Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung R86BDX vs R86BCX

9 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 March 2008 - 11:45

aset
  • aset
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej!

Jag är i tagen att skaffa ny TV och har hittat ett bra erbjudande på en Samsung 32" R86BCX tillsammans med en Samsung inspelande digibox. Men när jag kollade lite på nätet hittade jag en annan modell på TV:n, R86BDX. Jag har försökt hitta skillnaden mellan dessa utan resultat, det enda jag ser är att priset skiljer ganska mycket... Nån som vet vad som skiljer dem åt?

Tacksam för svar!

Postad 02 March 2008 - 20:05

Thamafian
  • Thamafian
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Skillnaden på dem är nog inte så stor teknisk förutom att den som heter bd har en terrestialbox inbyggd i sej och bc verkar ha en cabelbox inbyggd. Dock tror jag inte att den där cabelboxen fungerar så bra i sverige, eftersom att den inte finns utlagd på samsung sveriges hemsida och därav inte är testad av dem. Skulle tro att viss cabeltv går att se men inte från comhem, eftersom de har nätid för sina knaler, vilket andra säkert också har ;)

Postad 02 March 2008 - 21:12

TPS
  • TPS
  • Lärjunge

• 429 inlägg
  • 0

Skillnaden på dem är nog inte så stor teknisk förutom att den som heter bd har en terrestialbox inbyggd i sej och bc verkar ha en cabelbox inbyggd. Dock tror jag inte att den där cabelboxen fungerar så bra i sverige, eftersom att den inte finns utlagd på samsung sveriges hemsida och därav inte är testad av dem. Skulle tro att viss cabeltv går att se men inte från comhem, eftersom de har nätid för sina knaler, vilket andra säkert också har ;)

Va? Vad har du fått den informationen ifrån?

BCX är de framförallt Elgiganten som säljer. Det är exakt den samma TVn men dessvärre gråimporterad.

Postad 02 March 2008 - 23:10

Danne2k7
  • Danne2k7
  • Lärjunge

• 312 inlägg
  • 0
Aldrig hört eller sett en modell som heter BCX i modellnamnet i Sverige iaf..

Postad 03 March 2008 - 02:10

Neond13
  • Neond13
  • Användare

• 221 inlägg
  • 0

BCX är de framförallt Elgiganten som säljer. Det är exakt den samma TVn men dessvärre gråimporterad.

Allt han säger stämmer.

Postad 03 March 2008 - 08:59

Tompaz
  • Tompaz
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
BDX = T-box
BCX = hybridbox (T+C)

BCX:arna är en finsk modell så även om det är en modell som inte kommer från samsung sverige så kommer den ju från norden och omfattas av samma garantier, mm som svenska apparater. Vi har sålt flera stycken såna här till sverige, har dock inte fått höra att det skulle vara något problem med kabelboxen i svenska kabelnät, folk brukar ju ha en tendens att höra av sig om det är någon typ av problem, dock så kan det ju vara smartare att kolla med comhems kundtjänst om de har några kunder som rapporterat ev. problem med BCX-modellerna.
Ett problem jag vet vi har här på andra sidan östersjön är att tv4's text-tv inte funkar riktigt på BCX-modellerna, på BCX, oavsett om du använder kabel- eller markbundna nätet så är det bara sidorna 800+ som funkar, analogt så funkar tv4's text-tv perfekt, obs, detta är bara ett fel vi har hittat på BCX, inte BDX, men det skulle vara intressant att veta om detta fenomen även uppenbarar sig på svenska sidan när man använder tv4's digitala text-tv så om det är någon där som har en BCX så får ni gärna berätta hur tv4's text-tv funkar hos er.

Postad 04 March 2008 - 00:34

Neond13
  • Neond13
  • Användare

• 221 inlägg
  • 0
De som samsung har sagt till mig när jag mejlade dem var att comhem inte kommer att fungera för att de använder sig av nätnummer i sin kabeltv som man inte gör i finland, i TV;n finns det ingen möjlighet att skriva in nätnummer. Däremot kan den fungera i kabelnät som inte använder sig av nätnummer, vilka är i stort sätt alla förutom comhem.

Postad 04 March 2008 - 09:12

Tompaz
  • Tompaz
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

De som samsung har sagt till mig när jag mejlade dem var att comhem inte kommer att fungera för att de använder sig av nätnummer i sin kabeltv som man inte gör i finland, i TV;n finns det ingen möjlighet att skriva in nätnummer. Däremot kan den fungera i kabelnät som inte använder sig av nätnummer, vilka är i stort sätt alla förutom comhem.

Finns kabelnät i Finland som använder nätnummer med, där samsungs BCX funkar, som sagt, är nog smartast att kontakta comhems kundsupport istället och höra om de har hört något om BCX i sina nät, samsungs support ger jag inte mycket för så...

Postad 04 March 2008 - 09:20

Phredreeke
  • Phredreeke
  • Forumräv

• 798 inlägg
  • 0

Vilket är en metod för att undvika att hålla sej till sin prisgaranti. Ta in andra modeller än konkurrenterna ;)

Postad 04 March 2008 - 21:12

aset
  • aset
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
All right, tack för svaren!

Blir kanske lättare att sälja en sån som begagnad om den innehåller både C- och T- mottagare...men 200 euro skillnad i priset låter mycket..

Ni som verkar veta mycket om TV:n kanske kan föreslå några 32" skärmar att tänka på. Vilka är mest prisvärda just nu? Den behöver ju inte heller ha nån mottagare inbyggd då jag tänkt skaffa en inspelande digitalbox till...

Redigerat av aset, 04 March 2008 - 21:19.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.