Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Sony HDR-SR10, 11 och 12

97 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara
Sony Handycam HDR-SR12 (Videokameror) 1 8.333332 (2) Inga priser
Sony Handycam HDR-SR10 (Videokameror) 1 6.5 (1) Inga priser
Sony Handycam HDR-SR11 (Videokameror) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trÄdar

Postad 14 January 2008 - 22:06

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlĂ€gg
  • 0
Kommande HDD/HD kameror frÄn Sony, fortsÀttningen pÄ SR5, 7 och 8.

HDR-SR10

HDR-SR11

HDR-SR12

Postad 08 February 2008 - 09:49

babakula
  • babakula
  • Amatör

• 50 inlĂ€gg
  • 0
Funderar skarpt pÄ att skaffa SR11E

NÄgon som vet nÀr dom dyker upp pÄ marknaden?

Postad 08 February 2008 - 14:45

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1276 inlĂ€gg
  • 0

Funderar skarpt pÄ att skaffa SR11E

NÄgon som vet nÀr dom dyker upp pÄ marknaden?

I mitten pÄ Mars

Postad 08 February 2008 - 15:35

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlĂ€gg
  • 0
Ja SR11 eller 12 ser intressanta ut, antar bÄda kommer samtidigt!?
Priserna ser inte helt tokiga ut i Sve heller, antar man kan knipa dom nÄgra kronor lÀgre frÄn tex. Tyskland. :)

Postad 09 February 2008 - 13:01

babakula
  • babakula
  • Amatör

• 50 inlĂ€gg
  • 0
Har sett mÄnga som pÄpekat att bilden kan bli sÀmre/kornigare nu nÀr dom ökat antalet pixlar. Tror ni det ligger nÄt i denna, fÄr man bÀttre bild pÄ den Àldre sjuan?

Undrar hur kamerorna generellt stÄr sig mot Canon HG10 som jag ocksÄ tittar lite pÄ...

Postad 10 February 2008 - 18:01

balahir
  • balahir
  • Amatör

• 69 inlĂ€gg
  • 0

Har sett mÄnga som pÄpekat att bilden kan bli sÀmre/kornigare nu nÀr dom ökat antalet pixlar. Tror ni det ligger nÄt i denna, fÄr man bÀttre bild pÄ den Àldre sjuan?

Undrar hur kamerorna generellt stÄr sig mot Canon HG10 som jag ocksÄ tittar lite pÄ...

Precis vad jag vill veta. Enligt en sÀljare pÄ Cyberphoto som jag talat med Àr HG10 den bÀsta just nu, men dÄ har han inte testat SR10 mfl.

Postad 10 February 2008 - 21:53

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlĂ€gg
  • 0
Ser att Komplett.se har lagt upp 29/2 som prel. levdatum. ;)

Postad 26 February 2008 - 13:07

Allexz
  • Allexz
  • Wannabe

• 30 inlĂ€gg
  • 0
Huuuhuuu! Lade just en preorder pÄ HDR-SR10 och en 500gb hÄrddisk ifrÄn Komplett.se ! ;)

Blir min absolut första Videokamera nÄgonsin, otroligt spÀnnande! :)

Postad 26 February 2008 - 18:32

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlĂ€gg
  • 0

Huuuhuuu! Lade just en preorder pÄ HDR-SR10 och en 500gb hÄrddisk ifrÄn Komplett.se ! ;)

Blir min absolut första Videokamera nÄgonsin, otroligt spÀnnande! :)

HÀrligt, lÄt oss gÀrna ta del av dina kommande intryck av kameran! :D

Postad 27 February 2008 - 20:12

Unregistered4747596b
  • Unregistered4747596b
  • Amatör

• 63 inlĂ€gg
  • 0
Pratade nyss med killen jag handlar alla elektronikprylar av.
Han hade leveransdatum pÄ HDR-SR11E den 19 mars.
Ska fundera ngn dag Ä kika runt lite men ja e grymt sugen pÄ den. :)
Har kikat pÄ föregÄngaren HDR-SR7E men nÀr 11'an kommer kÀnns de ju dumt att köpa den...för den nya lÀr ju inte vara sÀmre. :rolleyes:

Postad 28 February 2008 - 08:14

Ducati1000ss
  • Ducati1000ss
  • Amatör

• 53 inlĂ€gg
  • 0
Jag har ocksÄ tÀnkt handla en HD video kamera, Àr mycket sugen pÄ HDR-SR11. Den kan ju ta stillbilder pÄ 10Mpix som jag uppskattar, det mÄste innebÀra att den hÄller en kvalitet pÄ stillbilderna som motsvarar den pÄ en mycket bra kompakt kamera, eller Àr jag helt ute och cyklar???.
Det stÄr ingenstans men om jag har rÀtt för mig sÄ Àr detta en full hd videokamera alltsÄ 1080P inte 1080i?

Postad 03 March 2008 - 13:06

bulbasor
  • bulbasor
  • Rookie

• 8 inlĂ€gg
  • 0
Jag har ocksÄ funderingar pÄ att skaffa en SR11. Har tÀnkt att den ska fungera som stillbildskamera ocksÄ. Det man kan fundera över Àr om den har 10MP verklig upplösning. Jag tror den Àr uppskalad pÄ nÄgot sÀtt. Ser man pÄ specifikationen pÄ Sonys sida sÄ stÄr det:
"Still Actual
5080K Pixels (4:3), 3810K Pixels (16:9)
Still Picture Resolution
10.2 megapixel"
NÄgon som vet vad som menas med detta?

Postad 04 March 2008 - 12:58

Sigun
  • Sigun
  • Rookie

• 6 inlĂ€gg
  • 0
En annan frÄga Àr om de finns extern ingÄng för extern mikrofon. PÄ sonys svenska hemsida Àr budskapet lite olika. PÄ de tekniska specarna sÀger de nej, men nÀr man klicka pÄ kompatibla mikrofoner sÄ fÄr man upp en lista över alla vanliga sonymikrofoner.

Kollar man pÄ denna hemsida sÄ stÄr det att de finns mikrofoningÄng ??.
http://www.camcorder...ny/HDR-SR11.htm

Är vĂ€ldigt sugen pĂ„ en SR-12E men vill gĂ€rna ha möjlighet att koppla pĂ„ en extern mikrofon för att förbĂ€ttra ljudet.

Postad 04 March 2008 - 14:03

Unregistered4747596b
  • Unregistered4747596b
  • Amatör

• 63 inlĂ€gg
  • 0

En annan frÄga Àr om de finns extern ingÄng för extern mikrofon. PÄ sonys svenska hemsida Àr budskapet lite olika. PÄ de tekniska specarna sÀger de nej, men nÀr man klicka pÄ kompatibla mikrofoner sÄ fÄr man upp en lista över alla vanliga sonymikrofoner.

Kollat pÄ Sonys amerikanska hemsida och dÀr stÄr det Microphone input - Yes (SR11).
sonystyle.com

Försöker luska om jag fÄr tag i den innan pÄsk...hoppas! ;)

Postad 08 March 2008 - 22:26

briston
  • briston
  • Rookie

• 2 inlĂ€gg
  • 0
Hello,

HÄller just nu min helt splitternya HDR-SR11 kamera - Grymt bild vid goda ljusförhÄllanden men fortfarande Àr det kass vid mörka tagningar. Menyer och knappar Àr bra utformare och placerade. Har idag en Imac24 som lÀtt hittar kameran och tankar över mitt inspelade material etc.

GRYM - BILD dÄ jag har den senaste SHARP - 46:an med HÄrddisk.

Vill ni veta mer sÄ frÄga pÄ.

VÀl mött - Briston

Postad 09 March 2008 - 16:45

bulbasor
  • bulbasor
  • Rookie

• 8 inlĂ€gg
  • 0

Hello,

HÄller just nu min helt splitternya HDR-SR11 kamera - Grymt bild vid goda ljusförhÄllanden men fortfarande Àr det kass vid mörka tagningar. Menyer och knappar Àr bra utformare och placerade. Har idag en Imac24 som lÀtt hittar kameran och tankar över mitt inspelade material etc.

VÀl mött - Briston

Hej. Hur fungerar den som stillbildskamera.

Redigerat av bulbasor, 09 March 2008 - 16:45.

Postad 10 March 2008 - 09:49

babakula
  • babakula
  • Amatör

• 50 inlĂ€gg
  • 0
Skulle du kunna tÀnka dig att lÀgga ut lite material som visar kvaliteten? Framför allt i mörker skulle jag vilja se.

Postad 10 March 2008 - 11:20

nist
  • nist
  • Rookie

• 1 inlĂ€gg
  • 0

Hello,

VÀl mött - Briston

Hur Àr det med mic-ingÄngen, finns den?
Kast vid mörka tagningar: Hur illa Àr det? Ex filma hemma eller i en stor lokal typ kyrka (begÀr inte att du skall gÄ till en kyrka och filma men hoppas du förstÄr vad jag menar :)
Hur blir ljudet vid inspelning? Burkigt, kameraljud som slÄr igenom osv?
Vad köpte du den? Eller vet du var den finns att fÄ tag pÄ, vill sÄÄÄÄ gÀrna ha en.

Tack pÄ förhand
/NIST

Postad 10 March 2008 - 11:58

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlĂ€gg
  • 0

Hello,

VÀl mött - Briston

Hur Àr det med mic-ingÄngen, finns den?
Kast vid mörka tagningar: Hur illa Àr det? Ex filma hemma eller i en stor lokal typ kyrka (begÀr inte att du skall gÄ till en kyrka och filma men hoppas du förstÄr vad jag menar :)
Hur blir ljudet vid inspelning? Burkigt, kameraljud som slÄr igenom osv?
Vad köpte du den? Eller vet du var den finns att fÄ tag pÄ, vill sÄÄÄÄ gÀrna ha en.

Tack pÄ förhand
/NIST

SR11an ser ut att finnas hos Pixmania.com :blink:

Postad 11 March 2008 - 08:42

Allexz
  • Allexz
  • Wannabe

• 30 inlĂ€gg
  • 0
Även jag har fĂ„tt min kamera nu! ;)
Den kom igÄr och har nu lekt runt lite.

till problemen: Vilka program anvÀndes för att fÄ ut MTS till annat format?

Postad 11 March 2008 - 12:53

Megapolaren
  • Megapolaren
  • Amatör

• 74 inlĂ€gg
  • 0
Stillbildsprestanda:

Jag har en SR-7, bilderna skall bli 6 megapixlar. Jag tycker INTE att stillbildskvaliteten Àr bra nog. Video har toppenkvalitet, men stillbilderna ser ut som om dom kommer frÄn en mobilkamera. Jag tycker inte att videokameran kan ersÀtta en vanlig kompakt digitalkamera.

MTS

AnvÀnd det medföljande Picture Motion Browser för att föra över filer och konvertera dom till mpeg format, rör inte sjÀlv filerna som ligger direkt pÄ disken, det kan bli problem. Vill du konvertera till andra HD format sÄ behöver man ett redigeringsprogram som klarar AVCHD, exempelvis Sony vegas pro 8.

//

Postad 11 March 2008 - 14:31

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlĂ€gg
  • 0

Även jag har fĂ„tt min kamera nu! ;)
Den kom igÄr och har nu lekt runt lite.

till problemen: Vilka program anvÀndes för att fÄ ut MTS till annat format?

Skulle vara vÀldigt intressant att se foton tagna med den, och Àven en kortare filmsnutt skulle vara uppskattat om du orkar ordna. :P

Postad 16 March 2008 - 09:42

briston
  • briston
  • Rookie

• 2 inlĂ€gg
  • 0
Hejsan Skall försöka lÀgga upp nÄgra bilder hÀr för att nÄgra skall se kvaliten.
hinner jag lÀgger jag Àven upp en liten filmsnutt.

Mvh
Briston

Postad 16 March 2008 - 10:54

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1561 inlĂ€gg
  • 0

Hejsan Skall försöka lÀgga upp nÄgra bilder hÀr för att nÄgra skall se kvaliten.
hinner jag lÀgger jag Àven upp en liten filmsnutt.

Mvh
Briston

LĂ„ter bra dĂ„ jag funderar pĂ„ att köpa en HD videokamera OCH en Canon 450D digital systemkamera. ;) Är den SR11 bra pĂ„ foto sĂ„ kanske jag vĂ€ntar med systemkameran...

Postad 17 March 2008 - 02:20

Allexz
  • Allexz
  • Wannabe

• 30 inlĂ€gg
  • 0
Hej ^^

Ledsen att jag inte svarat tidigare.

HÀr finns en kortis, filmad i bÀckmörk toalett med nightvision B) (Min stackars förÀlder som blev filmad, han mÄr nog bÀst av att inte veta om att klippet finns pÄ ett forum B))
http://rapidshare.co...83853.m2ts.html - 11MB

HÀr finns en annan kortis, tagen ~08 pÄ morgonen filmat frÄn gatufönster med bil+tÄg som motiv - 40MB
http://rapidshare.co...81643.m2ts.html

Sist men inte minst, normal köksbelysning + nedrullat dagsljus med flygande barn som motiv! :lol: - 96 Whopping MB
http://rapidshare.co...titled.m2t.html
Det Àr min 3 mÄnader gamla dotter som tar flygkort och min Àlskling som agerar motor :)

Den större delen av film vi spelat in ÀnsÄlÀnge Àr kladdigare Àn dessa jag laddat upp pga sÀmre ljus.
NĂ„gra stillbilder har jag EJ lyckats med, det Ă€r mycket enklare att fy en hyffsad bild med min canon kompakt digi, 1-2 knivskarpa bilder har jag fĂ„tt, dock pĂ„ VÄLDIGT kort avstĂ„nd (10-30 CM) annars blir bilderna vĂ€ldigt.... kladdiga, lite "mobilkamera" aktigt.

Var sÄ goda, jag borde sovit istÀllet för att leta/klippa ut smÄsnuttar att dela med mig av :blush:

Redigerat av Allexz, 17 March 2008 - 02:25.

Postad 17 March 2008 - 15:41

Unregistered0618ea5c
  • Unregistered0618ea5c
  • Amatör

• 75 inlĂ€gg
  • 0
Tack Allex för smakproven pÄ videofilmning.

Men oj vad trÄkigt om det nu Àr sÄ att stillbilder Àr i mobiltelefonklass... NÄgon som kan bevisa motsatsen? Kanske nÄgot har missats i stillbildinstÀllningarna? (hoppas, hoppas)

Jag Àr annars vÀldigt nÀra att köpa in en sÄdan hÀr. Men mitt krav Àr att den ocksÄ ska ersÀtta min digitalkamera.

Postad 18 March 2008 - 19:08

Megapolaren
  • Megapolaren
  • Amatör

• 74 inlĂ€gg
  • 0

Jag Àr annars vÀldigt nÀra att köpa in en sÄdan hÀr. Men mitt krav Àr att den ocksÄ ska ersÀtta min digitalkamera.

Sluta hoppas! Den kan inte ersÀtta en "riktig" kamera, i vart fall inte om du har lite krav pÄ bildkvaliteten. Jag har SR-7, det lÀr inte ha Àndrats nÀmnvÀrt pÄ de nya modellerna.

//

Postad 19 March 2008 - 15:40

Linmajon
  • Linmajon
  • Wannabe

• 33 inlĂ€gg
  • 0

Sluta hoppas! Den kan inte ersÀtta en "riktig" kamera, i vart fall inte om du har lite krav pÄ bildkvaliteten. Jag har SR-7, det lÀr inte ha Àndrats nÀmnvÀrt pÄ de nya modellerna.

//

Videokameror kommer aldrig att kunna ge lika bra stillbilder som stillbildskameror. Sensorerna fungerar pÄ lite olika sÀtt, det Àr anledningen. Möjligen om nÄgon gör en kamera med tvÄ sensorer som helt mekaniskt byter sensor i fokalplanet. Jag tror inte det kommer att ske. Kamerorna idag Àr ju sÄ smÄ att de knappast tar nÄgon plats. Dessutom Àr videokameran lite mindre ergonomisk för att ta stillbilder med. Gissa varför kompaktkamerorna idag ser ut som de för 30 Är sedan? (fast mindre). NÀr digitalkamerorna kom ut fanns alla möjliga ideer hur de kunde utformas (som videokameror bl.a.) Allt Àr nu testat, förkastat och bortglömt. FÄ prylar har genomgÄtt en sÄdan evolution som kameror/videokameror, och det mÀrks nÀr man anvÀnder dom.

VÀntar ivrigt pÄ min SR11...

Redigerat av Linmajon, 19 March 2008 - 15:41.

Postad 19 March 2008 - 20:00

Unregistered0618ea5c
  • Unregistered0618ea5c
  • Amatör

• 75 inlĂ€gg
  • 0

//

För att precisera mina krav vad gÀller stillbildsfunktionen:

Min nuvarande digitalkamera Àr vÀldigt gammal... en Nikon som klarar 3,3 MP men bilderna blir riktigt bra ÀndÄ. Om man jÀmför SR-11/SR-12 med sina 10 MP och min Nikon (eller liknande digitalkamera), vilken menar du dÄ Àr bÀst för stillbilder?

Jag hittade via ett annat forum nÄgon som tog den hÀr bilden med sin SR-12. Den Àr vÀl inte sÄ tokig..?

Bifogad fil  DSC00020.JPG   3.35MB   1 Antal nerladdningar

Postad 19 March 2008 - 22:39

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlĂ€gg
  • 0
Kul med filmsnuttarna, tankar hem den som var filmat pÄ morgonen nu.

Lutar starkt Ät en 11 eller 12a för mig, hÀmtar sambon och vÄr nyfödde son frÄn BB imorgon förhoppningsvis, sÄ hÀr ska filmas :rolleyes:

Utan att Àga en videokamera, sÄ tror jag, tyvÀrr, att man lÀr ha 'en av varje' för fullgod kvalitet Àn sÄ lÀnge.
Visst mobilen kan fÄ till ett skarpt fint kort under rÀtta förutsÀttningar, och förmodligen pÄ samma sÀtt med videokamera.
VÄra stillbildskameror kan vi ju filma med, men dom lÀr ju inte göra det med samma bravur som tex en SR11/12a eller liknande.

Det vi kan trösta oss med Àr att varje pryl Àr i sÄnt format sÄ man fÄr plats med ett par stycken i jackfickorna. :P

Postad 20 March 2008 - 08:35

babakula
  • babakula
  • Amatör

• 50 inlĂ€gg
  • 0
Ingen som skulle kunna slÀnga upp ett filmklipp dÀr man gÄr mellan lite olika rum med varierande belysning? Tycker sÄdana klipp brukar ge mycket nÀr man ska bedömma kvalitet och dessutom filmar vi vÀldigt mycket i sÄdan miljö. :rolleyes:

Postad 21 March 2008 - 11:53

Badjanne
  • Badjanne
  • Rookie

• 5 inlĂ€gg
  • 0
Har lÀst pÄ ordenligt om alla nya kameror och Sony HDR-SR11E stÀmmer perfekt med min kravspec.
Har letat efter bruksanvisning pÄ nÀtet men inte hittat nÄgon. Har nÄgon lyckats hitta den?

Kan nÄgon förklara:
1. Smoth slow inspelning
2. 3X Precision-digital zoom
3. Är det HD 1080 i eller p? (Min tv Ă€r 1080p. MĂ€rks det nĂ„gon skillnad mellan i och p?)
4. Vad krÀvs för att fÄ en optimal redigering? Utrustning, program (jag anvÀnder PC)
5. NÄgon har sagt att man tappar kvalitet om man arbetar frÄn hÄrddisk, det Àr bÀttre med band. StÀmmer detta?

Janne

Postad 24 March 2008 - 18:34

Badjanne
  • Badjanne
  • Rookie

• 5 inlĂ€gg
  • 0

Har lÀst pÄ ordenligt om alla nya kameror och Sony HDR-SR11E stÀmmer perfekt med min kravspec.
Har letat efter bruksanvisning pÄ nÀtet men inte hittat nÄgon. Har nÄgon lyckats hitta den?

Kan nÄgon förklara:
1. Smoth slow inspelning
2. 3X Precision-digital zoom
3. Är det HD 1080 i eller p? (Min tv Ă€r 1080p. MĂ€rks det nĂ„gon skillnad mellan i och p?)
4. Vad krÀvs för att fÄ en optimal redigering? Utrustning, program (jag anvÀnder PC)
5. NÄgon har sagt att man tappar kvalitet om man arbetar frÄn hÄrddisk, det Àr bÀttre med band. StÀmmer detta?

Janne

Fick detta svar frÄn Sony idag

Go to our website of : http://support.sony-.../main.aspx?l=en and you can dowload the manual in any language.

Postad 27 March 2008 - 12:22

babakula
  • babakula
  • Amatör

• 50 inlĂ€gg
  • 0
Har vart jÀtteintresserad av SR11 ett tag nu. Men bland klippen som lÀggs ut hÀr:
http://www.avsforum....d.php?t=1004811

Finns ett klipp dĂ€r en person gĂ„r omkring hemma i lĂ€genheten, och herregud vad dĂ„lig bild det blir i mörker. Är det verkligen sĂ„ illa, tror det Ă€r klippet dĂ€r en anvĂ€ndare sĂ€ger att han "goofing around" eller nĂ„got sĂ„nt. Blir fruktansvĂ€rt korningt och pixeliserat. Det skrĂ€mmer lite, för det verkar inte vara jĂ€ttedĂ„ligt ljus heller, iaf inte senare i klippet nĂ€r han filmar arkadmaskinen.

Postad 27 March 2008 - 13:08

Linmajon
  • Linmajon
  • Wannabe

• 33 inlĂ€gg
  • 0

Har vart jÀtteintresserad av SR11 ett tag nu. Men bland klippen som lÀggs ut hÀr:
http://www.avsforum....d.php?t=1004811

Finns ett klipp dĂ€r en person gĂ„r omkring hemma i lĂ€genheten, och herregud vad dĂ„lig bild det blir i mörker. Är det verkligen sĂ„ illa, tror det Ă€r klippet dĂ€r en anvĂ€ndare sĂ€ger att han "goofing around" eller nĂ„got sĂ„nt. Blir fruktansvĂ€rt korningt och pixeliserat. Det skrĂ€mmer lite, för det verkar inte vara jĂ€ttedĂ„ligt ljus heller, iaf inte senare i klippet nĂ€r han filmar arkadmaskinen.

Old news! SÄnt Àr livet med HD. HDV komprimerar i mpeg2 och ger nÄgot bÀttre resultat i svagt ljus, men det Àr inte sÀrskilt bra heller. Den dagen det gÄr att köpa HD kameror med större sensorer till lÄgt pris lÀngtar vi alla efter.
Problemet ligger nog i kompressionalgoritmernas problem att definiera konturer nÀr hela bilden bestÄr av pixlar med nÀstan samma vÀrde (dÄlig kontrast).

Postad 28 March 2008 - 08:18

Linmajon
  • Linmajon
  • Wannabe

• 33 inlĂ€gg
  • 0
Vet nĂ„n om det spelar roll om man köper USA versionen istĂ€llet för Europaversionen? Är skillnaden i praktiken ett icke-problem i HD-vĂ€rlden? 30fps Ă€r ju bĂ€ttre Ă€n 25fps, eller...?
11E kostar 3000SEK mindre i New York, dit jag ska snart.

Postad 01 April 2008 - 08:20

Matsen
  • Matsen
  • MĂ€stare

• 2792 inlĂ€gg
  • 0
Lade till en review pÄ SR12 för de som Àr intresserade - ganska trevlig lÀsning!

Postad 01 April 2008 - 16:02

tony97
  • tony97
  • ForumrĂ€v

• 506 inlĂ€gg
  • 0
Matsen: Vart hittar jag den?

Postad 01 April 2008 - 19:23

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlĂ€gg
  • 0
En SR-12E bestÀlld frÄn England nu. Förhoppningsvis dyker den upp under nÀsta vecka. ;)

Postad 05 April 2008 - 04:50

Samplehead
  • Samplehead
  • ForumrĂ€v

• 577 inlĂ€gg
  • 0
Ni som har en SR11 eller SR12. Hur bra funkar auto gain funktionen? Jag kommer filma en del konserter i sommar och Àr lite orolig för distat ljud. BÄde Canon HF10 & Panasonic SD9 har funktioner för att manuellt stÀlla in inspelningsvolymen, men pÄ Sonys verkar det bara finnas tvÄ instÀllningar - "normal" och "low". Enligt camcorder info, sÄ Àr "normal" ett lÀge som automatisk kontrollerar volymen. jag har bara haft en videokamera förut - en Sony DCR-HC14E - och dÀr var det alltid problem med ljudet nÀr man filmade konserter och andra högljuda evenemang. NÀr det gÀller bildkvaliten, sÄ verkar Sonyn nÄgot vassare Àn HF10 & SD9, men jag vill inte rÄka ut för förstörda inspelningar p.g.a. ljudet Àr förstört.

Postad 07 April 2008 - 07:37

Matsen
  • Matsen
  • MĂ€stare

• 2792 inlĂ€gg
  • 0

Matsen: Vart hittar jag den?

PÄ fliken Forum & Recensioner för SR12:an...

Postad 07 April 2008 - 08:51

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlĂ€gg
  • 0

En SR-12E bestÀlld frÄn England nu. Förhoppningsvis dyker den upp under nÀsta vecka. :)

Snart gÄtt 1v och utlandsbetalningen Àr inte pÄ plats.. jösses...

Men den som vÀntar pÄ nÄ gott.. kan vÀnta ihjÀl sig :)

Postad 07 April 2008 - 14:57

Unregisteredd4498683
  • Unregisteredd4498683
  • AnvĂ€ndare

• 111 inlĂ€gg
  • 0
jag la en bestÀllning pÄ min SR11 frÄn komplett imorses, den Àr redan skickad. Vad fick du för pris frÄn UK?

Postad 08 April 2008 - 08:24

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlĂ€gg
  • 0

jag la en bestÀllning pÄ min SR11 frÄn komplett imorses, den Àr redan skickad. Vad fick du för pris frÄn UK?

9400:- ink frakt o nÄ 'carrybag', han bjöd pÄ frakten och vÀskorna dÄ vi handlade 2st.
LÀr vÀl tyvÀrr inte hinna fÄ den före helgen, dÄ sÀljaren skulle skicka den om 2-3dar frÄn igÄr rÀknat..

Redigerat av mrNoodles, 08 April 2008 - 08:25.

Postad 08 April 2008 - 20:59

Unregisteredd4498683
  • Unregisteredd4498683
  • AnvĂ€ndare

• 111 inlĂ€gg
  • 0
HĂ€r kommer en bild jag tog med kameran nyss

Postad bild

Den stora finns hÀr: http://www.himself-p...ons.se/HD01.jpg

Postad 09 April 2008 - 09:29

Unregisteredd4498683
  • Unregisteredd4498683
  • AnvĂ€ndare

• 111 inlĂ€gg
  • 0
förresten Àr det nÄgon som kÀnner till nÄn AIS-konverterare? Vill ju sÀtta min kamerabelysning pÄ kameran, dock Àr den inte tillverkad av Sony - dÀrav problemen. Verkar omöjligt att hitta :) NÄn som har nÄt tips?

Postad 10 April 2008 - 13:25

Andreas
  • Andreas
  • Expert

• 493 inlĂ€gg
  • 0

Jag har ocksÄ tÀnkt handla en HD video kamera, Àr mycket sugen pÄ HDR-SR11. Den kan ju ta stillbilder pÄ 10Mpix som jag uppskattar, det mÄste innebÀra att den hÄller en kvalitet pÄ stillbilderna som motsvarar den pÄ en mycket bra kompakt kamera, eller Àr jag helt ute och cyklar???.
Det stÄr ingenstans men om jag har rÀtt för mig sÄ Àr detta en full hd videokamera alltsÄ 1080P inte 1080i?

Enligt bruksanvisningen sÄ Àr det 1080i.

Postad 11 April 2008 - 08:20

Samplehead
  • Samplehead
  • ForumrĂ€v

• 577 inlĂ€gg
  • 0

Ni som har en SR11 eller SR12. Hur bra funkar auto gain funktionen? Jag kommer filma en del konserter i sommar och Àr lite orolig för distat ljud. BÄde Canon HF10 & Panasonic SD9 har funktioner för att manuellt stÀlla in inspelningsvolymen, men pÄ Sonys verkar det bara finnas tvÄ instÀllningar - "normal" och "low". Enligt camcorder info, sÄ Àr "normal" ett lÀge som automatisk kontrollerar volymen. jag har bara haft en videokamera förut - en Sony DCR-HC14E - och dÀr var det alltid problem med ljudet nÀr man filmade konserter och andra högljuda evenemang. NÀr det gÀller bildkvaliten, sÄ verkar Sonyn nÄgot vassare Àn HF10 & SD9, men jag vill inte rÄka ut för förstörda inspelningar p.g.a. ljudet Àr förstört.

Kunde inte hÄlla mig lÀngre, utan la en order pÄ en SR11. Jag har lÀst runt lite kring mic volymen och troligtvis rÀcker det att sÀtta "MICREF" till "low" nÀr man spelar in höga ljudnivÄer. NÄgon som kan rekomendera en extern mic till denna videokamera och som lÀmpar sig för inspelning av musik?

Postad 12 April 2008 - 09:31

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlĂ€gg
  • 0

LÀr vÀl tyvÀrr inte hinna fÄ den före helgen, dÄ sÀljaren skulle skicka den om 2-3dar frÄn igÄr rÀknat..

I Örebrooo nu, med lite tur pĂ„ mĂ„ndag dĂ„ :)

Postad 15 April 2008 - 02:09

Allexz
  • Allexz
  • Wannabe

• 30 inlĂ€gg
  • 0
NÄgon hÀr som har lust att göra en image av programvaran man fick till kameran?

Skivorna Äkte troligtvis ut för nÄgra veckor sedan i en storstÀdning, dÄ man nuförtiden faktiskt förvÀntar sig att programvaran finns hos tillverkaren online...... Men det verkar som om Sony tycker att man ska sÀtta upp deras skivor i tavlor och hÀnga pÄ vÀggen för pÄ deras webbplats verkar det inte finnas.

NÄgon hjÀlpsam sjÀl?
Behöver programvaran dÄ jag snarast behöver installera om datorn.

1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.