Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nad M3 + B&W 802D eller 803D?

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 February 2008 - 20:22

Vobbe
  • Vobbe
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Tjenare grabbar!

Sitter för tillfället på följande kombination tillsammans med ett par 804s. Dock börjar det som vanligt klia lite i fingrarna vad det gäller att uppgradera då man råkat lyssna på 802d och 803d. Har Naden det pulver som behövs för att driva dessa högtalare eller är det att slänga pengarna i sjön att använda dessa högtalare till Master serien?

Postad 19 February 2008 - 20:38

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2944 inlägg
  • 0
Kan glatt meddela att NADen klarar av att driva bägge utan bekymmer..
Men för lite tightare bas så kan man ju alltid koppla på ett Lyngdorf-steg som inte kostar för mkt..

Personlig favorit är dock 803D av de två tillsammans med NADen.. Tycker den låter mer musikalisk och komplett än vad 802D gör..
Men en sak är säker.. Lyssna innan du handlar.. :)

Postad 19 February 2008 - 20:46

Vobbe
  • Vobbe
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Tack för det kvikka svaret Lurvas! Ännu bättre är juh med att det var just det svar jag hade hoppats på. Var lite kluven när jag lyssnade på dessa två, känns som att 802an är bättre vad det gäller mellanregistret och nåt mer jag inte riktigt kundesätta fingret på. Om det är värt 30kkr till är dock frågan, har även fått uppfattningen att 802an är svårare vad det gäller placering samt att dom kräver ett stort rum för att spela ut ordentligt. Men designen *suck* att dö för på dom helt klart!

Ahh det kanske kan vara nåt med lyngdorf steg som du tog upp nu, är det SDA2175 du tänker på?

Redigerat av Vobbe, 19 February 2008 - 20:46.

Postad 19 February 2008 - 20:51

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2944 inlägg
  • 0
Precis det steget jag tänkte på.. Tänker själv införskaffa ett sådant till min M3a för att hålla ihopa basen bättre med NADs underbara mellanregister..
Lyngdorfen levererar betydligt bättre "punch" och eftersom det är digitalt så kan man gömma undan det och slipepr oroa sig så mkt för hur varmt det blir.. :)

802orna är svårare att ha att göra med.. Har faktiskt aldrig hört dom och fått samma wow upplevelse som jag fick första demon med M3an och 803orna.. Det var wow.. B)

Postad 19 February 2008 - 20:58

Vobbe
  • Vobbe
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Åh låter som det kan vara en bra kombination helt klart, provlyssnade 804orna tillsammans med Lyngdorf TDA2200 när man höll på att välja men valet föll på Naden pga att jag uppskattade mellanregistret + diskanten bestämt mycket mer med den kombinationen.
Dock skulle det juh inte vara helt fel att köra SDA2175 till basarna till nån av de högre modellerna inom 800 serien.

Nog för att 804orna låter fantastiskt men det är nåt visst med dom med ett D på slutet, lider helt klart av åkomman känd som diamant feber!

Postad 19 February 2008 - 22:08

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0
Mitt tips är att leta upp ett Rotel RB-1090 istället. Det har pulver så det räcker och blir över, dessutom väldigt
bra ljud.

Lyngdorf har jag bara lyssnat på en gång, men då blev det inget vill-ha-begär direkt.

Postad 19 February 2008 - 23:05

Vobbe
  • Vobbe
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Rotel säger du? Bra bra, ös på med förslag på lämplig drivning! Vad skulle man inte ge för ett separat slutsteg i Master serien? :)

Postad 19 February 2008 - 23:14

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2944 inlägg
  • 0
Ang separat steg till NADen så mailade jag NAD om det för några månader sedan.. Så fick jag infon om att det skulle komma.. Men om det kommer till Masters blev inte sagt..

Sen ang det du säger Ageve så har du rätt.. Lyngdorf ger inget direkt ha begär.. Men du ska tänka på att ett steg som driver basarna där kommer karaktären aldrig riktigt fram..
Fördelarna med Lyngdorfen är att det är smidigt, digitalt (lite värme och lätt att gömma) och med riktigt tajt bas, vilket NAD faktiskt saknar..
Man vill ju inte ha ett steg framme som inte matchar resterande utrustning.. Speciellt inte när Masters är så snygga som de är.. B)
Hade man skulle driva mer än bara basarna hade jag inte rekommenderat Lyngdorfen eftersom deras digitala ljud är rätt tråkigt i längden att lyssna på.. Då tror jag Rotel hade varit betydligt trevligare, när det verkligen får spela ut..

Sen kan jag inte mer än hålla med dig Vobbe S är bra men D är ruggit mycket bättre.. :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.