Postad 11 March 2008 - 14:33
Postad 11 March 2008 - 14:35
Redigerat av Unregistered1374, 11 March 2008 - 14:35.
Postad 11 March 2008 - 14:39
Med tanke på att det väll inte ens finns något prat om nya konsoller än och det känns som att det finns mycket att kräma ur dom befintliga så ska du nog inte ha några förväntningar på nya konsoller inom 2 - 3år. Sen när xbox360 fick en sänkning i pris här om dagen så är det ju perfekt läge att köpa. Ångrar inte en sekund att jag köpte min xbox för 1.5 år sedan, spelen som kommer ser fortfarande sjukt bra ut och det är väll det enda som kan avgöra generationen på konsolen.
Okej, tack för ett så fort svar
Om det nu skulle hända att man inte får tag på en iPhone är det nog väldigt troligt att man köper en 360 isf.. Vilka titlar är ett måste? Dem jag känner till är Halo3 och Gears of War. Några fler "måstetitlar"?
Postad 11 March 2008 - 14:39
Det dröjer alla gånger minst 2 år innan nästa generation är här. Konsoll- och speltillverkarna vill ju hinna tjäna lite på innevarande generation innan dom slänger in en ny.
Postad 11 March 2008 - 14:53
Är övertygad om att de jobbar hårt med en ny konsoll redan.
Skulle gissa på hårddisk på minst 1TB. Antagligen flashdisk. Minne på 8GB. Antagligen BD och CPU ca 8 gånger snabbare än dagens 360 kanske mer. Svårt att säga hur arkitekturen ser ut om 3 år.
Redigerat av Unregistereddc471864, 11 March 2008 - 14:54.
Postad 11 March 2008 - 15:21
Nästa generation tror jag kommer inledas av Nintendo och jag skulle kunna tänka mig att den första nextgen konsolen kommer runt 2010 (beroende hur bra Wii fortsätter sälja).
Postad 11 March 2008 - 15:29
Kan ju bli trevligt med Zelda i HD nån gång i framtiden dock.
Postad 11 March 2008 - 15:36
Dels är det för att MS nu har en maskin som de kan tjäna pengar på, Xbox 1 ägde de aldrig delarna till och gick med förlust varje dag.
Dels för att Nintendo nu hittat en maskin som folk vill köpa igen,, GameCube hade svårt mot Xbox och PS2. Wii ebjuder något inte 360 eller PS3 kan ge och säljer därmed.
Tror nästa generation blir trådlös. Är helt inne på att Apple är tidigt ute med trender och deras Mac Air förklarar vilken väg som är logisk, varför ha 1 hårdisk i varje maskin när alla kan dela på samma? Varför ha 1 BluRay spelare i varje maskin när alla kan dela på samma?
Postad 11 March 2008 - 15:47
1TB flashdisk 2011?! Don't think so.Julen 2011 senast dyker det upp nästa Xbox gissar jag på. MS kommer vilja vara först ute nästa generation också.
Är övertygad om att de jobbar hårt med en ny konsoll redan.
Skulle gissa på hårddisk på minst 1TB. Antagligen flashdisk. Minne på 8GB. Antagligen BD och CPU ca 8 gånger snabbare än dagens 360 kanske mer. Svårt att säga hur arkitekturen ser ut om 3 år.
...skulle väl tippa på 500 GB vanlig hdd. This isnt star trek you know.
Postad 11 March 2008 - 15:59
Postad 11 March 2008 - 16:03
Apple är inte tidigt ute. Detta har ju funnits sen datorns födelse. Det finns tom nåt namn (som jag inte minns just nu) för fenomenet där terminalen går från dum I/O till full dator och tillbaka igen över tid. Det går mode i att centralisera vissa HW delar sas. Problemet är att hårdvara är så j-a billigt och industrigemensamma standard:er är så j-a dyrt.Tror nästa generation blir trådlös. Är helt inne på att Apple är tidigt ute med trender och deras Mac Air förklarar vilken väg som är logisk, varför ha 1 hårdisk i varje maskin när alla kan dela på samma? Varför ha 1 BluRay spelare i varje maskin när alla kan dela på samma?
Visserligen brukar det funka fin fint när man har produkter från samma bolag och samma generation att få dem att samordna sig. Det hela skiter sig (iaf för lekmannen) när man skall få olika enheter att samtala. Tror det dröjer många många år till innan vi ser hem där folk kan köpa godtycklig vara, installera den hemma och den känner direkt igen alla dina andra enheter och kan prata med dem.
-lk
Postad 11 March 2008 - 16:11
Apple är inte tidigt ute. Detta har ju funnits sen datorns födelse. Det finns tom nåt namn (som jag inte minns just nu) för fenomenet där terminalen går från dum I/O till full dator och tillbaka igen över tid. Det går mode i att centralisera vissa HW delar sas. Problemet är att hårdvara är så j-a billigt och industrigemensamma standard:er är så j-a dyrt.Tror nästa generation blir trådlös. Är helt inne på att Apple är tidigt ute med trender och deras Mac Air förklarar vilken väg som är logisk, varför ha 1 hårdisk i varje maskin när alla kan dela på samma? Varför ha 1 BluRay spelare i varje maskin när alla kan dela på samma?
Visserligen brukar det funka fin fint när man har produkter från samma bolag och samma generation att få dem att samordna sig. Det hela skiter sig (iaf för lekmannen) när man skall få olika enheter att samtala. Tror det dröjer många många år till innan vi ser hem där folk kan köpa godtycklig vara, installera den hemma och den känner direkt igen alla dina andra enheter och kan prata med dem.
-lk
Speciellt inte sålänge DRM finns med i bilden.
Postad 11 March 2008 - 16:57
Apple är inte tidigt ute. Detta har ju funnits sen datorns födelse. Det finns tom nåt namn (som jag inte minns just nu) för fenomenet där terminalen går från dum I/O till full dator och tillbaka igen över tid. Det går mode i att centralisera vissa HW delar sas. Problemet är att hårdvara är så j-a billigt och industrigemensamma standard:er är så j-a dyrt.
-lk
Jag vet att försök har gjorts innan, såklart. Men bara för att trenden inte funkade då betyder inte att den inte kan funka nu när tekniken är mer mogen. Trådlöst var inte samma flaskhals som det var innan, WiFi är en standard som växer och tar över. Trenden visar tydligt, inte bara apple. Visst har alla fortfarande en hårddisk i sig men allt fler väljer externa enheter istället för att koppla in nya under chassit.
Skillnaden är att Apple kontrollera sina egna produkter fullt ut och kan därmed standalisera saker enklare än andra företag, samma fördel har konsoltillverkare. Det är få företag som kan sälja miljontals maskiner på en marknad som saknar öppen konkurrens som på PC.
Apple kommer lyckas för de har en stängd standard på sin produkter, det är inte samma som PC. På samma väg kan konsoler lyckas då även de är standarder. Konsol är en hårdvara som andra anpassar sig till då den säljer i miljoner och inte som PC där du måste anpassa din produkt till allt annat.
Industristandarder är ju just vad vi har idag, WiFi är en standard osv. Jag säger inte att man ska utesluta hårddisk i nästa konsol men jag tycker som Radiozo att man kan klämma in en Flashdisk på mindre än 100gb och om användaren behöver mer kan man via WiFi länka in en extern 500gb.
Tror också att de kommer låta sina maskiner vara mer öppna än tidigare på områden som inte gäller spel, PS3 har satt ribban och jag är övertygad om att den vägen är den som gäller. Användarna själva är de bästa utvecklarna och det är ju dem man vill få in via Linux, XNA osv.
Så min maskin kommer vara liten då den är byggd på flashminne och ingen BluRay spelare. Den kommer ha alla trådlösa standarder som finns om 4 år plus (BT, WiFi, IR osv). Den kommer ha en Kärna som både rör sig som GPU och CPU samt ett minneskulster på ett antal GB, 8 kan tänkas. Den ska kunna kopplas mot det mesta annat som är trådlöst och dem som vill tillverka trådlösa tillbehör mot konsolen ska kunna göra det under mer generösa licenser än vad vi ser idag.
Postad 11 March 2008 - 17:31
Jodå, de har säkerligen redan satt igång med funderingarna. GBA sålde bra när DS kom, PS2 sålde bra när PS3 kom. De måste hänga med i utvecklingen.En sak kan vi nog vara överrens om iaf. Så länge Wii säljer så kommer de inte tillverka en ny konsoll.
Kan ju bli trevligt med Zelda i HD nån gång i framtiden dock.
Postad 12 March 2008 - 00:01
Hur tror ni nästa generations spel kommer att vara?
Efter att ha spelat COD 4 så tänker jag "wow spel blir inte snyggare än så här" men å andra sidan har jag tänkt så många gånger förr
Eller tror ni nästa generation kommer handla om andra saker än grafik såsom mer avancerad AI eller större frihet?
Någonstans borde det även finnas en gräns för vad x antal personer kan producera inom en rimlig tid ,oavsett hur bra teknisk prestanda en maskin har
Postad 12 March 2008 - 00:15
Förhoppningsvis betyder inte det att vi i framtiden får nöja oss med fotorealistiska spel med underbar spelkontroll och AI som fungerar som riktiga människor, men att man spelar igenom spelet på en timme.
Jag känner ibland att jag gladeligen skulle offra lite grafik mot lite mer spel... om ni förstår vad jag menar.
Postad 12 March 2008 - 00:39
Tycker jag inte de har. Det har alltid varit så här.Är väl därför som spelen blivit så mycket kortare nuförtiden.
Det var ingen som klagade när man spelade igenom Mega Man eller Probotector på några timmar förr i tiden
Postad 12 March 2008 - 00:42
Postad 12 March 2008 - 00:58
360:n må ha funnits i 2½ år, knappt. Men det finns ju så mycket mer att göra på den, finns ju fortfarande knappt några bra spel
Postad 12 March 2008 - 01:04
Längden är väl ok. Tycker faktiskt att spelen idag ofta är olidligt långa, men det beror nog på att de är så otroligt ointressanta; fantasilösa, tråkiga karaktärer etc...Är väl därför som spelen blivit så mycket kortare nuförtiden. De flesta spel går ju att spela igenom på 6-10 timmar.
Själv har man börjat lira Zelda: OoT igen, och har roligare än på flera år
Postad 12 March 2008 - 01:46
Jag tror att mer krut kommer läggas ner på fysiken nästa generation, visserligen har dom redan börjat med detta denna generation (SW Force Unleashed, Little Big Planet, Alone in the dark, Crysis med flera) men det lär garanterat vara något som fler utvecklare kommer koncentrera sig på och jag kan bara ge tummen upp i så fall=). Havok är så himla grym och jag blir lika imponerad varje gång jag ser denna användas i ett spelOm vi lägger bort allt tekniskt krimskrams för ett tag, Visst fina siffror är kul men det är trots alt spelen som gör maskinen.
Hur tror ni nästa generations spel kommer att vara?
Efter att ha spelat COD 4 så tänker jag "wow spel blir inte snyggare än så här" men å andra sidan har jag tänkt så många gånger förr![]()
Eller tror ni nästa generation kommer handla om andra saker än grafik såsom mer avancerad AI eller större frihet?
Någonstans borde det även finnas en gräns för vad x antal personer kan producera inom en rimlig tid ,oavsett hur bra teknisk prestanda en maskin har
Redigerat av Jack of all trades, 12 March 2008 - 01:48.
Postad 12 March 2008 - 02:02
Jag har spelat Crysis och tycker inte det är i närheten av verkligheten/filmer så visst kan man göra bättre grafiska spel... helt klart. Så det skulle förvåna mig om Sony/Microsoft inte kommer att fortsätta på den vägen.
Postad 12 March 2008 - 09:04
Postad 12 March 2008 - 09:35
Jag tror och hoppas att nästa generations konsoller har vidarutvecklat nintendos koncept med rörelsekänslig kontroll. Det stora problemet med Wii är nunchucken som inte har en egen rörelsekänslighet utan är relativ till wii-moten. En lösning med två wii-motes (fast utan pek-kapacitet i nunchucken då kanske) blir nog bättre - men dyrare.
Jag tror också att vi kommer få förändringar på pappret som inte spelar så stor roll i praktiken: alla konsoller kommer bli native 1080p med hdmi osv.
Jag hoppas verkligen att flashbaserade hårddiskar med någon slags autoinstallation slår igenom. Wii är roligare att spela idag mycket på grund av att spelen laddar 10 ggr snabbare. Ibland så är Xbox live arcade mer lockande då spelen inte tar en halv dag att ladda...
Och jag tror att nästa generation är då när skivbaserade spel i affären nästan helt dör ut till förmån för nedladdade spel.
Dessutom skulle det inte förvåna mig om sådan saker som design (framförallt storlek), miljö (elförbrukning) och ljudnivå blir viktigare i framtiden. Kan ju säga att jag gillar att mitt Wii är jättelitet, inte drar någon ström att tala om och dessutom är tyst. Nintendo behöver fixa en bra motsvarighet till live så blir det nog bra. Wii-spel har en potential till att kunna bli riktigt små i storleken och skulle fungera bra som dowloads...
Postad 12 March 2008 - 09:44
Postad 12 March 2008 - 09:50
Hårfön? How lucky are you?Min ps3 är dock tystare än min Wii. Tysta konsoller är helt klart trevligare än hårfönar (360).
Mitt 360 låter som 10 värmepumpsfläktar.
Postad 12 March 2008 - 11:51
Nu är det bästa tiden att köpa helt enkelt. Priserna har gått ner, speciellt på 360, och det finns bra spel. Nästa generations konsoler kommer antagligen också att vara perfekta att köpa några år efter release.
Redigerat av Unregistered5120ea9a, 12 March 2008 - 11:51.
Postad 12 March 2008 - 12:02
Läste nånstans att det går och byta fläkt så den inte låter som reaplan stämmer detta?Hårfön? How lucky are you?Min ps3 är dock tystare än min Wii. Tysta konsoller är helt klart trevligare än hårfönar (360).
Edit: hade inte läst predictions längre upp
Redigerat av Unregistered6214acfd, 12 March 2008 - 12:05.
Postad 12 March 2008 - 12:31
Läste nånstans att det går och byta fläkt så den inte låter som reaplan stämmer detta?Hårfön? How lucky are you?Min ps3 är dock tystare än min Wii. Tysta konsoller är helt klart trevligare än hårfönar (360).
Tyvärr inte fläkten som väsnas utan det är DVD spelaren, min 360 är iaf "knäpptyst" i dahboard mode, dock när man spelar så väsnas den ju litegrann dock inte så jag störs av det då jag bor i lgh i stan med allt annat j-a oväsen.
Och om man har skälig volym på spelen så har jag väldigt svårt att tro att man kan störas av den överhuvudtaget (om man inte är stumfilmsentusiast :-))
BD tror jag inte ngn kommer inehålla dock då framtiden definitivt inte ligger på plastskivor.
Tror inte ens BD kommer vara "ledande" inom spel och filmdistribution om 5 år.
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 12 March 2008 - 12:33.
Postad 12 March 2008 - 12:59
Nej precis, det är ju spelaren som låter, inte fläkten.Läste nånstans att det går och byta fläkt så den inte låter som reaplan stämmer detta?Hårfön? How lucky are you?Min ps3 är dock tystare än min Wii. Tysta konsoller är helt klart trevligare än hårfönar (360).
Tyvärr inte fläkten som väsnas utan det är DVD spelaren, min 360 är iaf "knäpptyst" i dahboard mode, dock när man spelar så väsnas den ju litegrann dock inte så jag störs av det då jag bor i lgh i stan med allt annat j-a oväsen.
Och om man har skälig volym på spelen så har jag väldigt svårt att tro att man kan störas av den överhuvudtaget (om man inte är stumfilmsentusiast :-))
BD tror jag inte ngn kommer inehålla dock då framtiden definitivt inte ligger på plastskivor.
Tror inte ens BD kommer vara "ledande" inom spel och filmdistribution om 5 år.
Det låter inte bara som 10 värmepumpsfläktar, utan spottar även ut värme som 10.
Tänk er MS reklam för xbox:
Släng era element - här kommer Xbox 720, nu med effekt nog att värma en hel villa!
Postad 12 March 2008 - 13:20
Postad 12 March 2008 - 13:22
Postad 12 March 2008 - 13:24
Det låter inte bara som 10 värmepumpsfläktar, utan spottar även ut värme som 10.
Va har ni för boxar min kan stå på i 10 timmar och den är knappat ljummen oavsett var jag känner på den.
Inte heller blåser det ut ngt nämnvärt varmt från den.
Jag har iofs min öppet och ventilerat..(som man ska ha).
Postad 12 March 2008 - 13:37
Själva boxen blir inte varm över huvud taget, men den spottar ut värme som en vulkanDet låter inte bara som 10 värmepumpsfläktar, utan spottar även ut värme som 10.
Va har ni för boxar min kan stå på i 10 timmar och den är knappat ljummen oavsett var jag känner på den.
Inte heller blåser det ut ngt nämnvärt varmt från den.
Jag har iofs min öppet och ventilerat..(som man ska ha).
Postad 12 March 2008 - 13:39
Alla komponenter arbetar för att föra fram spelets budskap eller mål till skillnad mot hur vissa spel idag inte är mkt mer än ett techdemo för en cool feature ngn utvecklare hittat på.
Själv hoppas jag att fler utvecklare tar till sig hur viktigt bra dramaturgi är för ett spel samt vikten av att spelet har ett bra manus, önskemål nummer 2 är att man frångår den barnslighet och flörtande med yngre publik som konstant pågår, låt spel få dryfta sex droger och djupa obehagliga frågor på samma sätt som film gör ibland, idag är det alldeles för likriktat...
Postad 12 March 2008 - 13:47
Att EA köper upp utvecklare är inget nytt och detta är något som de gjort sedan de startade. Att de däremot köper upp utvecklare i den takt man ser idag är något som inte EA gjort tidigare men jag tror knappast att dom kommer göra en egen konsol. Nej de är nog bara ute efter att få köpa upp spelserier som säljer bra för att på typsikt EA manér mjölka ut dessa så mycket som bara går.Som jag sagt tidigare så tror jag EA har en konsol på G. Nu när dom äger en massa spelföretag så har dom ju chansen. Varför skulle dom annars vilja köpa alla möjliga spelföretag t.o.m Take two.
Postad 12 March 2008 - 13:51
http://www.n4g.com/N...21638.aspx?CT=1
Postad 12 March 2008 - 15:49
Personligen tror jag att 360 kommer finnas minst i 2,5 år till, d.v.s en livstid på ca 5 år. Det tar minst 1,5 år att utveckla en konsol, vilka komponenter och så som skall användas måste ju bestämmas först. MS för just nu diskussioner med Sony om Blu-ray som ett exempel, men i övrigt är det nog inte mycket klar om hur nästa konsol kommer se ut. Jag tror tex att ett samarbete mellan EA och MS kanske inte är helt orealistiskt i nästa konsol. EA har ju varit sugna länge på att tillverka en egen konsol men det finns inte plats för 4 olika hårdvarutvecklare så ett samarbete med MS och EA är mitt tips. Men du kan nog lungt köpa en 360 nu och inte behöva oroa dig om framtiden, speciellt med tanke på prissänkningen på 360 (1900kr för en Arcade) så blir det ännu mer attraktiv än tidigare.
Men nackdelen jag ser med Arcade är att det inte är någon hårddisk. Då måste man ju köpa till en hårddisk ( o då kommer man väl upp i samma pris som premium typ?) eller ett memory card. Dessutom är HDMI:n version 1.2 och inte 1.3.
Postad 12 March 2008 - 15:56
Postad 12 March 2008 - 16:00
-What Else is EA Planning? A Console? Speculates that EA may enter the console arena in 2010. They're waiting to see if PS3 sales pick up first.
Bra. Kanske man slipper EA's skräp på vettiga konsoller i framtiden
I would NEVER buy a console from EA. They're about as innovative as a brick.
Redigerat av Unregistereddc471864, 12 March 2008 - 16:01.
Postad 12 March 2008 - 16:31
Men inte vill man ladda ner alla spel i framtiden? Det är ju ganska trevligt att hålla i ett fodral med ett snyggt omslag också. Jag har köpt en del spel från Steam på sistone och känner mig lite orolig över vad som skulle hända om min HDD kraschade eller om jag skulle vara tvungen att installera om spelet. Det går säkert att ordna, det är väl inte det egentligen, men jag saknar spel i hyllan!
Dessutom finns det dem som inte har snabbt internet och om spelet då är på 6GB kan det ta lite tid att ladda ner..
Postad 12 March 2008 - 21:48
Men inte vill man ladda ner alla spel i framtiden? Det är ju ganska trevligt att hålla i ett fodral med ett snyggt omslag också. Jag har köpt en del spel från Steam på sistone och känner mig lite orolig över vad som skulle hända om min HDD kraschade eller om jag skulle vara tvungen att installera om spelet. Det går säkert att ordna, det är väl inte det egentligen, men jag saknar spel i hyllan!
Dessutom finns det dem som inte har snabbt internet och om spelet då är på 6GB kan det ta lite tid att ladda ner..
Skulle tippa på att minst 90% av folket som HAR internetkoppling om 3-4 år har minst 10mbit.
på 10mbit tar du hem 6GB på ett par timmar (lite snabbare än att gå till affären).
Dock så tror jag att man isf kommer kunna beställa spelet på skiva istället (eller både ock) för att ladda ner om man nu vill det av olika skäl (man kanske inte har internet osv).
Vill du hålla i fodral kan du ju skriva ut dom själv om det är viktigt, det kan ju knappast vara så viktigt att du hellre har spel på skiva om du istälet kan välja att ha dom på hdn och bara browsa bland liren och starta dom direkt (ala xbox 1).
Postad 12 March 2008 - 22:39
Skulle tippa på att minst 90% av folket som HAR internetkoppling om 3-4 år har minst 10mbit.
på 10mbit tar du hem 6GB på ett par timmar (lite snabbare än att gå till affären).
Dock så tror jag att man isf kommer kunna beställa spelet på skiva istället (eller både ock) för att ladda ner om man nu vill det av olika skäl (man kanske inte har internet osv).
Vill du hålla i fodral kan du ju skriva ut dom själv om det är viktigt, det kan ju knappast vara så viktigt att du hellre har spel på skiva om du istälet kan välja att ha dom på hdn och bara browsa bland liren och starta dom direkt (ala xbox 1).
Tror inte spelföretagen vill skrämma bort en massa köpare. Marknaden är global och inte bara Sverige,
Supersnabbt bredband hemma är fortfarande låångt bort för många människor.
Spelbolagen kommer inte försöka göra det krångligare för miljoner köpare att få tag på spel .
Självklart borde nedladningsbara spel finnas som ett alternativ för dom som absolut inte vill ha fodral, manual eller skiva , men det kommer nog ine vara så större delen av alla spel säljs.
Gärna spel på hdn men jag lägger helst in dom själv från skiva och eftersom spelen högst troligt skulle kosta lika mycket oavsett version så har jag personligen gärna hela paketet hemma i fysisk form.
Postad 13 March 2008 - 08:15
Dvs köper man spelet på fysiskt medium borde man också kunna köpa det på internet.
Och köper man det på internet borde man i samma veva också kunna beställa det på Skiva för en mindre extra kostnad om man nu nödvändigtvis vill ha båda.
Postad 13 March 2008 - 10:14
-What Else is EA Planning? A Console? Speculates that EA may enter the console arena in 2010. They're waiting to see if PS3 sales pick up first.
Det enda man behöver göra är titta på EAs resultatsrapporter för att inse att de aldrig kommer kunna utveckla en konsol inom en nära framtid. EA saknar helt det enorma kapital som behövs under en längre tid för att utveckla, marknadsföra och sälja.
Dock finns det möjlighet att teama upp med ett annat stort företag med kapital och kunskap inom elektronik, det hade varit en bra combo. Kanske Apple?
Skulle EA släppa en konsol tror jag knappast de väljer en i klass som ska ta upp kampen mot nästa Xbox och PlayStation. För hög risk och för högt pris.
Mest logiskt hade kanske varit någon mer mobil plattform eller typ enklare plug and play till TVn för 1000kr.
Postad 13 March 2008 - 11:06
Jo man skulle väl helst vilja ha det ungefär som du beskrev det.
Dvs köper man spelet på fysiskt medium borde man också kunna köpa det på internet.
Och köper man det på internet borde man i samma veva också kunna beställa det på Skiva för en mindre extra kostnad om man nu nödvändigtvis vill ha båda.
Ja, det vore nog det mest logiska. Jag hyser inga tvivel om att åtminstonde de flesta spel till nästa generations konsoller kommer att vara möjliga att ladda ner. Men fysiska media lär inte försvinna ännu. Kanske till nästnästa. Tror för övrigt att många användare här på minhembio också känner lite motvilja till denna idé, om man tänker på de otaliga bilder på smockfulla bokhyllor med spel eller filmer som finns på gallerierna. Vore liksom inte lika kul att posta ett screenshot på spelbiblioteket man har på hårddisken...
Jag ser dock gärna möjligheten att kunna lägga in även spel från skiva på hårddisken så man kan browsa genom dem och kapa laddningstider.
Postad 13 March 2008 - 11:34
Jo man skulle väl helst vilja ha det ungefär som du beskrev det.
Valve har ju redan ett sånt system iom Steam. Köpte Dark Messiah of Might and Magic när det släpptes 2006, och vid installation så fick jag möjligheten att lägga det på mitt steam konto och ladda ner, så nu har jag fodralet (som jag självklart vill ha), men har även möjligheten att ladda ner det genom steam.
Postad 13 March 2008 - 15:55
Whoaaaa, down boy. tror du får skruva ner dina förhoppningar lite där va?
1 TB flashdrive, då får du nog räkna med att konsollen kostar i storleks ordning: tiotusentals kronor istället för tusentals kronor. 500 MB - 1 TB vanlig hederlig mekanisk HDD är nog mer rimligt.
Minne är väl också lite väl tilltaget. I regel har konsollerna, även vid den tidpunkt de lanseras, mycket mindre minne än en mainstream-PC. 1-2 GB RAM och 0-1GB dedikerat VRAM är nog bra mycket troligare, CPUn kommer säkerligen att köra quad eller octa core men att kalla den 8 ggr snabbare blir nog också att ta i.
BD tror jag nog vi kan ta för givet, inga konstigheter där.
Det riktigt intressanta i min mening är om grafiken fortfarande kommer att vara rasteriserad eller om vi gått över till raytracing (Intel vill ju in på konsolmarknaden med raytracing t.ex.) eller kanske något helt annat (voxelgrafik t.ex. =) )
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
16 bilder
8 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?