Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung F86

10 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 February 2008 - 23:09

DANlEL
  • DANlEL
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Hej! Ska köpa en LCD inom en snar framtid o va ute o kollade runt i butikerna idag och fastnade starkt för samsungs 46F86. Har kollat runt ganska så mycket här på forumet angående F86an och börjar nästan bli tveksam, verkar som att det är mer fel än rätt på denna modell kan det varkligen vara så? Tänkte mata den med Canal Digitals utbut via deras HD box med hårddisk. Frågan är nu om F86an är en Tv värd att satsa på eller är felen så många som trådarna här på forumet visar. Fördelar och nackdelar med denna modell? Några andra jämförbara produkter som kan vara ett alternativ?
Tacksam för svar!
Daniel

Postad 27 February 2008 - 00:21

Stereotypen
  • Stereotypen
  • Forumräv

• 589 inlägg
  • 0
Skall du ha TV´n till att titta på TV, DVD och BD är mitt råd att du skippar F86'an och kikar på olasma runt samma peng istället. Du får en bättre bildupplevelse. LCD'n är mer riktad till att användas till TV-spel. För mig kändes F-86'an inte utvecklad och bytte efter att ha haft den hemma i 2 dagar till en 4280XD vilket jag inte ångrat, trots att jag fick lägga till lite.

Men lycka till i ditt val, hoppas du hittar en som passar dig!

Postad 27 February 2008 - 00:32

Vigge75
  • Vigge75
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Du kommer få en riktigt nice bild med den setupen :) Tyvärr är det ju som bekant att denna modell dras med en del problem vilket gör det svårare att rekommendera den.Synd för detta är verkligen en tv utöver det vanliga finns egentligen inga vettiga alternativ idag pris/bildmässigt.Skulle dock tro att de f86:or som säljs idag har den nyaste firmwaren på sig, och om inte så finns det ju möjlighet att få den uppgraderad så egentligen är det ju inget "major problem".Själv väntar jag tills den finns uppe för nerladdning då jag själv anser att den är tillräckligt perfekt för att njutas till fullo :)

Postad 27 February 2008 - 07:14

DanneEklund
  • DanneEklund
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Ska du titta på tv / dvd skulle jag nog inte valt den tvn.

Utan denna tex.
https://www.prisjakt...kt.php?p=193246

Postad 27 February 2008 - 09:50

Unregistered47481920
  • Unregistered47481920
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0

Vigge75 Postat Idag, 00:32
Du kommer få en riktigt nice bild med den setupen Tyvärr är det ju som bekant att denna modell dras med en del problem vilket gör det svårare att rekommendera den.Synd för detta är verkligen en tv utöver det vanliga finns egentligen inga vettiga alternativ idag pris/bildmässigt.Skulle dock tro att de f86:or som säljs idag har den nyaste firmwaren på sig, och om inte så finns det ju möjlighet att få den uppgraderad så egentligen är det ju inget "major problem".Själv väntar jag tills den finns uppe för nerladdning då jag själv anser att den är tillräckligt perfekt för att njutas till fullo

Jeg har nyss kjøpt 46F86 o det verkar som om Samsung har fiksat problemen?
Ljud over HDMI med CanalDigital HDTV-boks, o 1080p 24fps går uten problem både med auto og tvungen via PS3. Bakljuset ser jämt o bra ut o ingen clouding.

Redigerat av kompo, 27 February 2008 - 10:38.

Postad 27 February 2008 - 21:50

DANlEL
  • DANlEL
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Tack för alla svaren, hoppas verkligen att det är som kompo antyder, att Samsung börjar få ordning på F86an, är det någon mer som kan bekräfta eller dementera detta.
Mvh Daniel

Postad 27 February 2008 - 21:53

TPS
  • TPS
  • Lärjunge

• 429 inlägg
  • 0

Tack för alla svaren, hoppas verkligen att det är som kompo antyder, att Samsung börjar få ordning på F86an, är det någon mer som kan bekräfta eller dementera detta.
Mvh Daniel

Två negativa saker om F-serien enligt mig: Den kan inte göra skillnad på vad som är svart och grått, och samtidigt behålla svärtan i bilden. Vill man ha hög svärta så får man räkna med att allt som är nästan svart, så som grått och mörk blå, gör den till svart.

En annan nackdel med den är att 100hz-tekniken är riktigt kass. I jämnförelse med Sonys D3000 och Philips 9-serie.

Postad 28 February 2008 - 07:55

Unregistered47481920
  • Unregistered47481920
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0
Hannes Hokke

Jag kan inte si at jag kjenner igjen meg med svärtan, som jeg synes er en av styrkene til denne skjermen.
Jag har testat min skjerm med gråskalaramper (PF, DVE-skiva) og der ser helt ok ut, det samme med pluge pattern som også viser BTB riktig, samt 2 o 4 % over btb riktig.

Du kan endre gammanivåene på skjermen. Har du testet det?

Skjermen har utrolig mange justeringsmuligheter, og det gjør at jeg ikke har fått testet meg frem til hva som passer mitt oppsett best ennu.

Redigerat av kompo, 28 February 2008 - 08:00.

Postad 28 February 2008 - 17:12

DANlEL
  • DANlEL
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
De här va ju inte så lätt, kikade runt lite på Samsungs 50P96 oxå eftersom flera här rekomenderade plasma istället för LCD, verkar ju oxå väldigt intressant. Vilken av dessa är "bäst" angående buggar o fel. Tacksam för för- resp nackdelar med respektive modell.
Mvh Daniel

Postad 29 February 2008 - 19:45

tuffodum
  • tuffodum
  • Lärjunge

• 404 inlägg
  • 0
En snabb, enkel och rak fråga... Om jag slänger på en Blue-Ray film genom min PS3 på denna TV.
Kommer jag då få den super skarpa bilden man oftast ser i butiker?

Postad 29 February 2008 - 21:05

leris
  • leris
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
Jag har denna setup och jag kan inte annat än säga att jag är SUPER nöjd.. kan bara rekomendera!!!!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.