Postad 16 February 2008 - 17:56
Måste bara varna andra för att handla av Dell. Var inne på prisjakt.nu och hittade ett prisvärt minneskort från Dell. Beställde det den 16 dec, fick 2 meddelande därefter att leveransen var försenad. Så långt OK, det kan hända. Men när vi passerat datum för när varan skulle levererats med 2 veckor, gick jag in och kollade status, då fick jag läsa att ordern annullerats! Utan att jag fått besked därom. Inte nog med det, sen får jag en faktura på varan som jag aldrig fått. När jag ringer och ber dem kreditera den så kan det göra det förrän nästa månad!!!! Jag ska alltså behöva ligga ute med pengar för en vara jag aldrig fått. Trots att jag försökte med allt möjligt fick jag bara besked om att detta var deras policy och de kunde inte hjälpa mig på något sätt - urdåligt och stelbent, de har gjort ett fel och jag som kund ska inte behöva bli lidande på detta sätt. Aldrig mera DELL!
Postad 16 February 2008 - 17:59
Betala inte fakturan så slipper du ligga ute med pengarna. Faktum är att man aldrig skall betala felaktiga fakturor eftersom det kan ses som ett erkännade av skulden.
Postad 16 February 2008 - 18:08
Hej!
Engångshändelse skulle jag säga, det gör det inte ok men Dell är kanon att ha att göra med annars. Köper alltid Dell privat och vi använder Dell på företaget jag jobbar på. Alltid prickfri service. Betalar gärna extra bara för att få Dell. Deras dagen efter service är klockren och aldrig något tjafs. Skulle kunna tro att jag är mutad när jag skriver detta
Men är helt enkelt så pass nöjd. Har inte fått ett så bra bemötande från något annat företag.
Företag kan man ju förstå om dom fjäskar lite för ijumed att det gäller stora pengar, men har fått precis lika bra service till min hemdator och det tycker jag är hedervärt.
Mvh D
Engångshändelse skulle jag säga, det gör det inte ok men Dell är kanon att ha att göra med annars. Köper alltid Dell privat och vi använder Dell på företaget jag jobbar på. Alltid prickfri service. Betalar gärna extra bara för att få Dell. Deras dagen efter service är klockren och aldrig något tjafs. Skulle kunna tro att jag är mutad när jag skriver detta
Företag kan man ju förstå om dom fjäskar lite för ijumed att det gäller stora pengar, men har fått precis lika bra service till min hemdator och det tycker jag är hedervärt.
Mvh D
Postad 16 February 2008 - 18:15
Betala aldrig en faktura som du anser är fel precis som posten ovanför säger. Indirekt erkännade. Du behöver inte heller oroa dig om kronofogden då du bestrider så vitt jag förstått av det lilla jag läst på mig (rätta mig gärna om jag har fel) Så går det aldrig så långt om du bestrider en faktura.
Sen kan du nog be dell stoppa sin faktura där den hör hemma. Sluta handla där och låta tråden vara ett varningens finger för framtida kunder. Jag har själv lagt ner flera företag på sånna här sätt. Visst dom går inte under Men mina pengar får dom inte.
Sen kan du nog be dell stoppa sin faktura där den hör hemma. Sluta handla där och låta tråden vara ett varningens finger för framtida kunder. Jag har själv lagt ner flera företag på sånna här sätt. Visst dom går inte under Men mina pengar får dom inte.
Postad 16 February 2008 - 19:05
Bestridda fakturor går inte vidare till inkasso och kronofogdemyndighet då det anses som god sed att reda ut eventuella bestridanden. Om ett företag går vidare trots ett bestridande så kommer detta alltså att vara en nackdel i rätten.
Bestrid fakturan skriftiligen och ange som skäl att du inte har fått den vara som fakturan gäller. Det finns ingen anledning att beskriva ett bestridande djupare än så i detta stadie.
Märk dock väl att även om bestridda fakturor inte går vidare till inkasso så går de istället upp i rätten om företaget som skickat fakturan anser att de har rätt. I detta fall så kommer naturligtvis Dell att ge sig direkt.
Bestrid fakturan skriftiligen och ange som skäl att du inte har fått den vara som fakturan gäller. Det finns ingen anledning att beskriva ett bestridande djupare än så i detta stadie.
Märk dock väl att även om bestridda fakturor inte går vidare till inkasso så går de istället upp i rätten om företaget som skickat fakturan anser att de har rätt. I detta fall så kommer naturligtvis Dell att ge sig direkt.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
14 bilder
235 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?