Jag är ny på detta forumet men hoppas att få en massa bra idéutbyten med likasinnade!
Ibland blir man bara tvungen att prova lite nytt.
Använder i dag en i mina ögon ganska medelmåttig anläggning som består av Harman Kardon HK970 och dess matchade cd spelare HD970. Förstäkaren matar ett par inte allför okända Monitor Audio RS6. Allt ihopkopplat med kablar från Supra.
Min musiksmak ligger åt det mer lungnare hållet där vocalister ska återges med en balancerad och hellre lite dämpad framtoning än med risk för att sticka ut och verka hård och skrikig.
Inga små krav här inte
Till mitt problem: Som säkert alla lider av är det just plånboken som hela tiden sätter käppar i hjulen.
Givetvis ska man ta sig till de olika affärerna och sitta och provlyssna, men det är ju inte alla som kanske har den setupen som jag har. Har läst en hel del "varma" recensioner om XTZ och dess klass A bastarder.
Men mina ägon fastnar även för det mycket snygga Primare. Ha ingen aning hur dessa låter men om det finns nån som har erfarenhet av dessa två eller kan rekomendera andra märken under 10,000:- lappen så tveka inte att dela med er om era erfarenheter!
Mvh Martin
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?