Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tangentbord och mus till PS3

12 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 30 December 2007 - 20:14

timmyboi
  • timmyboi
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Hej!

jag har införskaffat mig i spel som Resistance och COD 4. Nu skulle jag vilja ha ett riktigt sjyst tangentbord och mus till min PS3a. Är det något speciellt man ska tänka på när man köper sånna här tillbehör till sin ps3a eller fungerar istortsätt alla (som har Bluetooth, såklart)?

Kom gärna med förslag!

Tack!

Gott nytt år på er!

Mvh: Timmy

Postad 30 December 2007 - 20:18

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0
Det kan vara värt att kolla en extra gång på tangentbordet så det har bokstäverna Å, Ä och Ö. När jag precis hade köpt min PS3:a gick jag glad i hågen in i en annan affär och plockade på mig ett "PS3-tangentbord" för 649 kr för att sedan upptäcka att alfabetets tre sista bokstäver saknas. Så om jag sitter och surfar på PS3:an måste jag fortfarande plocka upp Sixaxis-kontrollen så fort jag ska skriva ett ord innehållandes någon av dessa bokstäver. Kan ju säga att det förstör den smidiga känslan av att ha ett tangentbord att skriva med.

Någon som vill köpa ett Logitech BT-tangentbord? :)

Postad 30 December 2007 - 20:24

timmyboi
  • timmyboi
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
hahahahhahahahhaha! :) :) ;)

Okej! Då ska jag kolla det. vet du om alla tangentbord fungerar, sålänge dom har Bluetooth?

Postad 30 December 2007 - 20:25

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0

hahahahhahahahhaha! :) :) ;)

Okej! Då ska jag kolla det. vet du om alla tangentbord fungerar, sålänge dom har Bluetooth?

Skulle tro det, men jag vågar inte säga något säkert.

Postad 30 December 2007 - 20:37

timmyboi
  • timmyboi
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Okej, om någon annan vet hur det ligger till så får ni gärna skriva! :)

Postad 30 December 2007 - 21:04

dekbom
  • dekbom
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
OT

Jag antar att du redan vet att du inte kan använda tgb + mus i de spel du just köpt..

OnT

Hoppas du hittar nåt schysst kit som du blir nöjd med :)

Postad 31 December 2007 - 06:49

Bertilsson
  • Bertilsson
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0
Sen måste tangentbordet inte vara bluetooth heller. Du kan lika gärna köra med ett vanligt USB-tangentbord om du hellre skulle vilja det.

Postad 31 December 2007 - 10:34

Gis
  • Gis
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0

OT

Jag antar att du redan vet att du inte kan använda tgb + mus i de spel du just köpt..

Vilka spel stödjer tgb + mus förutom UT3?

Postad 31 December 2007 - 12:27

dekbom
  • dekbom
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

OT

Vilka spel stödjer tgb + mus förutom UT3?

Vad jag vet så är det endast UT3 som har stöd i dagsläget.

Postad 31 December 2007 - 14:00

Unregistered6675e297
  • Unregistered6675e297
  • Forumräv

• 921 inlägg
  • 0
Håller med om att det är lite surt det där.

COD4 är inte anpassat för att köras med en handkontroller, för min egen del blir jag väldigt frustrerad när det är såpass svårt o sikta.
Visserligen tar det väl lite tid o lära sig,, men när man kommer ifrån Counter-Strike värden känns det nästan löjligt och komplicerat det skall vara o sikta och skjuta :).
Jag gjorde precis samma sak som vissa andra försökt med, kopplade in USB MUS/Tbordet och visst det går att gå runt i PS3ans huvudmenyer osv, men inte i spelet(COD4 i detta fall).

Synd att de inte ger möjlighet till detta, men de kanske insåg att inte alla som spelar COD4 online får samma förutsättningar då??

// Cineoholic

Postad 31 December 2007 - 19:36

Bertilsson
  • Bertilsson
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0
En ganska hjärndöd insyn i så fall med tanke på att billig mus och tangentbord kostar 100 spänn, konsolen kostar minst 4.000 och spelet i sig kostar 500 spänn.
Att det är är totalt korkat betyder dock inte att det är fel, så jag tror att du har rätt. Vi måste tänka på att det skall vara rättvist för dom som inte kan eller vill spela med mus och tangentbord.

Postad 02 January 2008 - 16:04

Gis
  • Gis
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0

En ganska hjärndöd insyn i så fall med tanke på att billig mus och tangentbord kostar 100 spänn, konsolen kostar minst 4.000 och spelet i sig kostar 500 spänn.
Att det är är totalt korkat betyder dock inte att det är fel, så jag tror att du har rätt. Vi måste tänka på att det skall vara rättvist för dom som inte kan eller vill spela med mus och tangentbord.

Läste dock någonstans att man kan välja i UT3 vilka typer av kontroller man vill att motståndarna ska ha. Man kan alltså välja att bara spela mot folk som kör med den vanliga handkontrollen, eller att köra mot folk med tangentbord och mus.

Någon som har testat följande produkt btw? Frag FX
Går det att använda den även i spel som inte har stöd för tangentbord och mus?

Postad 02 January 2008 - 16:37

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1569 inlägg
  • 0

Läste dock någonstans att man kan välja i UT3 vilka typer av kontroller man vill att motståndarna ska ha. Man kan alltså välja att bara spela mot folk som kör med den vanliga handkontrollen, eller att köra mot folk med tangentbord och mus.

Någon som har testat följande produkt btw? Frag FX
Går det att använda den även i spel som inte har stöd för tangentbord och mus?

Ja FragFX går att använda i exempelvis CoD4, ps3an ser den som en vanlig handkontroll så den fungerar till alla fps. Har dock inte testat den själv så kan inte ge nån recension :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.