Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony STR-DE245

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 January 2008 - 17:40

ichbin
  • ichbin
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Hejsan !
Jag har varit på jakt efter ett par schyssta pc-högtalare ett tag nu för ungefär 2-2500 kr men grävde idag fram en gammal förstärkare från 2001 eller liknande. Frågan är om den duger att driva några vettiga högtalare? Jag vill minnas att farsan köpte den för cirka 1500-2000 kronor eller liknande så det är absolut ingen "bra" förstärkare antar jag.

Jag är abolut ingen audiofil och kan aboslut ingenting om förstärkare och högtalare så jag är inte ute efter nå värstinggrejer, men får jag ut bättre ljud med denna kombination jämfört med ett par pc-högtalare, exempelvis Altec lansings 2.1 paket eller dylikt?

Jag har tagit 2 bilder på den så ni proffs får göra en bedömning om det bara är att kasta skiten eller kan driva nå halvdant för en medelsvensson :D och isf tips på högtalare, gärna hyffsat små !?

Googlade och hittade denna info om det hjälper nånting..
Stereo power: 50W x2 (DIN 4?)
Surround power: 50W x5 (DIN 4?)

Bifogad fil  PICT0206.JPG   790.18K   2 Antal nerladdningar
Bifogad fil  PICT0205.JPG   932.92K   1 Antal nerladdningar

Tack på förhand ![

Postad 19 June 2008 - 14:04

Arminovski
  • Arminovski
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej

Jag hade en sådan förstärkare tills nyligen för min hemdator tillsammans med 5st eltax högtalare + sub och jag kan säga att det kommer ganska mycket ljud ur dem. Mycket mer än ett par pc-högtalare. För mig lät det helt OK för pengarna. Det som var dåligt med den var att det hördes brus ur de bakre högtalarna. Inget som man hör då musiken eller annat är igång men när det är tyst så kunde man höra det. Det andra är att förstärkaren inte hade någon digital coax ingång så att man är tvungen att dra 3 st separata kablar direkt från ljudkortet istället för bara en om man vill ha surround ljud. Krångligt men å andra sidan låter du ljudkortet sköta avkodningnen av signalen..

eltax högtalare:
http://www.son-video...x/Hollywood.jpg

sub:
http://www.son-video...tomicA8SR_p.jpg

Bättre sent än aldrig (=

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.