Redigerat av gliet, 25 March 2008 - 15:32.
Postad 25 March 2008 - 15:32
Funderar på att köpa ett par RF83or, lyssnat på dem och tyckte de lät jättbra. Undrar lite över hur tunga de är att driva. Kör en Denon AVC-A11. Är det någon som kör RF83or med Denon och ni som kör RF83 vad driver ni dem med?
Postad 26 March 2008 - 15:26
Funderar på att köpa ett par RF83or, lyssnat på dem och tyckte de lät jättbra. Undrar lite över hur tunga de är att driva. Kör en Denon AVC-A11. Är det någon som kör RF83or med Denon och ni som kör RF83 vad driver ni dem med?
Klipsch RF83 har en känslighet på 100dB/watt vilket borde betyda att de är ganska "lättdrivna". Din Denon borde driva dem bra!
Jag hade en Yamaha RX V650 till mina gamla Rf-35'or och det funkade alldeles utmärkt.
Mvh Tony
Postad 26 March 2008 - 17:06
Du kan ju alltid kolla med 21Andreas här på forumet. Han driver sina RF-83 med en Denon 4308 och ett par Parasound slutsteg tror jag...
MVH Flingan
MVH Flingan
Postad 27 March 2008 - 00:53
Klipsch RF83 har en känslighet på 100dB/watt vilket borde betyda att de är ganska "lättdrivna". Din Denon borde driva dem bra!
Jag hade en Yamaha RX V650 till mina gamla Rf-35'or och det funkade alldeles utmärkt.
Mvh Tony
Ganska lättdrivna?
Fast det handlar väl här mycket om själva karaktären i ljudet. Denon kanske inte är det bästa, beror lite på vilket ljud du gillar men jag antar att du vill dra på en hel del med volymen ibland eftersom då just dessa högtalare är i fokus. jag kör själv mina RF35:or med NAD och då har man ett ganska mörkt och varmt ljud som ter sig bättre ju högre i volym man kommer. Denon må nog va lite bättre på detaljerna å andra sidan.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
113 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?