60gig på rep 6 v and going
31 svar till detta ämne
Postad 06 March 2008 - 13:33
The_Coke
-
The_Coke
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Tja, då är man minsta sagt förbannad person idag.
Lämnade in min ps3 den 27 jan där jag köpte den för dvd spelaren slutade läsa skivor. Fick en gissning på ca 4-5 v innan den var klar. Man vet efter div forums läsning att det är nått alla tycker är "ok", men klagade varje vecka hos firman o hos sony hotline för att få de att inse att jag inte tycker det är "ok".
Fick beskedet idag, finns inga 60gig kvar i hela Eu eller i världen så vi kan inte byta ut eller repa din maskin. Men ev kan det ta 4- upp till obestämd tid innan de ens får in en 60gig o jag står i kö.
Firman jag köpte ps3 av ringde själv upp o frågade o sa att Nordisk film tyckte att jag får en 40gig plus 3 spel som jag inte själv får välja som ersättning, känner nu 1 timme efter samtalet att det kokar lite i en.
Min 60 gigare är värd mera än så.
Sony ska nog enligt rykte via den jag snackade med på sony hotline sätta igång att tillverka nya 60gigare, men han vill inte säga nått utan bara hänvisade till andra och att ringa upp Sony HQ i eu o om det inte hjälper maila Sony JP.
Need help with anger manegment!!!!
Postad 06 March 2008 - 14:11
Unregistered7c808eec
-
Unregistered7c808eec
-
Mästare
-
-
3866 inlägg
Du har ju i alla fall goda möjligheter att häva köpet som jag ser det. Ditt ex går ju inte att reparera och säljaren har ingen ny likadan att erbjuda dig.
Men jag anar att du egentligen inte vill häva köpet utan du vill få ut just en 60GB-maskin.
Min poäng är att du givetvis INTE behöver acceptera deras "erbjudande" om 40GB-maskin plus tre skitspel som ligger och skräpar.
Se vad Sony HQ säger. När kommer 60GB tillbaka (eller om det blir 80/100/120 GB eller vad det kan tänkas bli). Det är väl portarna och bakåtkompatibiliteten som är värd nåt, inte hårddiskstorleken i sig. Du kanske kan låna nån gammal 40GB-maskin tills de får in 60GB. Men det är ju bara good-will från deras sida i så fall, det enda raka är ju att helt enkelt betala tillbaka alla de pengarna du gav för din gamla 60GB, mer än så är de inte skyldiga att göra, som jag ser det.
Postad 06 March 2008 - 14:20
The_Coke
-
The_Coke
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Jo helt rätt jag är ute efter att ha den produkten jag köpte, dels för jag har en del ps2 spel som tjejen lirar för lite trevlig nostalgi men ändå kunna köra nya bättre spel.
Kan inte förstå bara att sony försöker få en att först köpa för en summa pengar o sen byta ner sig för det blev för dyrt för de att tillverka en med ps2 stöd.
Har kontaktat sony via mailen, fick svar direkt.
Var god ta kontakt med din lokala ombud, blah blah.
Tog kontakt med supporten på sony sverige oxså, o ska dra iväg ett mail till min konsument rådgivare ang detta ärendet.
Kan lätt säga att häva köpet går det på en maskin som är köpt i Aug -2007 o ändå få tillbaka pengarna, låter nog lite för bra?
Redigerat av The_Coke, 06 March 2008 - 14:21.
Postad 06 March 2008 - 15:34
_green_
-
_green_
-
Lärjunge
-
-
443 inlägg
Tja, då är man minsta sagt förbannad person idag.
Lämnade in min ps3 den 27 jan där jag köpte den för dvd spelaren slutade läsa skivor. Fick en gissning på ca 4-5 v innan den var klar. Man vet efter div forums läsning att det är nått alla tycker är "ok", men klagade varje vecka hos firman o hos sony hotline för att få de att inse att jag inte tycker det är "ok".
Fick beskedet idag, finns inga 60gig kvar i hela Eu eller i världen så vi kan inte byta ut eller repa din maskin. Men ev kan det ta 4- upp till obestämd tid innan de ens får in en 60gig o jag står i kö. Firman jag köpte ps3 av ringde själv upp o frågade o sa att Nordisk film tyckte att jag får en 40gig plus 3 spel som jag inte själv får välja som ersättning, känner nu 1 timme efter samtalet att det kokar lite i en. Min 60 gigare är värd mera än så.
Sony ska nog enligt rykte via den jag snackade med på sony hotline sätta igång att tillverka nya 60gigare, men han vill inte säga nått utan bara hänvisade till andra och att ringa upp Sony HQ i eu o om det inte hjälper maila Sony JP.
Need help with anger manegment!!!!
Men! Hur svårt kan det vara å byta BD-driven? Eller har hela maskinen gått å dött? Jag håller med dig om att maskinen är värd mer än en 40GB och några spel. Håller tummarna för att det löser sig. Men, man har ju rätt lågt förtroende för Nordisk Film...
Postad 06 March 2008 - 16:19
The_Coke
-
The_Coke
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Bara BD spelaren som dog.Allt annat i maskinen funkade perffa...
Jo tycker även så att den är värd mer än en 40gig med 3 spel..
Har mailt vidare o får väl svar under nästa dag..
Återkommer med mera slagord ...
Postad 06 March 2008 - 16:23
SirIdot
-
SirIdot
-
Beroende
-
-
1272 inlägg
Tycker att kompensationen minst skall vara på den nivå så att man får en 40gb + nog med pengar för att köpa en PS2 med lika många handkontroller som man har till sin PS3. Alternativt häva köpet till vad jag ursprungligen betalade.
Det är i alla fall vad jag kommer kräva om det skulle hända mig.
Postad 06 March 2008 - 18:18
The_Coke
-
The_Coke
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Efter mailkontakt med konsumentrådgivaren så har jag rätt att häva köpet, utan att de ens ska strula.
Så det kommer jag att göra imorgon, bara visa upp mailet o sen ska jag ut o köpa en beg 60gig eller som tipset att köpa en 40gig med en ps2 för att klara minna behov som jag har och fick via ps3 60 gig.
Skälig väntetid är inte 6 veckor, max 2 veckor.
Postad 07 March 2008 - 11:11
_green_
-
_green_
-
Lärjunge
-
-
443 inlägg
Bara BD spelaren som dog.Allt annat i maskinen funkade perffa...
Jo tycker även så att den är värd mer än en 40gig med 3 spel..
Har mailt vidare o får väl svar under nästa dag..
Återkommer med mera slagord ...
Detta betyder alltså att de inte lagar din maskin utan de vill byta ut den mot en annan och skicka din till någon central någonstans! I ditt fall hade det verkligen varit lönt att bara switcha BD-spelaren ju! Borde vara superenkelt. De borde kunna ta en BD-spelare från en 40GB och sätta i din. Doh! Man blir verkligen trött på Nordisk Film.
Postad 07 March 2008 - 11:24
Unregistered7c808eec
-
Unregistered7c808eec
-
Mästare
-
-
3866 inlägg
Kan lätt säga att häva köpet går det på en maskin som är köpt i Aug -2007 o ändå få tillbaka pengarna, låter nog lite för bra?
Nej det är inte för bra, det är helt enkelt vad du har rätt till efter att säljaren har lagt beslag på dina pengar. Det följer då med ett ansvar att den sålda varan fungerar som tänkt, gör den inte det så ska säljaren rätta till genom reparation, utbyte eller hävning av köpet. Tyvärr behöver man stå på sig lite för många säljare kan inte konsumentlagstiftningen, eller har i vart fall ingen vilja att följa den. Så det är upp till om man som kund kan reglerna och står upp för sin sak. Så du hade inte tur, säljaren var inte snäll, utan ni följde bara lagen helt enkelt nu när ni hävde köpet. Hoppas du får tag i en annan 60GB-maskin!
Postad 07 March 2008 - 13:21
Hagelin
-
Hagelin
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Du fick inge mer klarhet om när det kunde tänkas att det fanns ny 60gb:are föt utbyte. Min har varit borta på reparation i 8,5 veckor nu, det enda Nordisk Film har sagt till mig är att nya håller på att tillverkas. Är så fruktansvärt trött på allt det här med Nordisk Films totala ointresse att tillmötes gå deras kunder, då det verkar vara dom som ska ställas till försvars för det här. Har inte Sony något intresse att behålla sitt rykte i branshen med tanke på hur det här sköts, då det ändå är deras varunamn som står på produkten?
Postad 07 March 2008 - 14:21
SirIdot
-
SirIdot
-
Beroende
-
-
1272 inlägg
Jag misstänker att alla utbytes-60gb är reparerade maskiner. Så tillgången beror helt på hur många som kommer in och hinner repareras. Det tillverkas inte några nya maskiner i nån fabrik nånstans.
Postad 07 March 2008 - 22:10
The_Coke
-
The_Coke
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Kan lätt säga att häva köpet går det på en maskin som är köpt i Aug -2007 o ändå få tillbaka pengarna, låter nog lite för bra? Nej det är inte för bra, det är helt enkelt vad du har rätt till efter att säljaren har lagt beslag på dina pengar. Det följer då med ett ansvar att den sålda varan fungerar som tänkt, gör den inte det så ska säljaren rätta till genom reparation, utbyte eller hävning av köpet. Tyvärr behöver man stå på sig lite för många säljare kan inte konsumentlagstiftningen, eller har i vart fall ingen vilja att följa den. Så det är upp till om man som kund kan reglerna och står upp för sin sak. Så du hade inte tur, säljaren var inte snäll, utan ni följde bara lagen helt enkelt nu när ni hävde köpet. Hoppas du får tag i en annan 60GB-maskin!
Fick hävt köpet idag, ringde o snacka med butiken o sa jag vill få det hävt. Noll problem o de beklaga på sonys räkning vilket jag personligen tycker är lite fel, då felet ligger hos sony. Men bra ställe ska klart handla där oftare. Nu söker jag ibland blockets säljeannonser efter en 60 gig. Fick behålla handkontrollerna samt spelen o fick ändå fullt betalt tillbaka så.. Du fick inge mer klarhet om när det kunde tänkas att det fanns ny 60gb:are föt utbyte. Min har varit borta på reparation i 8,5 veckor nu, det enda Nordisk Film har sagt till mig är att nya håller på att tillverkas. Är så fruktansvärt trött på allt det här med Nordisk Films totala ointresse att tillmötes gå deras kunder, då det verkar vara dom som ska ställas till försvars för det här. Har inte Sony något intresse att behålla sitt rykte i branshen med tanke på hur det här sköts, då det ändå är deras varunamn som står på produkten?
Fick mail från sony supporten där de står att de i närmsta tiden ska börja tillverka nya maskiner som sen ska delas ut i Europa o hur du ligger till i listan fick man bara veta om man mailade in sitt referns nr. Men datumet verkade vara allt från om 4 veckor from nu till ja vem vet. Lider verkligen med dig som får vänta, jag klarade inte av det o godkänner aldrig en väntetid på över skälig tid... Jag misstänker att alla utbytes-60gb är reparerade maskiner. Så tillgången beror helt på hur många som kommer in och hinner repareras. Det tillverkas inte några nya maskiner i nån fabrik nånstans.
utdrag från mailet jag fick: Jag får först beklaga att du väntat länge på din PS3. Anledningen är att Sony inte haft tillräckligt många utbytesenheter och är nu igång med att tillverka nya maskiner. Det går inte så fort som man önskar, då de ska fördelas över hela Europa. Men så fort de är klara från fabriken i Asien, så skickas de till Europa
Redigerat av The_Coke, 07 March 2008 - 22:11.
Postad 08 March 2008 - 16:32
jimel
-
jimel
-
Mästare
-
-
3057 inlägg
Hur mycket bjuder du för en 60GB maskin
Postad 08 March 2008 - 23:17
frX
-
frX
-
Användare
-
-
185 inlägg
Jag har haft min konsoll inne sedan den 26:e januari 6v idag med andra ord... Ska bli intresant att följa dethär!
Keep us updated
Postad 09 March 2008 - 00:43
The_Coke
-
The_Coke
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Hur mycket bjuder du för en 60GB maskin 
Hoppar över ps3 idax läge. Men tack annars, Mc som står i garaget gör sig påmind igen.-
Postad 11 March 2008 - 14:51
frX
-
frX
-
Användare
-
-
185 inlägg
Blev uppringd av Game nyss, de sa att NF hade tre alternativ åt mig.
1. Vänta på min 60GB (väntetiden kan vara upp till 3 månader)
2. Välja en 40GB med tre av sonys egna spel (skitspel imo)
3. 100% återbetalning.
Vad gör man? Kommer det komma några nya 60/80 konsoller?
Postad 11 March 2008 - 14:59
jimel
-
jimel
-
Mästare
-
-
3057 inlägg
Ta dina pengar och behåll kontroller mm som du har, köp min 60GB utan kontroller mm
Postad 11 March 2008 - 15:00
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Om du nu måste ha en 60GB så får du inte tag i en snabbare genom att kräva pengarna tillbaka iaf. Jag hade dock tagit pengarna samt köpt en 40GB och lite extra spel/filmer jag vill ha för mellanskillnaden. Ta dina pengar och behåll kontroller mm som du har, köp min 60GB utan kontroller mm 
Finns ju inga 60GB att köpa.
Postad 11 March 2008 - 15:15
jimel
-
jimel
-
Mästare
-
-
3057 inlägg
jo min som jag skrev... jag har ingen användning för bakåtkompabiliteten så då kan lika gärna någon annan få köpa den.
Postad 11 March 2008 - 15:31
SirIdot
-
SirIdot
-
Beroende
-
-
1272 inlägg
Blev uppringd av Game nyss, de sa att NF hade tre alternativ åt mig.
1. Vänta på min 60GB (väntetiden kan vara upp till 3 månader) 2. Välja en 40GB med tre av sonys egna spel (skitspel imo) 3. 100% återbetalning.
Vad gör man? Kommer det komma några nya 60/80 konsoller?
Alternativ 2 är ju helkass för dig som konsument, man får ju bättre utdelning på att välja 100% återbetalning och sen köpa sig en 40GB:are.
Postad 11 March 2008 - 15:51
Unregistered9d05bfc7
-
Unregistered9d05bfc7
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Min 60GB klappade ihop i januari också så lämnade in den till Game och dom skicka iväg den och sa att det skulle nog ta runt 2-3 veckor. Idag 8 veckor senare ringde dom och sa att jag kunde hämta en ny konsoll, har haft kontakt med dom under denna tiden också men aldrig fått något rakt svar när den skulle komma.
Man är ju lätt irriterad men nu är jag bara glad att den äntligen kommit. Ska ner och hämta den senare och försöka gnälla mig till något i kompensation för 2 månader väntan.
Postad 11 March 2008 - 22:45
frX
-
frX
-
Användare
-
-
185 inlägg
Alternativ 2 är ju helkass för dig som konsument, man får ju bättre utdelning på att välja 100% återbetalning och sen köpa sig en 40GB:are.
Jo det lutar ju år det  Hoppas bara jag kan få nått ställe att ge mig öppet köp även om jag startar upp den nya konsollen (det är ju det eviga problemet med missljud). Det var ju därför jag lämnade in min 60GB:are
Postad 12 March 2008 - 15:39
dolus
-
dolus
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Ajdå?!?
Min ps3:a (60 GB) lade också av när jag satt och spelade. Efter det klarade den inte av att läsa några skivor (allt annat funkade bra). Borde väl vara laserläsaren som pajade (?). Ringde Discshop (där jag köpte den) och Nordisk film som uppgav att det var ett hårdvarufel. Skickade iväg maskinen för reparation för drygt en vecka sedan och har sedan dess haft svår abstinens... Abstinensen blir inte mindre av att läsa denna tråd ;(
Får kolla om man ska häva köpet. Jag accepterar inte en 40 giggare och några spel. Köpte 60-giggen bl.a. för att flickvännen skulle kunna spela ps2-spel...
Postad 12 March 2008 - 15:47
Unregistered9d05bfc7
-
Unregistered9d05bfc7
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Lycka till med att få din 60GB tillbaka. När jag var på Game och hämtade min igår så sa dom att Nordisk Film hade sagt att dom inte fick lova någon kund att få tillbaka en maskin inom 2 månader, dvs är det minst 8 veckors väntan om man lämnar in sin konsoll idag
Postad 12 March 2008 - 16:07
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Skrämmande hur dåligt SCE sköter sina garantiärenden. Det här är nog det värsta jag hört.
Postad 12 March 2008 - 18:39
Unregistered5120ea9a
-
Unregistered5120ea9a
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
Det här är som sagt riktigt dåligt skött.
Anledningen är naturligtvis att man lade ner tillverkningen av 60-gigare och därför inte kan byta ut de trasiga smidigt.
Hur långt tänkte de egentligen? Trodde de att inga 60-gigare skulle gå sönder?
Postad 12 March 2008 - 18:43
swebarb
-
swebarb
-
Forumräv
-
-
585 inlägg
Nej antagligen skiter dom väl i om våra 6000kr launch maskiner skulle gå sönder en dag.
Postad 13 March 2008 - 00:25
frX
-
frX
-
Användare
-
-
185 inlägg
Jag valde iaf att få mina pengar tillbaka. De skulle kontakta mig efter att NF hade krediterat min maskin.
Postad 13 March 2008 - 10:08
dolus
-
dolus
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Fick svar från Discshop idag. Enligt uppgifter från Nordisk Film får man vänta upp till tre månader på en utbyteskonsoll (60GB). Alternativen är pengarna tillbaka eller en 40 GB med tre spel från Nordisk Films sortiment...
Jaha? Nu sitter jag här utan konsoll och väntar. TRE månader?!? Vill ju ha 60-giggan, bl.a. för att vi köpt en hel del ps2-spel (Buzz, singstar m.m.) som sambon gillar.
Postad 13 March 2008 - 10:12
dolus
-
dolus
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Btw.. utan att vara teknisk kunnig bör felet i min maskin vara att laserläsarn gått sönder (allting annat fungerade i maskinen)... Det är väl bara att trycka in en CD/DVD/Blu-ray-enhet från vilken 40-giggare som helst?
Oj.. upptäckte nu att det inte var några nya frågor som jag ställde...
Redigerat av dolus, 13 March 2008 - 10:33.
Postad 14 March 2008 - 22:33
Hagelin
-
Hagelin
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Fick äntligen tillbaka min 60 GB efter 9 och en halv vecka på rep. Kickade igång med lite GH3, spelat i 1,5 timmar typ så hänger sig PS3:an. Skitgrejer tänker man och startar om, vad möts man av då då? Jo att läsaren är helt paj, står bara å "tänker" när man matar in en ny skiva.. Så ###### läss på de här nu, Nordisk Film får sparka i högväxeln den här gången för nu är jag inte glad. Vad är det för kvalite Sony levererar nu för tiden, har sett dom som ett välrenommerat företag men nu börjar den åsikten svikta rejält. Fy fan säger jag bara!
Postad 15 March 2008 - 14:52
Peken
-
Peken
-
Forumräv
-
-
675 inlägg
3 månader utan maskin - aldrig!
Nu verkar det vara läge för "console-butikerna" att införskaffa dvd-spelare till PS3 
Jag ger då f*n i garantin (har m60) om jag kan köpa en drive och byta själv!
Tom så jag skulle köpa en m40 o ha som reservdelar
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|