Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gratis FPS Forsaken, online spel

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 March 2008 - 10:17

Lukassvensson
  • Lukassvensson
  • Beroende

• 1201 inlägg
  • 0
http://www.forsakenplanet.tk/

1. Ladda ner spelet

2. Följ installationsguiden

3. Skriv vad du valt för namn i denna tråden.

4. Skriv när du vill ta en match.

Det är ett 360 graders FPS (man kan flyga), systemkraven är väldigt låga och spelet är gratis. Det finns capture the flag, free for all, teams.

Om tillräckligt många vill vara med kan vi spela lag mot varandra.

Postad 21 March 2008 - 11:29

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
åh fyfan, finns det online till pc med XD
får se om man orkar tanka hem det. en kompis har det på n64 och det är väl inget favvolir precis ^^

Postad 21 March 2008 - 13:43

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0
Forsaken spelade jag en hel del när det var nytt, helt klart ett roligt spel att spela mot en kompis eller på nätet (har för mig att det har mp stöd på nätet iaf). Forsaken vill jag minnas var en uppföljare till Descent (i annat fall så var det kraftigt influerat av det) och det var helt klart bättre än det spelet även om Descent är ett kul spel. Så det går att ladda ner gratis, får kanske bli att jag gör det för att se om det står sig efter så många år=).

Redigerat av Jack of all trades, 21 March 2008 - 13:45.

Postad 21 March 2008 - 16:42

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

• 1200 inlägg
  • 0
Forsaken hade väl aldrig något att göra med Descent vad jag kommer ihåg, även om det var samma genré och tom subgenré. Descentserien planade ju ut i en jäkla massa spel till slut. Forsaken som jag körde var dock lite mer tunnelinspierat vad jag kommer ihåg. Var så länge sen nu.

Postad 21 March 2008 - 18:50

Really
  • Really
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
Hehe. Kommer ihåg när Forsaken kom, jag och mina kompisar trodde det heter Forskaren och fattade inte varför det hette Forskaren. Liksom vad forskar man? :)

Postad 21 April 2008 - 21:06

L a s s e
  • L a s s e
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

http://www.forsakenplanet.tk/

1. Ladda ner spelet

2. Följ installationsguiden

3. Skriv vad du valt för namn i denna tråden.

4. Skriv när du vill ta en match.

Det är ett 360 graders FPS (man kan flyga), systemkraven är väldigt låga och spelet är gratis. Det finns capture the flag, free for all, teams.

Om tillräckligt många vill vara med kan vi spela lag mot varandra.

Hej!

Blir riktigt glad av tråden.
Jag installerade spelet i morse.

Jag brukade spela detta spel en hel del online när det var nytt!
Ett av de BÄTTRE spelen online enligt mitt tycke.

Jag är HELT PÅ att spela online, absolut!

På den gamle goda tiden var man ju "tvungen " att vara inloggad på en spelserver i sig ( På min tid använde jag Kali (http://www.kali.net/), vilket jag även installerade i dag). Spelen startade man sedan "internt" via IPX. Vet ej hur upplägget är i dagsläget? Är det enklast med IP-connection spel så att säga?

Hör gärna av dig angående spel samt även om du vet var och hur jag skall bära mig åt för att spela online. Spelet har ju några år på nacken. På den tiden jag spelade var det 99% tyska användare. Spelet verkade inte slå igenom i andra länder ,-).

/ Lasse

Postad 22 April 2008 - 01:01

Lukassvensson
  • Lukassvensson
  • Beroende

• 1201 inlägg
  • 0
Lasse: Det är inga spelare online alls nuförtiden, jag har bara spelat lite lan med min bror och inte sett röken av någon annan. För att komma igång med att spela online trycker du bara i menyerna "Create game" inne i spelet och väljer vilken typ av anslutning. Se bara till att du har någon att spela med innan, för det är inte som nya spel där alltid någon spelar...

Det sägs att spelet aldrig slog igenom pga dålig marknadsföring. Det är ett skitroligt spel, det enda som saknas är en intressant story.

Redigerat av Lukassvensson, 22 April 2008 - 01:03.

Postad 01 March 2009 - 19:09

Leviathan_92
  • Leviathan_92
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
jag har spelet installerat så det är bara att skriva till mig om ni vill spela

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.