Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Städerskan torkade av tvn

10 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 March 2008 - 15:45

_car
  • _car
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Jag såg nu i solljuset att det är sträck i dammet på tvn efter att någon torkat av den, förmodligen med någon trasa. Städerskan har tidigare varit framme och slabbat till min datorskärm så jag sett prickar och linjer efter torkat vatten på den. Kan min tv tagit skada? Hur upptäcker jag detta?

Har försökt söka men hittar bara trådar om hur man bäst rengör. Tacksam för svar!

Postad 04 March 2008 - 17:54

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0
Om du inte har märkt nåt när du kollar på tv så har det nog inte hänt nåt allvarligt. Om det blev lite vatten kvar så har ju det torkat vid det här laget.

Man kan läsa i bruxen till sin tv om hur man rengör den. För min tv är det ajsing-bajsing att komma med blöta trasor. Det finns nämligen ingen glasruta framför panelen utan fukten kan krypa rakt in. Dessutom är det lätt att nöta bort hinnan som sitter framför panelen.

Du kan ju alltid instruera städerskan att ta det lite varligt med trasan! ;)

Postad 04 March 2008 - 20:25

_car
  • _car
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Om du inte har märkt nåt när du kollar på tv så har det nog inte hänt nåt allvarligt. Om det blev lite vatten kvar så har ju det torkat vid det här laget.

Man kan läsa i bruxen till sin tv om hur man rengör den. För min tv är det ajsing-bajsing att komma med blöta trasor. Det finns nämligen ingen glasruta framför panelen utan fukten kan krypa rakt in. Dessutom är det lätt att nöta bort hinnan som sitter framför panelen.

Du kan ju alltid instruera städerskan att ta det lite varligt med trasan! :)

Det ska jag verkligen göra, men det lär inte ha hänt något om jag inte redan märkt det? Det finns nämligen ingen glashinna på min heller. Jag vet ju inte om hon haft en blöt trasa, men hon har ju tidigare svabbat ner min datorskärm så det skulle inte förvåna mig om hon gjort likadant nu.

Postad 04 March 2008 - 20:34

Tenga
  • Tenga
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Det är därför man städar själv. :)

Postad 04 March 2008 - 21:48

Unregisteredaa36c725
  • Unregisteredaa36c725
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0
Förmodligen använde hon toalettrasan också. Den hon använder till köksbordet och diskbänken.

Redigerat av Unregisteredaa36c725, 04 March 2008 - 21:48.

Postad 05 March 2008 - 07:07

micke_011
  • micke_011
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0

Det är därför man städar själv. :)

nä städar själv gör man för att ingen vill städa åt en (egen erfarenhet), att outsourca städningen var det bästa vi gjort men när vi flyttade så upptäckte vi att ingen ville åta sig städningen i den nya lyan pga att den ligger i "fel" område. suck.

Förmodligen använde hon toalettrasan också. Den hon använder till köksbordet och diskbänken.

låter smakfullt. det skulle i och för sig kunna förklara prickarna du ser.. :)

Postad 05 March 2008 - 22:22

_car
  • _car
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Jag ser inga pricka på tvn, bara sträck i dammet att någon varit där och torkat. Kan jag på något sätt märka om fukten gått in i tvn? Vill ju veta om jag ska ha en ny tv lr inte....

Tack för det seriösa svaret

Postad 06 March 2008 - 06:48

micke_011
  • micke_011
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
lite o/t det där med trasan men, det får man väl hålla med om men om du behöver byta teven för att den torkats av med en blöt trasa låter väldigt överdrivet och snudd på lite hypokondriskt, inte minst om det enda symptom du ser är att det är ränder i dammet ovan på teven. om du inte märker någon som helst skillnad i hur teven beter sig, hur kan du då börja ana att den eventuellt, kanske kan vara trasig eller påverkad negativt? jag tycker snarare att det låter som om du vill ha argument för att byta teven, men det är ju bara min åsikt det.

Postad 06 March 2008 - 08:36

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0

lite o/t det där med trasan men, det får man väl hålla med om men om du behöver byta teven för att den torkats av med en blöt trasa låter väldigt överdrivet och snudd på lite hypokondriskt, inte minst om det enda symptom du ser är att det är ränder i dammet ovan på teven. om du inte märker någon som helst skillnad i hur teven beter sig, hur kan du då börja ana att den eventuellt, kanske kan vara trasig eller påverkad negativt? jag tycker snarare att det låter som om du vill ha argument för att byta teven, men det är ju bara min åsikt det.

Nja, jag kan känna igen mig lite, man har ju slängt ut duktigt med pengar för att få en platt tv, då är man lite nojig också och vill gärna pedantsköta den. Så det är inte säkert att det är en konspiration!

Postad 06 March 2008 - 10:45

Unregistered24c8b9de
  • Unregistered24c8b9de
  • Beroende

• 1450 inlägg
  • 0
Om det är damm kvar när städerskan torkat så skulle jag ha bytt ut städerskan.

Postad 06 March 2008 - 18:38

_car
  • _car
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Tog i när jag sa att jag skulle byta ut den, men precis som sir duke säger är jag nog bara lite överdrivet rädd om den. Det jag egentligen vill veta är om det på något sätt går att se om tvn är skadad, eller om jag direkt skulle sett om den blivit skadad.

Jag ser inga symptom, men vad vet jag, kanske smyger de sig på i framtiden. Visst kan man tycka att det borde synas direkt, men jag kan inte ett skvatt om vad som händer när vatten går in i tvn.

Har läst mycket om att det finns speciella kit för att rengöra lcd, och att man ska tvätta med medföljande dukar osv. Då är det väl klart man blir lite orolig om städerskan varit framme och svabbat till den?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.