Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hjälp mig med Tele2 och Vantage HD7100c

13 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Vantage Digital HD 7100C (Digitalboxar) 1 7.5 (1) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 23 March 2008 - 17:11

[NaD]Jonka
  • [NaD]Jonka
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0
Hej,

Jag har problem med hur jag ska göra.
Jag bor i Sigtuna hem som tidigare kört Comhem men som nu på senare tid gått över till Tele2

Jag har alltid kört Analogt direkt till min tv men efterssom jag nu köpt en projektor så var jag tvungen att skaffa mig en box, Men nu har jag problem.

När jag mailar Tele2 och frågar om ett abonemang hos dom säger dom att det kanske inte fungerar tillsammans med boxen, Själv vet jag inte.. Och jag vet inte heller om jag kan byta till Comhem när man bor i en hyreslägenhet.

Hur skulle ni ha gjort?, Jag har precis köpt Boxen från utlandet och skulle helst vilja slippa sälja den. Och är inte ute efter några extra kanaler, Mest 3an och 5an.

Tack på förhand

Postad 23 March 2008 - 17:30

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Borde funka utmärkt sålänge boxen har Conax eller Conax CA modul...
vissa boxar får man däremot mata in informationen manuellt på...

nätid: 100
symbolrate: 6875
modulation: QAM64
frekvenser: 346-410 här men då du har sigtunahem så har du fram till 500 nånting tror jag...

Postad 23 March 2008 - 17:39

[NaD]Jonka
  • [NaD]Jonka
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0
Ja det ska den ha, Det är en Vantage HD7100c
¨
Men kan man få bara ett kort ifrån dom?

Jag betalar ju redan 69kr genom sigtunahem för att få tillgång till basutbud + nöjepaketet.
Man borde ju inte behöva betala dubbelt

Postad 23 March 2008 - 17:49

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
du kan få tvillingkort från dom men du måste betala extra då + för att hyra en box...

Redigerat av Leatherface, 23 March 2008 - 17:50.

Postad 23 March 2008 - 18:04

[NaD]Jonka
  • [NaD]Jonka
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

du kan få tvillingkort från dom men du måste betala extra då + för att hyra en box...

Jag ville ju helst slippa betala för en box och istället köra med min, Men så kanske man inte kan göra

Postad 23 March 2008 - 18:26

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
vid närmare eftertanke kanske det var tvärtom att man var tvungen ta 1 paket för att få hyra en extrabox...
ta och kolla på www.tele2.se

Postad 23 March 2008 - 20:56

[NaD]Jonka
  • [NaD]Jonka
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

vid närmare eftertanke kanske det var tvärtom att man var tvungen ta 1 paket för att få hyra en extrabox...
ta och kolla på www.tele2.se

Jag har kollat en del där och försökt o maila dom, Men de verkar som att ringa dom är det enda sättet..

Jag vill ju ha ett abonemang och jag är beredd att betala extra för de också, men jag vill inte ha ngn box

Får se va dom säger, Egentligen hade jag vela haft comhem så man kunnat hd några HD-Kanaler i framtiden.

Postad 23 March 2008 - 22:40

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
då hade du varit tvungen ha deras orginalbox... HD kanalerna funkar inte i nån annan box pga comhems pairing...
men Tele2 har ju lovat HDTV första halvåret i år... antagligen blir det samma dumheter även på Tele2s HD kanaler...

Redigerat av Leatherface, 24 March 2008 - 13:00.

Postad 24 March 2008 - 20:04

[NaD]Jonka
  • [NaD]Jonka
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

då hade du varit tvungen ha deras orginalbox... HD kanalerna funkar inte i nån annan box pga comhems pairing...
men Tele2 har ju lovat HDTV första halvåret i år... antagligen blir det samma dumheter även på Tele2s HD kanaler...

Ja jag säger då de, Att ingenting kan gå lätt för en gångs skull.. Konstigt att folk kör med piratkort.

Postad 24 March 2008 - 20:36

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0
Finns inga piratkort och ingen tror sig i dagsläget kunna tjäna pengar på dessa olagligheter. Att en "konkurent" är borta märks väldigt tydligt på prissättningen över satellit. Det blev inte billigare när folk började betala för sig, det blev något dyrare.

Postad 24 March 2008 - 20:39

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
det är ett krav från filmbolagen det här med pairing... för att förhindra kopiering och sprida det på nätet i hd kvalla... tyvärr blir ju vi tittare drabbade och tvingade till skitboxar som knappt funkar då...

Postad 24 March 2008 - 20:55

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0
Vilket inte är konstigt med den tjuv-mentaliteten folk har över andras upphovsrätt skyddade material. Synd att det är så, säger jag som måste använda Canal Digitals goa men högljudda box. Varför använder de Sagemskit som HDTVpvr? Något gammalt politisk från när Canal+ var franskt? Jag menar att Sagems tekniker kan ju inte ens montera fast en fläkt och hårddisk. Och som kund är man tvingad att köpa sådan sk.t. Skandal!

https://www.minhembi...s...t&p=1841939

Redigerat av ruva, 24 March 2008 - 21:02.

Postad 25 March 2008 - 18:05

[NaD]Jonka
  • [NaD]Jonka
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0
Har fortfaranande problem med dom där jäkla kanalerna.

Jag blir inte riktigt klok på dehär, Och efterssom jag kan så lite om ämnet, Så kan man inte komma fram till någon lösning själv.

Jag har kanalerna Analogt i väggen, Men när man kopplar till box måste dom skaffas digitalt. Och efterssom jag bor i en hyresrätt så kanske man inte kan ändra ett enstacka boende, Så då kanske man måste skaffa en parabol, Och då har ju min box ingen funktion efterssom det är en Cable box. (Vantage HD7100c)

Bra klurigt och jag börjar tro att det inte finns någon bra lösning :)

Man skulle ju annars kunna ta ett nytt abonemang från tele2 med en box, så skulle man kunna köra digitalt i sovrummet med, Men det kanske inte funkar när man bor i hyres.

Postad 25 March 2008 - 20:49

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Inga problem att beställa kort med box och nog borde det funka med den där boxen du har... skräpet dom skickar ut kan du använda till nån annan tv för att se dom fria digitala kanalerna på eller låta de vara nerpackat...

Redigerat av Leatherface, 25 March 2008 - 20:51.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.