Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

The Incredible Hulk

60 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 February 2008 - 00:57

Brainstew
  • Brainstew
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Denna verkar ha smugit under radarn. Ska visst släppas 13/6 2008.

http://incrediblehulk.marvel.com/
http://www.imdb.com/title/tt0800080/

Hulken nya ansikte
Incredible Hulk Panel at Comic Con 2007

Verkar som den kommer bli riktigt bra.

Postad 28 February 2008 - 01:17

Mr Mäkitalo
  • Mr Mäkitalo
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Verkar väldigt intressant, Norton som Hulken kan inte bli fel. Verkar vara en bättre regissör nu också.

Postad 28 February 2008 - 10:34

Frostbitaren
  • Frostbitaren
  • Lärjunge

• 427 inlägg
  • 0
Själv tillhör jag den exklusiva skaran som gillar Ang Lees Hulken och hellre hade sätt kontinuitet i castingen. Tror visserligen att denna film kan bli bra ändå.. men lite synd är det.

Postad 28 February 2008 - 11:14

Octopussy
  • Octopussy
  • Veteran

• 1868 inlägg
  • 0
NJa någon nyhet är det inte direkt för oss här på forumet. Men det är faktiskt en film jag ser fram imot. Hoppas bara inte Hulken flyger i denna filmen också.

Postad 28 February 2008 - 11:40

Unregisteredd77fcd1d
  • Unregisteredd77fcd1d
  • Användare

• 238 inlägg
  • 0

NJa någon nyhet är det inte direkt för oss här på forumet. Men det är faktiskt en film jag ser fram imot. Hoppas bara inte Hulken flyger i denna filmen också.

Förutom hans lilla tur på flygplanet flög han inte i den första filmen heller. Eller är det sjumilahoppen du menar? Det har han ju kunnat i serierna från början så varför inte i filmen?`

Är också en av de få som gillade Ang Lee's film (dock inte helt såld på slutet).

Postad 28 February 2008 - 17:22

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Ah härligt, The Hulk is back, undrar hur Norton klarar av att hantera rolllen som Bana lämnade efter sig, intressant.

Postad 28 February 2008 - 18:31

Unregistered53c3a6cc
  • Unregistered53c3a6cc
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Ah härligt, The Hulk is back, undrar hur Norton klarar av att hantera rolllen som Bana lämnade efter sig, intressant.

Kan väl knappast göra det sämre :P

Postad 13 March 2008 - 21:51

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

• 911 inlägg
  • 0
Värdelöst med en ny skådespelare!!!!!

Mvh

Postad 13 March 2008 - 22:22

ATz
  • ATz
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
Suck, de byter Jennifer Connelly mot Liv Tyler. Snacka om att byta ner sig... :)

Postad 14 March 2008 - 03:20

Octopussy
  • Octopussy
  • Veteran

• 1868 inlägg
  • 0
Ja det var sjumilahoppen jag menade.

Postad 14 March 2008 - 08:45

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5366 inlägg
  • 0
http://www.aftonblad...ticle2042427.ab

Norton är kung B)

Postad 14 March 2008 - 08:57

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

• 3928 inlägg
  • 0
Bläää!! Kan dom inte ha med originalskådespelarna behöver dom inte göra någon uppföljare. Nerköp!!
Skulle inte förvåna mig om filmen inte heller fortsätter där den förra slutade.

Postad 14 March 2008 - 09:06

Unregisteredd77fcd1d
  • Unregisteredd77fcd1d
  • Användare

• 238 inlägg
  • 0

Bläää!! Kan dom inte ha med originalskådespelarna behöver dom inte göra någon uppföljare. Nerköp!!
Skulle inte förvåna mig om filmen inte heller fortsätter där den förra slutade.

Eftersom det inte är en uppföljare över huvud taget kommer den givetvis inte att fortsätta där Ang Lee's film slutade. Det här är en helt ny tolkning av Hulk, som inte har något med den förra att göra.

Postad 14 March 2008 - 09:30

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

• 3928 inlägg
  • 0
Ännu sämre! Dom måste ha slut på ideer där borta B) om dom väljer att göra en nytolkning när det kom en film för inte så länge sen.

Postad 14 March 2008 - 12:10

Wolverine66
  • Wolverine66
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Jag gillar alla Marvelfilmer. Att de byter skådespelaren och även Hulken (annorlunda utssende jämfört med Ang Lees film) kan jag se över.
Serietidningarna varierade också ganska mycket pga olika tecknare, so what ?

Postad 14 March 2008 - 14:18

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0
Eftersom det har blivit så poppis med karaktärer som är mer jordnära, t.ex. Nyaste Batman och Bond, så tror jag dom kommer ta bort sjumilahoppen och banta ner hans "krafter" en hel del.

Postad 14 March 2008 - 14:44

Unregisteredd77fcd1d
  • Unregisteredd77fcd1d
  • Användare

• 238 inlägg
  • 0
Av den första trailern att döma tror jag inte att de har bantat ned krafterna speciellt mycket. Jag misstänker att den allra största anledningen till att det redan nu kommer en nytolkning är att Ang Lee's version inte drog in tillräckligt med pengar. Vilket i sin tur berodde på att publiken inte var beredd på att tvingas tänka till under en superhjältefilm utan bara vill ha nonstop action i stället.

Även om man tar bort sjumilahoppen, vilket jag personligen hoppas att de inte gör, kan man knappast kalla denna gröna jätte "jordnära".

Postad 14 March 2008 - 15:09

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0
Såg trailern tidigare idag å visste inte om jag skulle skratta eller gråta, tror detta blir en riktigt usel film!

Postad 14 March 2008 - 17:26

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

• 1199 inlägg
  • 0
Nu är ni väl lite nedåt tycker jag B) Hulken är Hulken tror den kan bli riktigt bra
Postad bild
Han ser då riktigt deffad ut :D
Postad bild

Postad 14 March 2008 - 18:17

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Ja, den har mycket att leva upp till :blink: det är väl 50/50 att den blir bättre, tror dock på en försämring, man är liksom lite konservativ i den här frågan...

Postad 14 March 2008 - 19:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Han ser då riktigt deffad ut :)

The Abomination... Nice! :blink:

Även om man tar bort sjumilahoppen, vilket jag personligen hoppas att de inte gör, kan man knappast kalla denna gröna jätte "jordnära".

Höhö :blink:

Nä, varför skulle de ta bort hoppen. Han hoppar ju såpass. Och jordnära i form av spiderman/batman/bond är han ju inte direkt :) .

Machofilmer som Stålmannen och X-men fungerar fortfarande så.. Snart kommer en Justice Leauge film också :blink:

Kollade rollistan på imdb. Tony Stark är med, hehe (Iron Man alltså).

Serietidningarna varierade också ganska mycket pga olika tecknare, so what ?

Och rent storymässigt dessutom. Hans karaktär ändrades helt enkelt till starkare/svagare/smartare/dummare genom tiderna precis som Stålmannen och tusentals andra karaktärer. Det finns oftast inte EN "riktig" version av någon hjälte, däremot ett original.

Postad 17 March 2008 - 18:57

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0
Ska bli intressant att se denna, förra filmen från 2003 var ingen höjdare.

Postad 19 March 2008 - 20:12

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2926 inlägg
  • 0
Jag tycker Bana är en jättebra skådis, men jag gillar även Norton... Får se om vilken som blir bäst.

Postad 03 May 2008 - 11:29

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

• 911 inlägg
  • 0
Enligt den senaste trailern så verkar filmen ännu sämre än Hulk från 2003 ! :blink: :D

Mvh

Postad 15 June 2008 - 17:51

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0
verkar ju inte vara något större intresse för denna filmen, denna tråden är ju en månad sedan någon skrev i den.
någon måste väl i varje fall ha sett denna filmen nu i helgen, vad tycker ni om den? utan att säga något om handlingen tack! imdb betyget är ju högt, och skvallrar ju om att den är bra vilket är det jag har hört om den okcså.
jag är ju dock av den åsikten att förra hulken var en bra film, i varje fall action sekvenserna som man kan se hur många ggr som helst.

Postad 15 June 2008 - 19:08

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

• 1199 inlägg
  • 0
ska se den ikväll jag återkommer :P

Postad 15 June 2008 - 22:20

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Det sägs att den skall bli 70 min längre på blu-ray än på bio.
länk
Ang Lee´s film var bra tycker jag för övrigt.

Postad 15 June 2008 - 22:51

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

• 1199 inlägg
  • 0
Ja då har man sett filmen och jag är riktigt nöjd! :P
Jäkligt cool film med bra skådespelare,finfina stridsscener,Hulken ser riktigt bra ut,arg och skitig som han ska vara! B)
jag gillade gamla filmen också men denna är ett par snäpp bättre med mer action och den följer serien bättre
4,5/5 tycker jag!

Postad 16 June 2008 - 13:46

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

• 1097 inlägg
  • 0
Jag såg denna film igår och jag blev positivt överraskad! Har alltid gillat Edward Norton och han gör mig inte besviken i denna film heller. Helt klart sevärd, animationerna är snygga och filmen har oväntat mycket djup och karaktärsutveckling, det är verkligen inte bara en orgie i action som man befarade före. Jag rekommenderar denna, har gett den 7/10 på imdb.

Postad 16 June 2008 - 18:25

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0
tack grabbar! låter ju bra då. ska ta o se den i veckan tänkte jag.

Postad 17 September 2008 - 19:10

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0
Såg den precis och tyckte den var helt ok! Bättre än den förra hulkenfilmen, den gillade jag inte alls speciellt mycket.
Spoiler
. Subban fick jobba ganska hårt också! ;)
Är ingen marvelfantast men jag tycker helt klart man skall se denna hulkenfilmen även om det inte är en toppenfilm. Får 3.5/5 av mig.

/Genis

Postad 18 September 2008 - 11:15

Schumi
  • Schumi
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
På din fråga är svaret Ja.

Postad 18 September 2008 - 21:06

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0
JAG ÄLSKAR MARVELFILMER :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

så skön rulle :)
Spoiler

4/5 för mig =)

Postad 18 September 2008 - 21:09

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2926 inlägg
  • 0
Jag såg den på bio för ett tag sen och var inte särskilt imponerad. Hade förväntat mig mer.
Tyckte den börja bra men sen, någon minut efter så var han i slutfighten med "bossen".
Men detta är kanske för att jag somna i mitten av filmen... aa, jag vet inte...

3/5

Postad 19 September 2008 - 03:32

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0
Mjo, somnar man kan nog filmen upplevas som kort :) .

Postad 19 September 2008 - 22:30

MGM
  • MGM
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Har precis sett filmen på dvd.

Som marvelfan så tycker jag den är mycket bra. Skådespelarna gör bra insatser. Norton som Banner är bättre än Eric Bana. Hurt som general Ross är riktigt suverän. Tyler eller Connely är samma sak, lika vackra och duktiga skådespelerskor.

Dagen data-teknik gör ju att filmerna precis blir som serietidningarna var. Är uppväxt med Hulken ock Spindelmannen på 70, 80 och 90 talet och gillade tv serierna från 70 och 80 talet.

Tycker dock det är synd att Hulk inte möter någon av sina klassiska motståndare i filmerna.

Har faktiskt Lou Feriegneo autograf signerad på ett poträtt av honom. Fick den som grabb på tidigt 80 tal.

Postad 22 September 2008 - 16:34

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Bra film, helt klart bättre än förra skiten. Satt och väntade länge på hans klassiska moves som han gjorde i slutet ;). Däremot missade jag "Hulk is the strongest one there is" =/.

Kul att de lagt in sången från den gamla TV-serien också, även om den var kort.

Kan intes så mycket om marvel men vad gjorde han

Spoiler
där på slutet? Betyder det att de hänger ihop i serierna också. Kommer en 2a med
Spoiler
inblandad?

Det är det som är det häftiga med att Marvel gör filmerna nu. De kommer knyta ihop alla individuella hjältars filmer så att allt utspelas i samma universum så att säga. Nu introducerar man typ alla från The Avengers (en grupp hjältar, ung. som JLA) i deras egna filmer och sedan kommer de göra en Avengersfilm där alla får slåss mot något/någon. Och ska man gå på denna rullen så verkar hulken vara en kandidat till antagonistrollen.

Tycker dock det är synd att Hulk inte möter någon av sina klassiska motståndare i filmerna.

Från TV-serierna eller..? The Abomination är en äkta klassiker ju. The Leader, vars födelse vi fick se i denna filmen, är också en klassisk motståndare och han kommer i tvåan.

Postad 24 September 2008 - 01:42

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Såg denna när den gick på bio i vip salongen, vi var 4,st i hela salongen som fick se den och säga vad vi tyckte.
I vilket fall så var den både bra och dålig på vissa saker, den stämde inte alltid med serien alls och det kändes som att den rycktes ifrån 1 lite för mycket ibland. Förutom att Banner är mesig som alltid gör ju inte saken bättre, hulken såg mer realistisk i alla fall men såg/ser ut mycket svagare än hulk i första filmen. Förutom här så blev inte hulken någo starkare ju argare han blev "Eller blev han det?" som han ska bli och det störde jag mig mycket på.

Ajja har alltid älskat hulk filmerna då jag har många gamla filmer av han o tidningarna.

6.5/10 tror jag det blir från mig i alla fall, hade förväntat mig mer, mer styrka/ilska/explosivitet lite mörkare film helt enkelt.

Edit:
Är Generellt less på dessa gulliga/söta/barn skildringar på serier där blod inte får finnas, och den där extra brutaliteten inte finns för alla 12,åringar ska ju kunna se skiten. Nya batman var mörk, och jag gillade den, men jissa vad ;P är less på mes batman också. Boven dödar 20,st oskyldiga människor batman smiskar han på rumpan typ, och så är det.

Redigerat av Camridge, 24 September 2008 - 01:45.

Postad 24 September 2008 - 06:05

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0
Tyckte den var helt ok faktiskt. Bättre än den första, men inte mycket bättre. Gillade framförallt den sista fighten. Drog på volymen ordentligt och ******** vilket ös!

Instämmer också med Camridge; varför ska alla filmer kunna ses av barn (jo, jag vet svaret på den frågan)?!
Inga fula ord, inga tits n' ass-scener och inget blod. Det är ju viktiga ingridienser som gör en film bra :)

The incredible Hulk får trots allt 3.5/5 av mig. Cool sista-fight och bra effekter och ljud!

Redigerat av Unregistered4a9b099f, 24 September 2008 - 06:05.

Postad 24 September 2008 - 11:37

phillewee
  • phillewee
  • Användare

• 191 inlägg
  • 0
Jag tyckte filmen var riktigt bra och precis som det första inlägget sade det var ju fräckt att han var med i slutet, jag tror det var för att promota filmen bara.

om man jämför denna hulken med den första är ju denna 10 gånger bättre.

Postad 24 September 2008 - 16:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Förutom här så blev inte hulken någo starkare ju argare han blev "Eller blev han det?" som han ska bli och det störde jag mig mycket på.

Det blev han visst, flera ggr. De två jag kommer att tänka på nu är när
Spoiler

det var ju fräckt att han var med i slutet, jag tror det var för att promota filmen bara.

Nej, det är för att de ska knyta samman filmerna så man fattar att allt händer i samma universum och så att man ska ha lite bakgrundsinfo när Avengersfilmen kommer sen. Läs mitt tidigare inlägg. Det kommer komma en film om Thor också t ex, garanterat att samma sak händer där. Samma sak hände i Iron Man där Nick Fury var med.

Hoppas de knyter an lite i X-men filmerna också såsom Wolverine... men han har ingen större koppling till dem så...

För övrigt så hade man lite om Captain America (ledaren av The Avengers) i denna filmen också. Vad tror ni det var för Supersoldierproject man snackade om och injicerade Blonsky med? Det var egentligen tänkt att man skulle visa en nedfrusen Cpt America i Hulk men de tog bort det eller gjorde det aldrig.

Postad 26 September 2008 - 18:49

MGM
  • MGM
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
[indent

Från TV-serierna eller..? The Abomination är en äkta klassiker ju. The Leader, vars födelse vi fick se i denna filmen, är också en klassisk motståndare och han kommer i tvåan.

Kollade upp det på marvels hemsida. F-n det var längsedan jag slutade läsa serierna. Det har jag missat. Åren går.

Postad 19 October 2008 - 01:40

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0
såg filmen ikväll o den varju helt ok, jag tyckte dock om förra filmen o anser att hulken scenerna i den var bland de bästa actionscenerna som gjorts. o tyckte väl att den remake av själva hulken gubben dom gjort inte var helt bra. men men. o liv tyler o tim roth som jag inte riktigt gillar o som jag trodde skulle paja filmen gjorde precis tvärtom, dom var ju typ bäst. stackars edvard hade ju knappt någon närvaro alls, o eric bana var klart bättre som banner.
förra hulken var en klassiker, denna en trevlig actionfilm som man tyvärr snabbt kommer glömma. men helt ok.

Postad 19 October 2008 - 14:12

Unregistered1320
  • Unregistered1320
  • Lärjunge

• 404 inlägg
  • 0
fick denna på Blu-ray härom dagen men den funkade inte... Alla menyer fungerade utmärkt men när man trycker på play så stannar allt.
Någon mer som har denna på blu-ray?

Postad 19 October 2008 - 14:16

Unregistered89a7be48
  • Unregistered89a7be48
  • Veteran

• 2082 inlägg
  • 0

fick denna på Blu-ray härom dagen men den funkade inte... Alla menyer fungerade utmärkt men när man trycker på play så stannar allt.
Någon mer som har denna på blu-ray?

Hej!!
Allt fungerar som det ska på min Blu-ray rulle, du får nog lämmna tillbaka din
/Mats

Postad 19 October 2008 - 15:26

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

• 2160 inlägg
  • 0
Är detta en referensrulle så det är värt o köpa på Blu-ray? :)

Postad 19 October 2008 - 20:46

Unregistered89a7be48
  • Unregistered89a7be48
  • Veteran

• 2082 inlägg
  • 0

Är detta en referensrulle så det är värt o köpa på Blu-ray? :)

Hej!
Jag har bara satt på den för att kolla att allt är okej(har för vana att göra så,så man inte blir besviken när man sitter där sen och ska se den) men jag såg ialla fall 10min. av den och bild & ljud verkar mycket lovande
/Mats

Postad 22 October 2008 - 19:08

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0
Sett filmen nu och är riktigt nöjd. Visst, den kommer inte upp i toppskiktet bland superhjälte-filmer (Batman & Iron Man) men helt klart en sevärd film. Betydligt bättre än Ang Lees variant som kom för några år sedan. The Abomination kändes defenitivt som en bättre bad guy än vad Nick Noltes karaktär var i föregångaren. Att The Abomination sedan är tagen från serierna gillar jag skarpt, det brukar kännas mer rätt när dom gör så än när filmskaparna hittar på egna bad guys (Nick Noltes karaktär...?).

Det är det som är det häftiga med att Marvel gör filmerna nu. De kommer knyta ihop alla individuella hjältars filmer så att allt utspelas i samma universum så att säga. Nu introducerar man typ alla från The Avengers (en grupp hjältar, ung. som JLA) i deras egna filmer och sedan kommer de göra en Avengersfilm där alla får slåss mot något/någon. Och ska man gå på denna rullen så verkar hulken vara en kandidat till antagonistrollen.

Ja visst är det väl så att Marvel är ett fristående filmbolag som gör sina egna filmer nu? Isf är det det smartaste som hänt sedan skivat bröd ;) På så sätt slipper man ju allt krångel med licenser och rättigheter hit och dit och man kan ju enkelt väva in de olika superhjältarna i ett universum, som nämnts innan.

När fick vi se The Leaders födelse? Jag har inte läst serierna så jag kanske missade ngt uppenbart, eller...?

Postad 23 October 2008 - 08:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

När fick vi se The Leaders födelse? Jag har inte läst serierna så jag kanske missade ngt uppenbart, eller...?

Du vet han cellbiologen, Samuel Stern, som försökte hjälpa Banner med ett botemedel?
Spoiler

Postad 23 October 2008 - 09:56

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

• 658 inlägg
  • 0
Jag tyckte det här va en höjdare, att den bajsar på första filmen utan problem.
Feta effekter, inget speciellt att klaga på.

Ser fram emot nästa.

Norton är kung, så det drar upp förväntningarna lite extra.

Blu-ray är det som gäller och bildkvaliten är mycket bra.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.