Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ska köpa en STOR TV (behöver råd)

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 March 2008 - 18:39

LaResistance
  • LaResistance
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
Hej Bullen, jag har ett problem.

Först och främst vill jag säga att jag kanske postar fel här, har suttit och letat igenom forumet men inte hittat rätt tråd att posta i. Så blev det fel så accepterar jag en moderering :)

Jo, det är såhär att jag vill köpa mig en ny TV, sitter på en 32" Samsung CRT nu jag haft i snart 10 år skulle jag tro, men jag vill ha något större. Polaren som lusläser Hemmabiotidningar tjatar om plasma, han har själv köpt en skitfin Pioneer 42" plasma. Men jag vill ha större än så. Så jag fastnade för Samsung 52" LCD-TV LE52M87BD. Har lusläst specifikationerna och den verkar riktigt fin. Den passar plånboken bra också.

Så till frågorna.

1. Vad är skillnaden mellan den och LE52M86BD? De kostar lika mycket.
2. Är det fel att det är en LCD? Jag har en Samsung SyncMaster 226CW som datormonitor som lider av viss backlight bleeding, vill inte vara med om det igen.
3. Hur är det med eftersläpningar osv? Spökbild eller vad det nu kallas?
4. Denna har HD fullt ut, det har inte polarens och hans kostade 27.000, sånt får en att undra.
5. Den skall kunna klara av 24hz, gör den det? Har inte lyckats gräva fram det.

Vad jag ska ha den till:
DVD tittande, i framtiden Blu-Ray, comhem TV, alltså ingen dator kopplad till den eller något TV-spel.

Bör jag satsa på en Plasma istället? Hittar ingen 52" på komplett.se (där jag tänker beställa).

Kommer jag att bli hånad i all oändlighet pga LCD-valet eller passar den perfekt till filmvisning? Jag menar, utvecklingen har ju gått framåt så som jag förstår.

Vore riktigt extremt tacksam om någon tog sig tid att svara.

MVH

Redigerat av LaResistance, 26 March 2008 - 19:01.

Postad 26 March 2008 - 19:18

discoduck88
  • discoduck88
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
För dina ändamål dvs filmtittande och inget dataspelande hade jag kört på en plasma utan att tveka. Plasma har bättre svärta, färgåtergivning, responstid mm.
Ska själv slå till på en tv som ska användas för filmtittande OCH Tv-spel men det lutar ändå åt plasma.
Om du kan gå ner till 50 tum så har du bra plasmor från panasonic och pioneer (om du har råd).
Och ja du kommer bli hånad om du köper en LCD för att enbart kolla film. Lyssna på din polare mer :)

Postad 26 March 2008 - 20:11

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0

4. Denna har HD fullt ut, det har inte polarens och hans kostade 27.000, sånt får en att undra.

Din polares tv har nåt som är mycket bättre: Full Bildkvalitet.

Betala för bilden, inte för specen.

Pioneers plasmor är beviset för att pixel-hypen är just en hype.

Priserna har gått ner en del, kolla upp 5080, den ligger väl på 27 000 ca. Annars är Panasonic mycket skärm för pengarna.

Postad 26 March 2008 - 23:10

LaResistance
  • LaResistance
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
Är tacksam för svaren.

Får kanske omformulera mig lite då man fått reda på mer.

Den skall klara 24p formatet (heter så va?). Full HD. HDMI 1.3. Gärna 100hz eller mer. Inte ha eftersläpningar.
50" eller 52". Bra svärta och så naturlig bild som möjligt.

Allt till (internet)priset runt en 20.000-22.000.

Plasma eller LCD spelar väl ingen större roll då.

Jag är noob, yes sir, sitter och lusläser på nätet, har hittat flera intressanta modeller i denna prisklassen. Får ta en runda hos de "lokala" tv-handlarna, men det utesluter ju inte att man får lite goda tips om modeller etc från er som är lite mer professionella här <_<

Titta ute hos handlarna, handla billigt på nätet, blir nog så jag gör.

Mer tips gott folk, mer tips :) tack

Postad 27 March 2008 - 00:45

Neond13
  • Neond13
  • Användare

• 221 inlägg
  • 0
Jag hade hellre satsat på plasma varianten från samsung PS-50P96FD mycket bättre på det mesta materialet och inte så pixlig som m87 är på SD material.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.