Ja rubriken säger väl det mesta
Minst fel,bäst bild, bäst svärta etc
Mvh D
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Vilken är den bästa LCD TV:n på marknaden?
Startad av
Doraso
, Dec 22 2007 22:13
17 svar till detta ämne
Postad 22 December 2007 - 22:13
Hej!
Ja rubriken säger väl det mesta Minst fel,bäst bild, bäst svärta etc Mvh D Postad 22 December 2007 - 22:18
Det är ju extremt svårt att svara på, men Samsung LED-LCD är den som väl generellt ger bäst svärta och kontrast...
Bland "budget"alternativen är det väl sony 46D3000 eller de nya X3500 som presterar bra. Men sedan finns det ju Loewe och andra märken, det är ju ungefär som att fråga, vilken är den bästa bilen utan att specificera om det handlar om en bil för 2 miljoner eller 20000 ... Postad 22 December 2007 - 22:20
Vilka modellnr har samsungs led lcd:er?
Kollat lite på Samsungs nuvarande modeller men tycker dom fått lite kassa recensioner o omdömen från vissa håll. Hade tänkt lägga runt 25-28k Mvh D Redigerat av Doraso, 22 December 2007 - 22:34. Postad 22 December 2007 - 23:57 X3500 är verkligen "budget"... Men ja, X3500 är nog den vassaste LCDn på marknaden idag. Postad 23 December 2007 - 00:42 Därför jag skrev "budget", budget budget är inget jag tycker man skall köpa om man skall se film. Kolla prylportalens test av Mirai 42" LCD t.ex. Den fick nästan sämsta möjliga betyg.X3500 är verkligen "budget"... Jag har goda erfarenheter, generellt, av Sony. De flesta tester har klagat på att svärtenivåerna i djupsvärta är obefintliga, men det är ju ett typiskt lcd-issue. Svart är svart, men även grått är svart, så att säga. Sedan finns det ju Beovision för x antal tiotusen med upphottade samsumgpaneler. Har även sett på Lava (Lawa?) och de var också riktigt bra, men man kan ju ställa sig frågan. Är det inte smartare att istället för att köpa en 42" för 25-30k köpa 1 42" för 13-15k och sedan byta ut den när man känner att det är dags för 13-15k, om skillnaden inte blir så stor mellan en panel för 25k och en för 15k. Jag personligen tycker inte det är värt mellanskillnaden oavsett teknik, naturligtvis gör vi alla våra val, men det kan ju vara bra att ha det i "beräkningarna". En Sony 46X3500 får du nog dock jobba aktivt för att inte bli nöjd med. LCD-teknikens kung Redigerat av Denethor, 23 December 2007 - 00:43. Postad 23 December 2007 - 09:26
Tycker detta är riktigt klokt tänkt, varför betala något "för det bästa" som bara är bäst i max ett halvår, sedan kommer något som är så mycket bättre. Som Denethor skriver så får man betala 40% mer i pris för de extra 5% njutning. Många av dessa topp TV har också en otrolig uppsjö av funktioner som oftast i våra trådar ska kopplas ifrån för de stör bilden. Vad vi skulle behöva veta är vilken TV får man ut bäst/störst bild per krona, inte så lätt om man tänker så. Det finns ett antal LCD av Philips/Sony/Samsung i 46" för runt 15.000:-, frågan är om dessa ändå inte är tillräckligt bra om man har en bra inkälla, och att det då kanske är bättre att lägga de resterande 10.000 på inkällan istället Postad 23 December 2007 - 09:36
Hej!
Klart det inte ska vara priset som avgör. Men betalar gärna extra för att slippa tex eftersläpningar, clouding, banding och få bra svärta. Nu säger jag inte att bara för att en Tv kostar 16 000 och inte 30 000 så har den automatiskt något av dessa problem. Är ute efter en bra tv utan stora fel då jag köpte en Pioneer 507xd för 34 000 som alla 7G pio plasmor hade dirty screen fenomenet som jag suttit o stört mig på till vansinne. Pioneer gör inget åt det men fått ett erbjudande av butiken som jag är lite sugen på att ta. Vill inte köpa en Tv med ett sånt pass stort fel att man stör sig på det hela tiden. Vill ha en bra fungerande TV utan stora problem och har av någon anledning kommit in på LCD linjen. Mvh D Redigerat av Doraso, 23 December 2007 - 10:04. Postad 23 December 2007 - 10:17 Jag håller med dig också , det är ju Jul Det är ju klart man inte ska ha en TV som man sitter och retar sig på. Du har ju själv köpt något som skulle var det bästa, och så är det inte det, klart man retar sig på det. Det visar också hur värdefull vårt forum är och att man egentligen inte kan vara först med något, några stackare måste vara kamikaze piloter. Vad jag försökte säga är att den perfekta TV'n finns ännu inte, varken inom LCD och Plasma, tyvärr så är jag tvingad att avslöja detta nu dagarna innan Jul. Jag kan hålla med om att en 46X3500 skulle sitta fint, men det är också mycket pengar. Kanske är det så att man sitter och upptäcker något på sin "bästa" TV just för att det är en "bästa" TV och det sitter man och retar sig på, och inte blir man lyckligare för det. Så vad man egentligen vill uppnå är en TV som man inte retar sig på, vi kanske ska ha detta som målsättning Vilken LCD kommer man inte att reta sig på? Om man ser till pris och letar i ett eller två lager längre ner, så kanske man kan hitta ett "bra köp", något som är riktigt bra, man sitter och tittar och tänker att hur kunde jag få denna TV för så lite pengar, allt detta utan att ha något att reta sig på. Några retar sig på bilden, någon retar sig på ljudet, någon retar sig på att en fläkt går hela tiden, eller att TV'n tjuter etc etc. Det är egentligen inte så lätt att välja en TV, vore det så skulle vi inte sitta här och skriva, då hade vi istället åkt ut och köpt en TV Efterlyst: En 46" LCD TV, billig och bra utan att retas Postad 23 December 2007 - 11:08
Den enda apparat jag läst om här på forumet som folk klagar lite över, det är Pioneer 508XD, det verkar som om de fått ordning på det mesta som var fel på G7, men jag förstår ju naturligtvis om du inte varken vågar eller vill köpa en Pio igen.
Postad 23 December 2007 - 12:40
Haha exakt det vill jag ha Nej skämt åsido. Det jag är ute efter är en tv utan uppenbara fel. En LCD har lite eftersläpningar men det gäller alla LCD:er så skulle inte störa mig på det för det är så. En plasma surrar lite men det är så har fortfarande inte hört en knäpptyst plasma. Därför stör jag mig inte på det heller. Tv:n behöver inte kosta 30k bara jag hittar en tv som det inte skriker fel om när jag tittar på den Mvh D Postad 23 December 2007 - 13:30
Kan nog tycka att det är en gammal myt och säga alla LCD lider av lite eftersläpningar. Tycker att flera av dom senaste med väl fungerande 100-120Hz, tvärtom kan ha en mycket bra och knivskarp rörelseskärpa. Kan även upplevas som ändå bättre än på en del Plasma. Missförstå inte nu, är själv varken för el. emot den ena el. andra tekniken och både har och har haft flera av Plasma. LCD, med och utan 100Hz.Köper helt enkelt den som är bäst, passar bäst för tillfället, för dom ljusförhållande och användningsområde den skall vara till. Postad 23 December 2007 - 14:29
Hahaha! Är lugnt. Är inte för eller emot någon teknik jag heller. Men förstår din försiktighet med att säga något negativt om någon av dom då det kan leda till enorma reaktioner ibland
Har alltid tänkt att det är plasma jag ska ha innan. Fanns inget annat för mig förut. Men har ändrat inställning och nog kommit fram att LCD är det jag tycker ger bäst bild. Någon som äger eller vet en väl fungerande 46-52 tums LCD får jättegärna tipsa mig om vilken tv jag ska satsa på. Tittat lite på: Philips 47PFL9732D Samsung LE-46M86BD Samsung LE-46M87BD Men är öppen för många andra tips Vad är skillnaderna mellan Samsungs M87 och M86? Mvh D Postad 23 December 2007 - 15:07
M87 är en helt okey pjäs, känner en som har 40" av den. Den har en silverlist under panelen som inte 86 har, det är som jag förstått det i princip den enda skillnaden, designen. Iaf, den är ju bättre än Sharps XD1, men jag tycker inte att den känns lika bra i bilden som Sony D3000, som borde gå att få tag på rätt billigt i 46" utförande. Dock har den förbannat trist utseende IAF, så tycker jag, med den budgeten du har, att du inte skall utelämna Pioneer 508XD, jag har hittills inte sett någon mer underbar bild och de verkar ha fått bort de flesta barnsjukdomarna. Ett hett tips från coachen, så att säga. Priset är ju att jämföra med X3500 eller W3000, men jag tycker bilden är vassare på Pio... Postad 23 December 2007 - 16:40
Du frågar efter tips på 46-52 LCD och tänkte lämna min personliga åsikt.
Sony D-X3000, Philips 96-9732, Toshiba Z3030. Dessa har en väl fungerande 100-120Hz teknik som gör både bildkvalite och flyt betydligt bättre. Samsung M86 - 87 når inte ricktigt dit, enl. min bedömning. Beror mycket på vad man prioriterar mest, smaken är så klart olika och du får försöka hitta någonstans där du kan jämföra dom. Postad 23 December 2007 - 17:08
Ett urval på de TV som klarar 1080p, kanske skulle vi rösta bort dem en efter en och se vad som blir kvar. Kriterat är bäst TV för pengarna, ange en motivering varför just "den" ska bort. Vill ni lägga till en så går det också bra.
Philips 47PFL5522D Philips 47PFL7642D Samsung LE-46M87BD Samsung LE-46M86BD Toshiba 47Z3030D Sony KDL-46D3500 Samsung LE-46F86BD Sony KDL-46D3550 Sony KDL-46V3000 Sony KDL-46T3500 Sony KDL-46W3000 Philips 47PFL9532D Sony KDL-46V2500 Philips 47PFL9632D Philips 47PFL9732D Sony KDL-46X3500 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |