Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Mörk bild på AE700?

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 February 2008 - 22:40

MackeNo1
  • MackeNo1
  • Lärjunge

• 302 inlägg
  • 0
Har äntligen gjort klart det sista i biorummet och flyttade projektorn tillfälligt eftersom den skulle få en ny hylla. Men när jag kopplade in den nu så är bilden VÄLDIGT mörk, har gått igenom alla inställningar i projektorn (inte för att dom ska ha kunna ändrats när jag flyttade den, men iaf) och dessutom testat med olika HDMI källor samt med komponentkabel.

Med HDMI från dvd och PS3 är bilden på tok för mörk, man ser inga detaljer alls i svärtan och det är dåligt tryck i hela bilden. Med komponentkabel från samma dvd-spelare så är bilden ÄNNU mörkare....
Jag tror att felet ligger i projektorn men kan inte förstå vad som kan ha hänt? Har bara plockat ner den för att sedan ställa upp den igen efter nån vecka. Finns det något i projektorn som kan ha flyttats/skadats när jag plockade ner den? Den har bara gått 538h....

Ska även tillägga att projektorn sitter på samma höjd framför duken nu och den har bara flyttats ca 30cm i sidled för att hamna mitt framför duken.

Blir fan helt knäckt om den är paj nu, när jag ÄNTLIGEN fått klart biorummet.... B)
All hjälp och förslag mottages tacksamt!

Redigerat av MackeNo1, 20 February 2008 - 22:42.

Postad 20 February 2008 - 23:26

MackeNo1
  • MackeNo1
  • Lärjunge

• 302 inlägg
  • 0
Va ner i biorummet igen, nu hade projektorn stängt av sig själv.... satte igång den igen, men lampan lyser inte ett dugg nu. Helt kolsvart.

Ibland rasslar det till i projektorn och fläkten går för fullt, men inget ljus alls. Antar att det kan vara lampan som dött, efter 583h. Kul! Trots att jag alltid låtit den svalna av ordentligt innan jag dragit ur kontakten, och trots att jag aldrig bara satt igång den och sedan stängt av den på en gång.

Kan det vara något annat än lampan tror ni? Är det svårt att kolla själv? Är så sur nu att jag plockar isär skiten oavsett om jag får ihop den igen tror jag.

Postad 20 February 2008 - 23:47

MackeNo1
  • MackeNo1
  • Lärjunge

• 302 inlägg
  • 0
Lampan var paj.... fan va surt :) Det var inte många timmar man fick för dom 18 000:- projjen kostade när jag köpte den, visst är lampan en förbrukningssak. Men under 600h??

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.