Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

360 Med Bluray?

71 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 February 2008 - 06:22

Silly Bear
  • Silly Bear
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Hej

Någon här som vet om ryktena stämmer att MS ska släppa en extern/intern bluray spelare till 360?

Om det kommer att bli en intern spelare till 360 så kommer jag ta på mig ansvaret att söka upp den ansvarige för alla dessa olika 360 versioner och slå ihjäl honom med min 360 :D (bytte just ut min premium mot en elite pga hdmi)

Är själv en stor fan av 360 och gillar online läget mycket mer än på ps3 men det börjar kännas som Sonys väntan med ps3 var motiverad, som man brukar säga: gör det rätt 1a gången så slipper du göra om det

Men som sagt någon som har fakta?

Postad 24 February 2008 - 11:11

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Hej

Någon här som vet om ryktena stämmer att MS ska släppa en extern/intern bluray spelare till 360?

Om det kommer att bli en intern spelare till 360 så kommer jag ta på mig ansvaret att söka upp den ansvarige för alla dessa olika 360 versioner och slå ihjäl honom med min 360 :D (bytte just ut min premium mot en elite pga hdmi)

Är själv en stor fan av 360 och gillar online läget mycket mer än på ps3 men det börjar kännas som Sonys väntan med ps3 var motiverad, som man brukar säga: gör det rätt 1a gången så slipper du göra om det

Men som sagt någon som har fakta?

Finns inget klart bakom ryktena, de är bara rykten och alltså inget som MS har sagt.

Men logiken finns att de kommer släppa en addon likt den som fanns med HD DVD. BluRay är ett öppet format som gärna ser att hela branschen hoppar på deras tåg och Sony lär knappast hindra MS, och kan inte det heller. Vad MS behöver är bara ansöka om licens och sen betala en avgift sen är det bara att producera.

Tror du får ett svar innan julen och tror priset kommer ligga på 1500 till 2000.

Postad 24 February 2008 - 12:31

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Nej det kan jag inte tänka mig. Varför skulle de vilja lägga mer pengar i Sonys fickor?
Dessutom satsar de stenhårt på direct download vilket är en konkurrent till film på BD.

Postad 24 February 2008 - 12:36

Unregistered05be3fbe
  • Unregistered05be3fbe
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
jag köpte hd-dvd till 360 .....den låter som en jetmotor ...tror inte jag köper något mera extärnt till 360 mera någonsin.

Postad 24 February 2008 - 13:41

Nyluh
  • Nyluh
  • Lärjunge

• 383 inlägg
  • 0

Nej det kan jag inte tänka mig. Varför skulle de vilja lägga mer pengar i Sonys fickor?
Dessutom satsar de stenhårt på direct download vilket är en konkurrent till film på BD.

Microsoft har sammarbete med Toshiba som har gått ut med att de inte är intresserade av Blu Ray. De har sagt att det redan är ett omodernt format och att deras satsning kommer bli på direct download. Alltså att lagligt kunna streama och ladda ned multimedia över nätet direkt till tvn.

Postad 24 February 2008 - 13:44

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

• 1680 inlägg
  • 0
Rykte från John Schappert, Microsoft: INGA planer på Bluray för 360:

Eurogamer: Sure, so now with that in mind, ignoring the fact it's the competition, would you do a Blu-ray drive and are you going to do one?

John Schappert: I don't think we have any comment on that right now or any plans, but my focus is I'd rather give you community gaming and contribute to more games you can play and focus on the fact that you're walking in, you're buying that box and it plays great games and has the best online service. I think the fact that it does movies and sometimes TV shows in other territories is great but not the primary reason.

GDC: John Schappert interview

-lk

Postad 24 February 2008 - 15:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Precis så Lk. Ett utdrag av det viktigaste och en beskriven länk :)

Postad 24 February 2008 - 18:44

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Varför inte? MS hade inga rättigheter till DVD formatet och där var Sony med och tuggade.

Man måste inse att tv-spel kriget har inget med Blu-Ray och HD DVD att göra. Blu-Ray är ett öppet format där alla får vara med mot en liten peng. MS är dessutom med i formatet med sitt VC-1.

Det skadar ju knappast att låta kunden ha valet att köpa en.

Man kan ju satsa på online film ändå men man måste inse att Blu-Ray är här för att stanna och så länge filmbolagen älskar att pressa ut pengar av kunderna genom traditionella format aka VHS/DVD/Blu-Ray så kommer Blu-Ray erbjuda flest filmer.

Visst kommer Online mer men tror knappast den blir störst och jag tror Blu-Ray blir det sista optiska formatet på stor front.

Postad 24 February 2008 - 21:08

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Det finns inget vettigt argument för att 360 ska komma med en BluRay.

En add-on kommer att bli för dyr för att konsumenterna inte bara skulle köpa en bättre BluRay spelare direkt från början.

Optiska läsare av HD format kommer inte vara framtiden för 360. Folk kommer hellre att köpa standalone/PS3 spelare än at köpa en dyr, dålig add-on. Jag skulle tro att redan i höst kommer nästa uppgradering till att ge flera marknader tillgång till mer och mer HD film genom Live Marketplace.

Det fanns en vits med att försöka pusha HD-DVD som add-on; men inte BluRay. Tekniken är för dyr och med tanke på Sonys intressen så lär det inte vara helt enkelt att få tillgång till allt från standarddokument till certifieringslabb. Visst; man kan kalla det en 'öppen' standard, men att inte inse att Sony kommer göra allt för att sätta käpparna i hjulen för Microsoft är lite väl naivt.

Postad 24 February 2008 - 21:33

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Det finns inget vettigt argument för att 360 ska komma med en BluRay.

En add-on kommer att bli för dyr för att konsumenterna inte bara skulle köpa en bättre BluRay spelare direkt från början.

Optiska läsare av HD format kommer inte vara framtiden för 360. Folk kommer hellre att köpa standalone/PS3 spelare än at köpa en dyr, dålig add-on. Jag skulle tro att redan i höst kommer nästa uppgradering till att ge flera marknader tillgång till mer och mer HD film genom Live Marketplace.

Det fanns en vits med att försöka pusha HD-DVD som add-on; men inte BluRay. Tekniken är för dyr och med tanke på Sonys intressen så lär det inte vara helt enkelt att få tillgång till allt från standarddokument till certifieringslabb. Visst; man kan kalla det en 'öppen' standard, men att inte inse att Sony kommer göra allt för att sätta käpparna i hjulen för Microsoft är lite väl naivt.

1. Varför skulle den vara för dyr? MS behöver bara köra med en vanlig PC Blu-Ray drive i ett chassi och sen köra via USB, resten av allt klarar maskinvaran i Xbox 360 av själv. En PC drive kan du få för 1000kr så det ska inte vara svårt för MS att pressa ner en addon under 2000kr.

2. Låt folk själva bestämma vad de vill, Toshibas HD DVD var billigare än en Premium + HD DVD men folk köpte addonen ändå. Att inte erbjuda är totalt sämre än att göra det. Då blir valet att köpa PS3 och få en Blu-Ray eller en 360 och aldrig få det.

3. Sony kommer ha ytterst svårt att sätta käpparna i hjulet för MS, först rent lagligt sen är fortfarande Sony INTE det enda företaget som har inflyttande i gruppen och de äger INTE beslutsprocessen. Dessutom så använder sig formatet av teknik från MS plus att man ser nog gärna att Blu-Ray ska funka under Windows. Alltså, där finns en win-win läge i båda lägren.

4. Tror knappast det kommer skada Sony att MS använder Blu-Ray. MS kommer aldrig kunna använda det för spel och 360 + Blu-Ray kommer nog alltid vara dyrare än 1 PS3. Blu-Ray för 360 lär bara bli ett tillval för några.

5. Att erbjuda Blu-Ray utesluter inte att man kan fortsätta satsa på Marketplace, man kan låta en tredje part tillverka och sälja en addon under licens.

Postad 24 February 2008 - 21:48

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Du svarade på det själv:

1. Varför skulle den vara för dyr?
360 + Blu-Ray kommer nog alltid vara dyrare än 1 PS3.

2. valet att köpa PS3 och få en Blu-Ray eller en 360 och aldrig få det.
Blu-Ray för 360 lär bara bli ett tillval för några.

5. Att erbjuda Blu-Ray utesluter inte att man kan fortsätta satsa på Marketplace, man kan låta en tredje part tillverka och sälja en addon under licens.

Jag tror på Michael Bay när han sa att MS bara satsade på HD-DVD för att fördröja att BR cementerades som de-facto formatet för optiskt HD-media tills de hade fått igång digital distribution ordentligt. Att HD-DVD gick i graven ett år 'för tidigt' innebär inte att MS måste skynda sig att släppa en BR spelare...

Jämför bara hur MS och Sony satsade på 'sina' format. MS släppte en add-on som i ärlighetens namn inte var speciellt bra till att börja med. Sony satsade hela bolaget på att BR skulle slå igenom.

Redigerat av Unregistered6810b893, 24 February 2008 - 21:50.

Postad 24 February 2008 - 22:30

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Jag tror på Michael Bay när han sa att MS bara satsade på HD-DVD för att fördröja att BR cementerades som de-facto formatet för optiskt HD-media tills de hade fått igång digital distribution ordentligt. Att HD-DVD gick i graven ett år 'för tidigt' innebär inte att MS måste skynda sig att släppa en BR spelare...

Jämför bara hur MS och Sony satsade på 'sina' format. MS släppte en add-on som i ärlighetens namn inte var speciellt bra till att börja med. Sony satsade hela bolaget på att BR skulle slå igenom.

Ja men bara för att en 360 + addon är dyrare än PS3 så är inte det en anledning att inte släppa den. Som sagt så kostar det inget att erbjuda och det är bara bra för MS. Folk vill kunna se Blu-Ray så varför inte använda det man har och bara lägga till så kan man se. Har man en 360 och sen lägger ut 1500 för en addon så kan det vara smidigare för plånboken än att sälja allt o köpa PS3, man kanske tycker 360 i övrigt är bättre också.

Ja, själv tror jag inte alls på Bay's konspirations teorier, varför måste alla tro att allt MS gör är för att skada någon anna? När det släppte Xbox var det samma sak, konkurrera ut Sony och Nintendo så de ej kunde döda PC osv.

Ja deras HD DVD addon var si så där. Men det var nog medvetet av MS, istället för att satsa allt och förlora stort gick man inte lätt och på så vis blev inte förlusten så stor för MS. Att Sony gjort allt för att sin varit bra är för att de lagt ner miljarder på Blu-Ray.

Säger inte att MS måste skynda, men tror att MS innan jul kommer erbjuda.

Postad 25 February 2008 - 00:04

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Guess we have to agree on disagreeing. :)

Som jag ser det så vore den enda möjligheten för MS att introducera BR är genom en helt ny version som har BR inbyggt. Jag kan inte se att det finns en marknad för en stand-alone spelare för 2000 SEK till existerande 360s.

Nu är jag knappast nån marknadsanalytiker så vem vet? Innan jul säger du? Vi får väl gräva fram den här tråden då så får vi se vem som hänger med hundhuvudet. :D

Postad 25 February 2008 - 00:18

pazzo
  • pazzo
  • Användare

• 210 inlägg
  • 0
hur långt ligger de egentligen med planerna på direkt nedladdning av film? har jag missat nåt eller har inte stora delar av (väst)världen fortfarande för slöa uppkopplingar för att det skulle fungera?
Sen skulle jag personligen aldrig ladda ner den så länge jag kan köpa ett fysiskt ex av en bra film eller konsert, gillar inte detta med att de har total kontroll på allt i ditt liv med hjälp av olika databaser världen över... (även om jag kanske inte har nåt att dölja så vill jag ha mina privata intressen just det också)

Postad 25 February 2008 - 06:05

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

hur långt ligger de egentligen med planerna på direkt nedladdning av film? har jag missat nåt eller har inte stora delar av (väst)världen fortfarande för slöa uppkopplingar för att det skulle fungera?
Sen skulle jag personligen aldrig ladda ner den så länge jag kan köpa ett fysiskt ex av en bra film eller konsert, gillar inte detta med att de har total kontroll på allt i ditt liv med hjälp av olika databaser världen över... (även om jag kanske inte har nåt att dölja så vill jag ha mina privata intressen just det också)

Hur långt? Ja tjänsten finns redan i ett par länder och kom tidigt förra året i USA. Live Marketplace erbjuder både långfilmer och tv shower i SD och HD för nerladdning. När det kommer till Sverige vet jag dock inte.

Att hålla dig till fysiska varor av Musik och Film lär bli svårt för dig i framtiden. Musik lär falla först, film tar lite längre tid. Läser om det i plugget nu, Destructive Creation där ny revolutionerande teknik kommer och dödar det gamla systemet och dess företag vilket vi ser nu när det är icke klassiska företag som satsar på digital försäljning av musik så som iTunes.

Historia upprepar sig igen. Samma sak så vi med alla räknemaskins företag som dog när datorn kom, någon som kommer ihåg svenska Facit?

Postad 25 February 2008 - 06:21

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0
Tänk om MS hade intergrerat HD-dvd i 360.. då tror jag HD-dvd hade slagit hårdare!

Christian

Postad 25 February 2008 - 13:11

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Tänk om MS hade intergrerat HD-dvd i 360.. då tror jag HD-dvd hade slagit hårdare!

Christian

Det tror inte jag. Anledningen att BD vann var att Sony varit generösare med mutorna.

Postad 25 February 2008 - 13:33

Unregistered801fc485
  • Unregistered801fc485
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

Christian

Det tror inte jag. Anledningen att BD vann var att Sony varit generösare med mutorna.

Om MS verkligen hade trott på HD-DVD så hade de degat bra mycket mer än Sony för att få över alla till HD-DVD. Men eftersom MS redan från börjat har siktat på Marketplace så fanns det ingen anledning för dom att integrera HD-DVD.

Jag tror på digitalt, men då måste dom få upp bitraten.

Postad 26 February 2008 - 08:49

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0
Vad skall man med BR-spelare till på en 360? Spelen verkar ju få plats på DVD, annars hade man satsat på integrerad HD-DVD eller inbyggd hårddisk i alla maskiner. För film? Nej, det går ändå inte att se på film med 360:n så det är inte ens ett alternativ att tänka på.

Postad 26 February 2008 - 09:37

asbra
  • asbra
  • Forumräv

• 680 inlägg
  • 0
Anledningen att spelen får plats är ju för man får dem att göra det. Men oftast tullas det på texturer och innehåll i almänhet.

Sony väntade med sin PS3 för att få bluray på banan, det är bara ren smart investering i egenintresse från deras sida, deras sätt att försöka vinna formatkriget. Smart av dem :)

M$ har aldrig brytt sig om HD-DVD, de vill kränga material över Xbox live. Men de måste ju gå tvärt emot Sony.

Jag vill ha en 360 med inbyggd bluray annars är det skitsamma. Funderar på att köpa en PS3 som blurayspelare för det skiljer ju bara en hundring från en HW-spelare.

Postad 26 February 2008 - 13:24

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Funderar på att köpa en PS3 som blurayspelare för det skiljer ju bara en hundring från en HW-spelare.

HW spelaren blir dessutom säkert föråldrad så fort 'nästa' BR version släpps. PS3an känns ju säker för att a) Sony sitter på de tekniska specarna långt innan de blir officella :) nätverksuppdatering kommer naturligt. Dessutom har den bra processkraft för vad de härnäst ska komma på att utöka standarden med...

Sen om några år kanske det finns spel till den också?!? ;)

Postad 26 February 2008 - 13:41

Unregistered5120ea9a
  • Unregistered5120ea9a
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0

Varför inte? MS hade inga rättigheter till DVD formatet och där var Sony med och tuggade.

Man måste inse att tv-spel kriget har inget med Blu-Ray och HD DVD att göra. Blu-Ray är ett öppet format där alla får vara med mot en liten peng. MS är dessutom med i formatet med sitt VC-1.

Den absoluta majoriteten av BD-titlarna är kodade i MPEG-4 AVC, inte VC-1. När det gäller HD-DVD däremot så var allt kodat i VC-1.
MS har alltså väldigt lite att vinna på BD-360.

Postad 07 March 2008 - 12:24

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Innan jul säger du? Vi får väl gräva fram den här tråden då så får vi se vem som hänger med hundhuvudet. :blink:

En hint om att jag lär vara den som hade fel. :D

Postad 07 March 2008 - 12:55

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Vad skall man med BR-spelare till på en 360? Spelen verkar ju få plats på DVD, annars hade man satsat på integrerad HD-DVD eller inbyggd hårddisk i alla maskiner. För film? Nej, det går ändå inte att se på film med 360:n så det är inte ens ett alternativ att tänka på.

Hmm och varför går det inte att använda 360n för film?

Om du tänker på att den väsnas så är det ju DVD läsaren som väsnas pga att den måste spinna så snabbt.
Skulle dom komma med en Bluray spelare så behöver den inte spinna snabbare än PS3:an och därmed bli lika tyst.

Postad 07 March 2008 - 13:00

ESAFESA
  • ESAFESA
  • Forumräv

• 750 inlägg
  • 0
jag kan säga att MS har förlorat otroligt mycket pengar på att HD-DVD lades ner, de är inte glada precis eftersom de var en stor investerare i HD-DVD projektet om jag inte minns fel?

sedan om man skall tänka realistiskt, online kommer verkligen inte kunna slå ut fysisk media på väldigt länge, en film med HD upplösning och okomprimerat ljud kräver en ofantlig streamhastiget, eller snabbt internet om dem skall laddas ner på rimlig tid, sen är verkligen inta dagens hårddiskar gjorda för det, där de största är på 1 TB och det räcker inte långt till filmer runt 30-50 GB

Postad 07 March 2008 - 13:00

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
Den som lever får se!
Själv tycker det vore guld med en Bluray till xboxen - ett givet köp!
Frågan är va det hamnar på för pris bara? OM det nu kommer...

Annars är det ju, som någon skrev längre upp, "lönsamt" att köpa en PS3:a eftersom denna bara är nån hundring dyrare än standalone-spelarna på marknaden idag.

Postad 07 March 2008 - 13:11

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Christian

Vilket skitsnack, notera att ms var först med att muta filmproducenterna när de betalada subsidies för att paramount skulle gå över

Redigerat av Zoiler, 07 March 2008 - 13:29.

Postad 07 March 2008 - 13:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

jag kan säga att MS har förlorat otroligt mycket pengar på att HD-DVD lades ner, de är inte glada precis eftersom de var en stor investerare i HD-DVD projektet om jag inte minns fel?

Kan du? Jag som alltid trodde att det var deras lilla sidoprojekt och att det inte störde deras ekonomi någonting :D

Postad 07 March 2008 - 13:55

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Därför Sony vann. MS var inte beredd att satsa massa pengar på HD DVD så Toshiba fick ta hela smällen. Sony var bättre på att muta filmbolagen så de vann striden.

Postad 07 March 2008 - 14:00

Xunder
  • Xunder
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0

sedan om man skall tänka realistiskt, online kommer verkligen inte kunna slå ut fysisk media på väldigt länge, en film med HD upplösning och okomprimerat ljud kräver en ofantlig streamhastiget, eller snabbt internet om dem skall laddas ner på rimlig tid, sen är verkligen inta dagens hårddiskar gjorda för det, där de största är på 1 TB och det räcker inte långt till filmer runt 30-50 GB

Om dem skulle vara så himla generösa att lägga ut filmer i . mkv så skulle det problemet vara löst. Men det är väl ett priatformat då :D

Förresten tror jag inte det kommer en Xbox 360 med Blu-Ray..

/ Alex

Redigerat av Xunder, 07 March 2008 - 14:01.

Postad 07 March 2008 - 14:12

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Mer rykten, enligt uppgift från SONYS egen VD i USA, Stan Glasgow.
(fel person citerad i texten enligt skribent)

http://di.se/Index/N...2.htm?src=xlink

"Jag tror att världen går vidare. Toshiba har gått vidare och vi kommer att stödja Blueray på de sätt som känns vettiga."

Nu verkar det som om Microsoft är på väg att ta ett steg som för blott någon månad sedan hade varit omöjligt. Enligt Financial Times diskuterar bolaget för första gången med Sony om att inkludera Bluray i spelkonsolen Xbox 360, antingen som ett tillbehör eller som en ny funktion i den dyraste versionen av spelapparaten.

För Sony vore detta en stor prestigevinst och sannolikt avsevärt ökade intäkter. Samtidigt skulle den japanska elektronikjätten förlora en av de viktigaste fördelarna som den egna spelkonsolen Playstation 3, med sin inbyggda Blurayspelare, har gentemot Xbox 360 på konsolmarknaden

Postad 07 March 2008 - 15:39

Nyluh
  • Nyluh
  • Lärjunge

• 383 inlägg
  • 0
Hade ni i dagsläget kunnat tänka er att köpa en xbox 360 med inbyggd Blu Ray då?

Jag hade absolut köpt en med förhoppningar om det hade finslipats på fläktljudet så att det inte överröstar filmtittandet.

Får ju vara ett pris som ligger under ps3an givetvis då xbox 360 är äldre.

Redigerat av Nyluh, 07 March 2008 - 15:40.

Postad 07 March 2008 - 15:42

Doraso
  • Doraso
  • Forumräv

• 657 inlägg
  • 0
Hej!

Jag som redan har en Xbox 360 hade ju inte köpt en ny för att det släpptes med blue ray spelare. Då hade jag ju hellre lagt pengarna på en PS3:a och fått en ny konsol med blueray och chansen att lira ps3 exklusiva spel.

Mvh D

Postad 07 March 2008 - 15:55

Nyluh
  • Nyluh
  • Lärjunge

• 383 inlägg
  • 0

Hej!

Jag som redan har en Xbox 360 hade ju inte köpt en ny för att det släpptes med blue ray spelare. Då hade jag ju hellre lagt pengarna på en PS3:a och fått en ny konsol med blueray och chansen att lira ps3 exklusiva spel.

Mvh D

Jag kan inte se mig själv med en ps3-handkontroll. Den är så ohärlig på alla sätt och vis. Går knappast att jämföra med en babyblue eller rosa xbox 360-kontroll som verkligen är genomtänkt. Nej tack!

Postad 07 March 2008 - 16:02

Doraso
  • Doraso
  • Forumräv

• 657 inlägg
  • 0
Nej håller med om handkontrollen :D Xbox 360 kontrollen är sjukt skön.

Men skulle kunna göra den uppoffringen för några PS3 spel o en blueray :blink:

Men är nöjd med min goda box och allt den levererar

Mvh D

Postad 07 March 2008 - 16:05

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Min bror får köpa min premium billigt så tar jag hem denna nya med inbyggd... :blink:
Vet inte, men detta låter intressant :D

Postad 07 March 2008 - 16:10

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Den kommer ALDRIG med inbyggd BluRay.

Förmodligen inte iallafall. :D

Postad 07 March 2008 - 16:19

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0

The Financial Times is reporting today that Stan Glasgow, President of Sony Electronics, has stated that there have been discussions with Microsoft to incorporate a Blu-ray drive into the Xbox 360. After the death of HD-DVD Microsoft announced that they would be discontinuing the HD-DVD add-on, leading on to discussions between Microsoft and Sony regarding the possibilities of a Blu-ray add-on, or even a fully integrated drive for future SKUs.

Källa: http://www.ps3fanboy...arding-blu-ray/

Helt klart intressant om det stämmer. Skulle vara grymt skönt med en tyst 360..!

Redigerat av Unregistered50fe2819, 07 March 2008 - 16:21.

Postad 07 March 2008 - 16:22

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Microsoft vill betjäna folket som köper deras produkter och det ligger nog i deras intresse att släppa nånting för de som väljer att köra Hi Def filmer på optisk disc istället för nedladdning via Marketplace.
EU saknar fortfarande detta men i amerika går t.ex flera av 007 filmerna att köpa hem via denna tjänst.

Postad 07 March 2008 - 17:47

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

The Financial Times is reporting today that Stan Glasgow, President of Sony Electronics, has stated that there have been discussions with Microsoft to incorporate a Blu-ray drive into the Xbox 360. After the death of HD-DVD Microsoft announced that they would be discontinuing the HD-DVD add-on, leading on to discussions between Microsoft and Sony regarding the possibilities of a Blu-ray add-on, or even a fully integrated drive for future SKUs.

Källa: http://www.ps3fanboy...arding-blu-ray/

Helt klart intressant om det stämmer. Skulle vara grymt skönt med en tyst 360..!

Tror iof att snacket mellan MS och BluRay lägret i första hand kommer handla om PC delen. Har man världens största OS så måste man såklart har fullt stöd på den Disc standard som alla kommer ha om 2 år, så enkelt är det.

Postad 07 March 2008 - 17:55

B8
  • B8
  • Guru

• 4536 inlägg
  • 0

Om dem skulle vara så himla generösa att lägga ut filmer i . mkv så skulle det problemet vara löst. Men det är väl ett priatformat då :D

/ Alex

Nä det skulle inte lösa problemet för oss som INTE vill ha komprimerade HD-filmer och itne nöjer oss med ngt som är UNDER den kvaliteten man får ut av en BD eller HDDVD...

Postad 07 March 2008 - 18:06

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Hade ni i dagsläget kunnat tänka er att köpa en xbox 360 med inbyggd Blu Ray då?

Jag hade absolut köpt en med förhoppningar om det hade finslipats på fläktljudet så att det inte överröstar filmtittandet.

Får ju vara ett pris som ligger under ps3an givetvis då xbox 360 är äldre.

Nej. Jag har redan en ps3. Dessutom köper jag inte film.

Postad 07 March 2008 - 18:17

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2143 inlägg
  • 0

Nä det skulle inte lösa problemet för oss som INTE vill ha komprimerade HD-filmer och itne nöjer oss med ngt som är UNDER den kvaliteten man får ut av en BD eller HDDVD...

Prexis.

Jag tror dock att MS satsar på film via Marketplace istället för att ta fram en ny addon iaf.

Hade det funnits en 360 med inbyggd bluray skulle jag nog kunna tänka mig att byta i dagsläget, skulle nog inte lägga mer än 3500 iaf. Ett byte skulle också förutsätta att fläktljudet är åtgärdat helt, kylningen på topp och att bd-läsaren var TYST, inte en myggfjärt ljudligare än en vanlig stationär DVD spelare.

Postad 07 March 2008 - 18:28

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
En Xbox 360 med BluRay, wifi och stor hårddisk och gärna HDMI 1.3. Inte omöjligt att de kommer me det till julhandeln då BluRay kommer lätt vara under många granar i jul. Priset måste såklart vara samma eller lägre än PS3 annars kvittar det.

Sen som sagt, fläktljudet är ett problem mot vad PS3 ger och det också hur högt DVD-läsaren låter. Men med 65nm på GPUn också samt med BluRay så är det inget omöjligt.

Dock kommer jag inte köpa en om den inte visar sig grymt överlägsen PS3 på BluRay vilket känns svårt i dagsläget, speciellt eftersom spel fortfarande kommer ligga på DVD.

Postad 07 March 2008 - 19:11

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Tja en 90 min film utan onödigt extramaterial (som typ 3% tittar på) och endast 1 ljudspår så kan man nog ha en mkv fil på ca 10-15GB utan synbar skillnad mot en HDDVD/Bluray skiva.

Så mer online (tex mkv) till folket så kan vi förpassa plastskivorna till historien...

Postad 07 March 2008 - 19:20

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Med tanke på att de allra flesta nöjer sig med DVD så ser jag ingen anledning till att folk skulle tycka en HDfilm i 4-5GB är skit att hyra genom marketplace. Det är den stora massan som är intressant. Inte de som sitter och räknar pixlar och bitrate. Tror en satsning på Marketplace är helt rätt väg att gå. Kanske en BD add-on bara för att irritera Sony lite :D

Dessutom. De allra flesta köper väl ändå en spelkonsoll för att spela på. Inte att se film på.

Postad 07 March 2008 - 20:01

QAM
  • QAM
  • Forumräv

• 755 inlägg
  • 0

Dessutom. De allra flesta köper väl ändå en spelkonsoll för att spela på. Inte att se film på.

Helt sant för gamla 360, men inte nödvändigtvis för PS3.

Postad 07 March 2008 - 20:19

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Med tanke på att de allra flesta nöjer sig med DVD så ser jag ingen anledning till att folk skulle tycka en HDfilm i 4-5GB är skit att hyra genom marketplace. Det är den stora massan som är intressant. Inte de som sitter och räknar pixlar och bitrate. Tror en satsning på Marketplace är helt rätt väg att gå. Kanske en BD add-on bara för att irritera Sony lite :D

Det har du rätt i och en mkv i 4-5GB är också betydligt bättre än en vanlig DVD film kvalitemässigt.

Postad 07 March 2008 - 20:28

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0
jag såg en film som spelades på en HD-DVD för 2 veckor sedan och tyckte inte att bildkvaliten var så mycket bättre än vanliga dvd-filmer. Förstår inte varför folk är så jäkla intresserade av något så dyrt+dyrare filmer som inte ger något märkvärdigt tillbaks. Kanske om man sitter 1 meter ifrån en 50-60 tums TV så gör det större skillnad men inte annars.

Postad 07 March 2008 - 20:38

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0

jag såg en film som spelades på en HD-DVD för 2 veckor sedan och tyckte inte att bildkvaliten var så mycket bättre än vanliga dvd-filmer. Förstår inte varför folk är så jäkla intresserade av något så dyrt+dyrare filmer som inte ger något märkvärdigt tillbaks. Kanske om man sitter 1 meter ifrån en 50-60 tums TV så gör det större skillnad men inte annars.

Vad var det för film?. Finns säkert några grymt dåliga hd dvd-releaser.
Jag har en standalone hd dvd-spelare och det är enorm skillnad på dvd vs hd dvd/blu-ray. Har bara en 42" plasma men det är ngt så oerhörd stor skillnad i skärpa o detaljer.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.