600:- för en så fet kabel verkar sjukt mysko, någon som vet om det är kopior?
Postad 25 February 2008 - 09:45
600:- för en så fet kabel verkar sjukt mysko, någon som vet om det är kopior?
Postad 27 February 2008 - 19:24
Postad 01 March 2008 - 15:37
Postad 06 March 2008 - 16:48
Måste ju vara nån form av piratkopia. Eller så är det stulet helt enkelt.
Har min 6 meter till salu om ngn ev är intresserad..det är original kartong + kvitto finns åxo.Tycker personligen monster tar överpriser men samtidigt så är dom ju erkända sedan en lång tid medans nya kabeltillverkare (HDMI etc..) andra märken inte är så etablerade i branchen.... men men allt avgör man själv vad man vill köpa...
Postad 06 March 2008 - 23:44
Postad 07 March 2008 - 02:39
Dom är garanterat kopior...
Påminner mig om Audioquests HDMI-3 som går billigt på ebay, sällan över $20. Har varit hemskt sugen att köpa in ett par meter. Tror du att asiaterna har gett sig på att tillverka billiga kopior av dessa också? I Sverige kostar de ju normalt över 2200:-.
Postad 08 March 2008 - 00:05
Jag har observerat dessa säljar under några veckor och det började i februari. Som en blixtfrån blå himmelså var det 4-5 säljer som sålde MONSTER kablar. Kopia eller inte Men jag skulle INTE köpa dem om det inte följde med ett kvitto från någon seriös affär i sverige. Inget kvitto så får de hundra kronor. btw leder en auktion på 50 kr för tillfället. Skumt...ja mycket.
Postad 20 March 2008 - 16:28
Nu är den dags för en hdmi kabel från min CD box och på ebay är det löjligt billigt från kineserna. Man kan även se flera amerikanska säljare som måste importera från Kina för att sedan sälja från USA. Kabeln som nämns i första inlägget går att få skickad till Sverige från ca 45 dollar, men notera att man aldrig får kartong...
Känns ändå värt att testa mot noname kabeln som medföljde CD boxen. När jag skaffar en BD spelare lutar det dock åt en garanterat äkta kabel både när det gäller Audioquest (coaxial) och Monster (hdmi).
Tycker det vore lättare att hitta info på nätet om det vore kopior tex borde Monster mfl gå ut med info om att ej köpa "kina-kablar". Sen en tanke....har inte Monster & Audioquest fabriker i Asien...det kanske säljs via "bakvägen" därav priset?
Bäst vore att slakta en misstänkt kopia och ett original...några frivilliga?
Postad 26 March 2008 - 21:49
Det var en kopia
Mvh Martin
Postad 02 April 2008 - 00:49
Postad 08 August 2008 - 15:58
Det kan omöjligt vara original, dom här pengarna kan ju inte ens räcka till inköpspriset på en original kabel.
Den fungerar då.
http://www.tradlost....2m-p-16397.html
Jag har inte hunnit komma fram till än om om det är nån skillnad på bilden jämfört med mina profigold kablar.
Det syns definitivt skillnad, men om den är till fördel för någon av dom kan jag inte svara på än.
Är det någon annan som handlat sig en likadan monster kabel och kan ge ett utlåtande.
Postad 11 August 2008 - 19:39
EK
Redigerat av Unregisteredcec18524, 11 August 2008 - 19:58.
Postad 26 November 2011 - 13:38
Att köpa Monster kablar från Kina kanske inte att rekommendera. Men att köpa dom från en säljare i USA där kablarna tillverkas gör ju att man kan få ner priset på dem. Jag kanske är naiv, men jag är övertygad om att dessa kablar är äkta. Priset i butik i USA är inte så mycket högre på Monster kablar. Bara i Sverige som dom är så sjukt dyra. Jag har i alla fall beställt här:
http://www.ebay.com/...=item3f108b21f5
Postad 17 December 2011 - 02:24
http://www.amazon.co...24084606&sr=8-1
Postad 17 December 2011 - 10:25
Väcker en gammal tråd. Om jag vore er skulle jag köpa från en säljare som är rated "Top-rated seller" på ebay. För mig känns det som en kvalitetsstämpel. Dessutom om säljaren har 100% nöjda kunder. Det borde inte vara möjligt att ha den kombinationen om man säljer kopior.
Att köpa Monster kablar från Kina kanske inte att rekommendera. Men att köpa dom från en säljare i USA där kablarna tillverkas gör ju att man kan få ner priset på dem. Jag kanske är naiv, men jag är övertygad om att dessa kablar är äkta. Priset i butik i USA är inte så mycket högre på Monster kablar. Bara i Sverige som dom är så sjukt dyra. Jag har i alla fall beställt här:
http://www.ebay.com/...=item3f108b21f5
Problemet är att Ebay håller sina säljare om ryggen och det är svårt att ge dåliga omdömen. Dessutom är det svårt att avgöra vad som är äkta och inte.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
14 bilder
18 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?