Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Pioneers skit support!

16 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 January 2008 - 14:03

Doraso
  • Doraso
  • Forumräv

• 657 inlägg
  • 0
Hej!

Måste bara skriva av mig lite för är så irriterad!! Felanmälde min 507XD för att den plötsligt börjat tjuta och låta väldigt mkt vid ljusa bilder. Var en kille från infocare här igår och bytte strömförsörjning och Y drive. Grejen är att nu låter Tv:n rent förjävligt långt värre än tidigare. Infocare killen säger: Ja såhär ska det ju absolut inte låta och skulle rapportera att det inte hjälpt och sa att Pioneer skulle ringa upp mig under dagen. Då tv:n låter riktigt illa så tänkte jag idag när dom inte ringt att jag ringer upp dom. Får prata med nån dryg människa och säger som det är att det låter för jäkligt om Tv:n nu. Då säger människan: Ja jag tror inte vi kan göra något åt det, kommer inte att bli bättre. Det lustiga är att dom inte alls hade tänkt ringa utan jag är tvungen och felanmäla igen trots att dom gjort tv:n i stort sätt obrukbar. Blir så less....... Här har man köpt en tv för 34 000 och Pioneers underbara PDP+ garanti och så blir man bara nonchalant och drygt behandlad. Skiter i om dom gör bra Tv apparater. ALDRIG mer pioneer!!

Mvh D

Postad 22 January 2008 - 14:11

Tompaz
  • Tompaz
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Är det infocare eller pioneer direkt du pratade med när du ringde upp? framgår inte riktigt, om det var infocare som du tyckte var dryg mot dig ring Pioneer direkt och framför detta och kräv att de ser till att detta blir upprett så fort som möjligt, som sagt, du har betalt för kvalite och service, då kan du kräva det med.

Redigerat av tb303, 22 January 2008 - 14:13.

Postad 22 January 2008 - 14:22

Doraso
  • Doraso
  • Forumräv

• 657 inlägg
  • 0
Hej!

Det var pioneer jag ringde upp. Infocare är hur bra somhelst. Blir så besviken, arg och trött alltså.

Mvh D

Postad 22 January 2008 - 15:45

Wolfy
  • Wolfy
  • Veteran

• 1667 inlägg
  • 0

Hej!

Det var pioneer jag ringde upp. Infocare är hur bra somhelst. Blir så besviken, arg och trött alltså.

Mvh D

Självklart är infocare bra att ha att göra med, de tjänar ju pengar på komma ut till dig, det är Pioneer som står för notan ;) men varför ska du felanmäla hos Pioneer igen och varför godtog du att Infocare skulle rapportera att det inte blivit bättre när det nu faktiskt blev mycket sämre? Om Infocare sabbade din TV så är det rimligtvis upp till Infocare att antingen återställa din TV till tidigare skick eller byta elektroniken igen mot ny fungerade elektronik alternativt ersätta dig för en sabbad TV.

Du har ju haft problem med denna TV under en väldigt lång tid, så man kan inte annat än lida med dig, men du måste snart börja sätta hårt mot hårt, aldrig att jag skulle godta att en reperation ger en sämre funktion än den var innan reparationen.

Postad 22 January 2008 - 16:29

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

• 1668 inlägg
  • 0
Det som känns skrämmande tycker jag är att man inte kan lita på den support som erbjuds. Visst, jag förstår att flera fel som uppstår kanske inte faller under garantin.

I Dorasos fall kom ju reparatören hem och gjorde en undersökning som resulterade i ett ingrepp på apparaten. I mina ögon verkar det som om symptomet TV:n visade innan reparationen antogs vara kopplat till ett fel som omfattas av garantin.

Att reparatören då i steg 2 inte tog med sig TV:n för fördjupad felsökning, och lämnade en utbytes-TV, känns inte bra.

Naturligtvis når man i regel resultat om man är påstridig och gör väldigt tydligt klart för supporten att man inte godtar deras handläggning. Det är i grund och botten fel att det ska vara på det sättet.

Postad 22 January 2008 - 16:45

Doraso
  • Doraso
  • Forumräv

• 657 inlägg
  • 0
Hej!

Visste inte vad jag skulle göra. Infocare gjorde ju det dom blivit utsända för att göra och jag var med hela tiden och kunde inte se något märkligt. Är nog lite för naiv kanske. Infocare sa att dom skulle ta upp det med Pioneer och jag tänkte inte mer på det utan litade på dom. Sen i efterhand så kanske det är infocare som gjort fel men gjorde som dom sa och föreslog och tror givetvis att dom inte står och lurar mig. Vände mig därför till pioneers support för att få hjälp men utan resultat. Pioneer måste väl ändå i slutändan vara ansvariga för att kontakta infocare och kolla vad som skett. Inte lätt och stå där och kräva ersättning när man inte vet vem som gjort fel. Den här tv:n har endast gett mig magont och orkar fan snart inte krångla längre...... Men det känns som det är det dom försöker få än att göra ibland tycker jag.

Nu hoppas jag ju att det löser sig ändå ijumed att jag felanmält igen till Pioneer och berättat vad som hänt. Men när man ringer till en support så förväntar man sig ju att bli hjälpt där och inte nochigt behandlad och misstrod.

Mvh D

Redigerat av Doraso, 22 January 2008 - 17:04.

Postad 22 January 2008 - 17:09

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1988 inlägg
  • 0
alltså.... din tv var ju kass redan innan infocare kom å grejjade med den.
du har köpt tvn i butik antar jag... då får du i första hand vända dig till butiken. om butiken sen slussar dig till pioneer och du har möjligheten att ta det direkt med dom så gör det. ring å tala om att tvn e kass å vad ska ni göra åt det? svårare än så är det inte. stå på dig! lägg inte på innan du känner att du fått bra hjälp.
annars e det bara in till butiken å klaga. samma sak där, lämna ej butiken innan du fått ett svar du e nöjd med.

vissa är mindre hjälpsamma än andra. men ge dig inte!

Redigerat av somoene2, 22 January 2008 - 17:10.

Postad 22 January 2008 - 18:27

Doraso
  • Doraso
  • Forumräv

• 657 inlägg
  • 0
Ja den var kass innan men den så kallade reparationen gjorde ju den sämre. Infocare gjorde ju som du var ombedda av pioneer att göra därför tyckte jag det var pios ansvar att få det fixat. Sen om infocare gjorde något fel kan ju inte jag veta. Kan ju lika gärna vara en defekt del från pio.

Ska ringa imorgon och se om man får tag i någon människa med lite service i kroppen

Mvh D

Postad 22 January 2008 - 18:42

Wolfy
  • Wolfy
  • Veteran

• 1667 inlägg
  • 0

...Den här tv:n har endast gett mig magont och orkar fan snart inte krångla längre...... Men det känns som det är det dom försöker få än att göra ibland tycker jag.

Mvh D

Absolut! Jag håller helt med om vad khalnur skriver och det är inte acceptabelt. Vi Svenskar måste börja att hävda vår rätt och vägra godta annat än bra service. Det innebär tyvärr ibland att man måste ligga på och vägra att ge upp. Man behöver för den skull inte bli otrevlig och högljudd.

Visst är Pioneer slutligen ansvarig för sin produkt. Du får väl i värsta fall kolla in deras hemsida, se om du kan hitta någon kundansvarig, dvs högre upp på skalan än support, och skriva ett brev om dina erfarenheter av PDP+ (glöm inte att skriva in de(t) referensnummer till felanmälan som du borde ha) och att de nog förlorat en nuvarande/framtida kund pga deras bemötande.

PS Började skriva innan kl. 17, men var tvungen att sticka ut och hjälpa en polare med datorproblem. DS

Postad 22 January 2008 - 20:43

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0
Nån mer än jag som inte tycker PDP+ är nåt att ha? Hade man varit utan så hade man skött allting direkt med säljaren. Nu är det en massa tomtar inblandade. Tycker verkligen inte det är någon lyxgaranti, tvärtom tror jag det kan försämra.

Postad 23 January 2008 - 08:12

Doraso
  • Doraso
  • Forumräv

• 657 inlägg
  • 0
Ja jag är ju såklart beredd att hålla med :) Men hade alla på Pioneer support varit kundvänliga och man fått ett bra bemötande så skulle det ju varit en kanon grej. Men nu har jag pratat med 3st olika och alla har varit likadana, misstänksamma, nonchalanta och otrevliga. När man har gjort en high end tv som man sålt för 34k som har uppenbara fel som man tillomed erkännt så ska man vara jävligt ödmjuk tycker jag.

Mvh D

Redigerat av Doraso, 23 January 2008 - 08:14.

Postad 25 January 2008 - 14:23

Doraso
  • Doraso
  • Forumräv

• 657 inlägg
  • 0
Hej!

Idag fick jag prata med en mkt trevlig kille på Pioneers support som var till mkt hjälp och nu kommer det ut en tekniker och fixar tv:n nästa vecka. Kul när man kommer till en person som verkligen vill hjälpa till och som ber om ursäkt för hur det har blivit och är allmänt ödmjuk.

Fick mig och få tillbaka lite förtroende för Pioneer.

Mvh D

Postad 25 January 2008 - 14:25

Wolfy
  • Wolfy
  • Veteran

• 1667 inlägg
  • 0
Låter bra, trevligt att höra. Låt oss gärna veta hur det utvecklar sig. :)

Postad 30 January 2008 - 13:29

Doraso
  • Doraso
  • Forumräv

• 657 inlägg
  • 0
Hej!

Nu har infocare varit här och lagat min tv. Det visade sig att teknikern inte dragit åt skruvarna ordentligt på y drivkortet han bytte. Det blev därför vibrationer i det kortet som gjorde att tv:n lät förjäkligt. Så nu har jag en tyst och fin tv. Så tyst en 7G plasma kan bli kan jag tänka mig. Dirty screen grejen lär jag få leva med, för inget dom bytt i tv:n har rått bot på det och när man ringer så säger dom bara att det är så på 7G skärmarna och det är ju sanningen. Sen tycker jag det är skit att det är så men det är en annan sak.

De senaste telefonsamtalen med Pioneer har varit bättre och känns nu i slutändan som Pioneer sverige gjort va dom kan.

Mvh D

Postad 30 January 2008 - 14:41

Wolfy
  • Wolfy
  • Veteran

• 1667 inlägg
  • 0

...för inget dom bytt i tv:n har rått bot på det och när man ringer så säger dom bara att det är så på 7G skärmarna och det är ju sanningen. Sen tycker jag det är skit att det är så men det är en annan sak.

De senaste telefonsamtalen med Pioneer har varit bättre och känns nu i slutändan som Pioneer sverige gjort va dom kan.

Mvh D

Tyvärr är det så. "Dirty screen" är en riktig miss under utveckligen av G7 och någonting som Pioneer hade kunnat åtgärda innan de gick till produktion. Efter att produktion inletts så är det inte mycket att göra, för att inte säga omöjligt.

Trevligt att du tillslut fick ett bättre bemötande :)

Postad 30 January 2008 - 18:02

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0

Hej!

Nu har infocare varit här och lagat min tv. Det visade sig att teknikern inte dragit åt skruvarna ordentligt på y drivkortet han bytte. Det blev därför vibrationer i det kortet som gjorde att tv:n lät förjäkligt. Så nu har jag en tyst och fin tv. Så tyst en 7G plasma kan bli kan jag tänka mig. Dirty screen grejen lär jag få leva med, för inget dom bytt i tv:n har rått bot på det och när man ringer så säger dom bara att det är så på 7G skärmarna och det är ju sanningen. Sen tycker jag det är skit att det är så men det är en annan sak.

Mvh D

Jaja de har väl gjort vad de vill/kan, frågan är ju om den som har betalat tycker det är tillräckligt.

Postad 31 January 2008 - 09:56

Doraso
  • Doraso
  • Forumräv

• 657 inlägg
  • 0
Hej!

Nej jag tycker egentligen inte att det är acceptabelt på en skärm för 34 000 men har gjort allt jag kan, orkar,vill med dirty screen grejen nu känner jag. Har drivit detta i ett halvår och känner nu att det får vara nog.

Däremot har jag märkt en annan grej som jag tycker är skum. När jag kollar på tv och dvd så får tv:n för sig att ändra ljustyrka på ett parti i bilden. Sjukt störande. Man kommer in i en ny scen på en film och helt plötsligt blinkar det till i ett parti av bilden som helt plötsligt blir ljusare. Har stängt av alla bildöfrbättrande funktioner men det är fortfarande likadant. Någon som upplevt samma sak? Är det normalt? Eller ska jag terra Pioneers support ännu mera?

Mvh D

Redigerat av Doraso, 31 January 2008 - 12:42.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.