Yamaha NS-777 eller Black Diamond
17 svar till detta ämne
Postad 02 January 2008 - 20:39
almighty99
-
almighty99
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Vilka skulle ni välja , tala gärna om varför.
Tänker köpa en Yamaha RX-v861 att driva dom med.
Lyssnar på allt när det gäller musik men det blir 80% filmtittande.
Redigerat av almighty99, 02 January 2008 - 20:40.
Postad 02 January 2008 - 21:55
Arsenalhifi
-
Arsenalhifi
-
Forumräv
-
-
567 inlägg
Yamaha Ns 777 har jag inte lyssnat på men Black Diamond och dom låter absolut inte bra.
Instängt ljud!!!!
Du kanske inte gillar samma slags ljud som mig men åk och lyssna på B&W , Dali, Canton de bästa enligt mig.
Olika ljud men jag gillar alla 3 skarpt.
Lycka till
Postad 03 January 2008 - 12:22
Unregistered9a177c31
-
Unregistered9a177c31
-
Veteran
-
-
1716 inlägg
Yamaha Ns 777 har jag inte lyssnat på men Black Diamond och dom låter absolut inte bra. Instängt ljud!!!!
Det där får stå för dig. Jag tycker precis tvärtom. Jag har ett par Black Diamond V2 och de låter hur bra som helst. Ljudet är både öppet, rent och behagligt och samtidigt kraftfullt. Tydligen är jag inte ensam om att gillar högtalarna om man kollar omdömerna på Black Diamond V2 på Prisjakt. Rekommenderas varmt!
Postad 06 January 2008 - 00:25
Mikael_80
-
Mikael_80
-
Forumräv
-
-
906 inlägg
Yamaha Ns 777 har jag inte lyssnat på men Black Diamond och dom låter absolut inte bra. Instängt ljud!!!! Det där får stå för dig. Jag tycker precis tvärtom. Jag har ett par Black Diamond V2 och de låter hur bra som helst. Ljudet är både öppet, rent och behagligt och samtidigt kraftfullt. Tydligen är jag inte ensam om att gillar högtalarna om man kollar omdömerna på Black Diamond V2 på Prisjakt. Rekommenderas varmt!
Instämmer, kanske för att även jag har BD V2 =) Hursomhelst så har ju även förstärkaren stor betydelse, jag kör med Yamaha RX V1700 och ljudet är helt underbart, låter allt utom instängt, snarare otroligt upplöst rent och kraftfullt, men det verkar ju uppenbarligen vara en smaksak..
Postad 06 January 2008 - 00:31
Unregistered6332cbbb
-
Unregistered6332cbbb
-
Forumräv
-
-
882 inlägg
när jag köpte min AP så var min första tanke, sån ###### skit, de lät helt hemskt instängda och knappt någon bas alls, men efter en sisådär 200 h, så öppnade de upp sig rejält, skulle nog påsta att de presterar som vilken 10000:- kronors högtalare som helst, fast för halva priset då. Rekommenderas med kraft
Kram
Postad 06 January 2008 - 00:33
nova85
-
nova85
-
Lärjunge
-
-
256 inlägg
Har haft möjlighet att lyssna på båda kombatanterna ett flertal tillfällen och måste tyvärr instämma att BD V.2 låter väldigt instängt och mörk i spelstilen, däremot så är jag inte övertygad utav yamaha NS-777 heller. Lite halvdålig kvaliteè känsla pg.a de smala lådväggarna och taksig diskantåtergivning. Skulle då hellre slå ett slag för Canton GLE eller liknande där då både har en bättre topp och botten men framförallt en bättre spridning och helehetskänsla.
Men som sagt ljud och spelstilar är väldigt personligt så försök lyssna dig fram till ditt val
J
Postad 06 January 2008 - 11:45
juan
-
juan
-
Forumräv
-
-
823 inlägg
Har haft möjlighet att lyssna på båda kombatanterna ett flertal tillfällen och måste tyvärr instämma att BD V.2 låter väldigt instängt och mörk i spelstilen, däremot så är jag inte övertygad utav yamaha NS-777 heller. Lite halvdålig kvaliteè känsla pg.a de smala lådväggarna och taksig diskantåtergivning. Skulle då hellre slå ett slag för Canton GLE eller liknande där då både har en bättre topp och botten men framförallt en bättre spridning och helehetskänsla.
Men som sagt ljud och spelstilar är väldigt personligt så försök lyssna dig fram till ditt val 
J
Jag tycker precis tvärt om jag gick i från Canton rc-l till Black D och båda dessa spelar lite vasst och skrikigt med fel elektronik! Men med rätt elektronik så låter Black D luftigt allt i från doft. En sak ska man tänka på att dessa är lite tröga (4 ohm). så med för klen elektronik kanske det låter illa och instängt.
Postad 06 January 2008 - 15:53
almighty99
-
almighty99
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
aaah tack för svaren nu har man lite å fundera på....
Tror ni Yamaha Rx-v861 är för klen för ett par Black diamond v2?
Postad 06 January 2008 - 16:30
juan
-
juan
-
Forumräv
-
-
823 inlägg
Jag gillar inte yammha billigare receivrar(har ej lyssnat på de dyrare) och audio pro Black D , jag tycker ljudet blir ljust och jobbigt. och den du nämnde var i klenast laget tycker jag!
Postad 06 January 2008 - 16:36
Unregistered76636631
-
Unregistered76636631
-
Beroende
-
-
1029 inlägg
Då yamaha även produceras högtalare spenderar dom såklart tid till att optimera/tweaka deras egna produkter gentemot varann, att generellt välja högtalare & övrig utrustning av samma märke blir sällan fel. Jag hade kört på yamaha kombon, speciellt när du skriver att det blir 80% film. Yamaha låter lite ljust i Stereo, men det kanske du kan leva med.
Postad 06 January 2008 - 16:56
almighty99
-
almighty99
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Är sugen på Yamaha kombon ( gillar utseendet ) och det blir ju isåfall även också en yamaha sub till det så då borde man väl slippa ifrån att det låter alldeles för ljust eller är det Recivern det beror på?
Hade även tänkt ha en PS3 som bluray spelar mm men vet inte om 861:an kan ta i mot hd ljudet men det kanske är nån som det det?
Postad 06 January 2008 - 18:28
Unregisterede74beff4
-
Unregisterede74beff4
-
Veteran
-
-
1503 inlägg
när jag köpte min AP så var min första tanke, sån ###### skit, de lät helt hemskt instängda och knappt någon bas alls, men efter en sisådär 200 h, så öppnade de upp sig rejält, skulle nog påsta att de presterar som vilken 10000:- kronors högtalare som helst, fast för halva priset då. Rekommenderas med kraft
Kram
haha  Var det roligaste jag hört på länge faktiskt
Postad 06 January 2008 - 19:39
juan
-
juan
-
Forumräv
-
-
823 inlägg
Kram
haha Var det roligaste jag hört på länge faktiskt 
vad är så roligt med det? förklara dej gärna!
Postad 07 January 2008 - 09:01
Unregistered37573cc1
-
Unregistered37573cc1
-
Mega-Guru
-
-
8314 inlägg
skulle nog påsta att de presterar som vilken 10000:- kronors högtalare som helst, fast för halva priset då.
Vilka har du då jämfört med???
Postad 07 January 2008 - 09:05
Unregistered37573cc1
-
Unregistered37573cc1
-
Mega-Guru
-
-
8314 inlägg
Jag tycker precis tvärt om jag gick i från Canton rc-l till Black D
Vad fick dig att byta?
Postad 07 January 2008 - 19:04
juan
-
juan
-
Forumräv
-
-
823 inlägg
Jag tycker precis tvärt om jag gick i från Canton rc-l till Black D Vad fick dig att byta?
Jag hade problem med akustiken , kunde inte tygla basen än hur jag försökte! provade med diverse slutsteg som primare A30.2 och a30.3, vincent sp-31 , nad 218 thx mm. Med fel steg lät diskanten vasst mm gav upp tillslut. Men RC-L med rätt förstärkare och rätt rum då är den oslagbar för den pengen! Audio Pro Black D presterar riktigt bra för de 4500kr jag gav för dem .. den mest prisvärda högtalare jag ägt. Då har jag haft B&W 604 S2 ,, canton rc-l.
Postad 08 January 2008 - 09:09
Unregistered37573cc1
-
Unregistered37573cc1
-
Mega-Guru
-
-
8314 inlägg
Tackar!
Är det rätt uppfattat att det i ditt rum blev för vass topp och för bumlig bas med RC-L?
Postad 08 January 2008 - 13:33
juan
-
juan
-
Forumräv
-
-
823 inlägg
Tackar! Är det rätt uppfattat att det i ditt rum blev för vass topp och för bumlig bas med RC-L?
rätt uppfattat alltid bumlig bas med de slutsteg och placeringar jag testa! körde först med ett sony ES flerkanals slutsteg och då vart diskanten för vass + bumligbass ;-)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Högtalare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|