det heter A och B på BD)

Men som sagt sök i forumet på PS3 import eller VG+ så får du sälert svar på de flesta frågorna

Edit: annars så kommer man ju aldrig undan dessa straffavgifter nu efter 9/11

Redigerat av pazzo, 16 December 2007 - 00:03.

Postad 16 December 2007 - 00:06

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Kolla tullverket! Moms + moms på frakten tillkommer ALLTID!
Sedan är det en massa andra saker också men sök på import från USA så får du det...

Har aldrig behövt betala tull vid beställning från VG+ så det där stämmer inte alls.

Postad 16 December 2007 - 10:07

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
Det ser ut som att det är rätt så många som har kört på vg+, vilket känns ju rätt så tryggt.. så att man inte är där ensam i skogen när något inträffar <_<. Men hur är det med garantin osv... får man 1 år? på importerad också?

Ingen som har kikat på Playtv grejen... hur den skulle fungera?

Postad 16 December 2007 - 11:00

gusax
  • gusax
  • Beroende

• 1425 inlägg
  • 0
Om du inte sitter på en massa ps2-spel från USA så har du ju ändå ingen nytta av bakåtkompatibiliteten. Med frakt så kostar den ju lika mycket som en svensk - och då kan du som bonus titta på dvd också samt slipper eventuella garantiproblem.
Hårddiskstorleken ska du inte stirra dig blind på, den kan du uppgradera själv i ifall du mot förmodan skulle behöva en större.

Det enda du verkligen tappar är minneskortsläsarna och två extra usbportar - och det är inte så viktigt.

Moms och tull SKA tillkomma så budgetera för det om du ändå beställer - däremot kan du ha tur och slippa det.

Postad 16 December 2007 - 11:22

SonySamppa79
  • SonySamppa79
  • Veteran

• 1832 inlägg
  • 0
Moms och tull SKA tillkomma så budgetera för det om du ändå beställer - däremot kan du ha tur och slippa det.
[/quote]

Behöver inte budgetera det om man beställer från VG+

Postad 16 December 2007 - 20:21

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Det där är olagligt så tveksamt...

Postad 16 December 2007 - 21:41

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

• 2805 inlägg
  • 0

Ja vi som beställt ljuger väl, är säkert minst 10st härifrån som beställt och kan intyga att det inte är något problem.

Men saker kan alltid ändras så man ska iaf ha en lite tanke på att man kan åka på tull+moms.

Postad 16 December 2007 - 22:01

Unregistered45e7a0dc
  • Unregistered45e7a0dc
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
Näe ingen tull på grejjer ifrån VGP+ (kanada) då de alltid skriver ner värdet. (Har själv fått hem paket värt över 3k därifrån) Vet ingen som råkat ut för tull genom VGP.

Hur som helst, hur får du en 80GB ps3 för 3200 från VGP?, 40GB går på ungefär 3300 INKL frakt till sverige därifrån, eller syftade du på någon annan butik?

Redigerat av Unregistered45e7a0dc, 16 December 2007 - 22:03.

Postad 17 December 2007 - 11:31

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2396 inlägg
  • 0

Hur som helst, hur får du en 80GB ps3 för 3200 från VGP?, 40GB går på ungefär 3300 INKL frakt till sverige därifrån, eller syftade du på någon annan butik?

Reagerade också på det.

Postad 17 December 2007 - 21:55

curl
  • curl
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Bara jag som inte hittar några ps3 konsoler på vg+?

Postad 18 December 2007 - 01:58

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

• 2805 inlägg
  • 0

Bara jag som inte hittar några ps3 konsoler på vg+?

Ja.
http://www.videogame...p?cPath=486_488

Postad 21 December 2007 - 23:01

Unregistered0ba7fb73
  • Unregistered0ba7fb73
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Ja vi som beställt ljuger väl, är säkert minst 10st härifrån som beställt och kan intyga att det inte är något problem.

Men saker kan alltid ändras så man ska iaf ha en lite tanke på att man kan åka på tull+moms.

Även om VG+ skriver ner värdet kan tullen på eget bevåg öppna försändelsen och avgöra värdet själva. Då åker du på tull+moms ändå. Bara för att minst 10 pers slunkit igenom betyder inte att du gör det. Budgetera för tull+moms.

Postad 21 December 2007 - 23:16

pazzo
  • pazzo
  • Användare

• 210 inlägg
  • 0

Det är olagligt att köra för fort också, innebär det att det är tveksamt om det går eller?
men man ska alltid budgetera för det så man inte står där och inte kan hämta ut det ifall tullen trodde det var knark eller vapen och öppnat ditt paket.
Sen så är det ju nästan aldrig tullen som lägger på avgifterna numera, det är speditören själv

Redigerat av pazzo, 21 December 2007 - 23:17.

Postad 22 December 2007 - 00:33

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Jo givetvis ska man bara beredd på att det kan kosta 30% mer om man har otur. Har som sagt handlat ungefär 20 gånger från VG+ och inga paket har fastnat i tullen så risken är nog väldigt låg.

Postad 22 December 2007 - 00:50

devour
  • devour
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Frakten till Sverige låg på ~140 dollar, vilket du inte verkade ha räknat med. Men då pratar vi 519+135 dollar för 80 gig + frakt. Sedan kanske det är läge att beställa en handkontroll till också. (+50)

Då är vi 704 kanadensiska dollar. Vilket blir om du drar till med ~7 kr/dollar så landar du på just under 5000:-

Förutsatt att Tullen inte lägger sig i, vilket det sällan verkar göra när de ser paket från vg+ av någon anledning.

Har själv haft ögonen på ett sådant köp (plus eventuellt något spel) för ~800 dollar vilket då fortfarande är lägre än det pris som, om man skulle fått tag i en, 60 gigs modellen.

Nackdelen med detta är väl att vad händer när det går åt skogen? Blir det då till att betala 135 dollar igen för att skicka tillbaka det och byta ut det? Hur snabbt går sådant? Hur smärtfritt blir en reklamation/reparation, troligen inte speciellt.. Men jag tror personligen att jag ska ge det ett försök.

Dock ser jag nu att anledningen till att jag köper ett 80 gig istället för den 40 gigs som finns att tillgå här, är kompabiliteten till ps2 spel. Jag saknar dock några US ps2 spel :) Så att jag köper en för att få kompabilitet misslyckas jag med rätt rejält. Nåja, får 2 usbportar och kortläsare iaf... och större hårddisk.. Tål att funderas på

Postad 23 December 2007 - 00:43

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
Jag ska nog gå på en svensk version. När man väl forskat kring lite och inte nog med läst den här tråden... om bakåt kompatibliteten fungerar endast på US kodade spel.. så är det ingen mening. Sen är det som sagt hårdisken... fast den kan man ju uppgradera själv vid ett senare tillfälle... fast det som saknas då är minneskort läsaren-- men värt att ta risken för den? knappast.

Jag har en blanding av både region 1 och region 2 dvd, så jag förlorar den striden i vilket fall som helst.
Sen vet man inte vilka nya funktioner och tjänster som kommer till PS3:an, varför krångla till det.. ifall i värsta falll att det skulle vara så att det inte fungerade med en importerad osv... säkert går det med lite fix och trix.. men igen varför krångla till det :(

Garanti på grejerna är väldigt viktigt, man hör ju redan här att vissa konsoler låter för högt osv...

Så min slutsats blir att det är för stor risk att importera. En annan grej om man reste dit av en annan orsak.. och köpte med sig en när man återvänder (vilket jag gjorde i sommras, men glömde bort att köpa).. men att importera och få pulsen på hög nivå tills att den kommer fram, och till att den fungerar korrekt osv... för ett par 100 lappar kanske inte är så optimalt :lol:

Synd bara att när man väl har bestämt sig, så tar EL-Giganten bort deras bundle paket.. och säljer bara konsolen nu för samma pris :lol:.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.