Har precis blivit en stolt förälder och känner att det är dags att köpa en videokamera. vanliga digitalkameror o still bilder i all ära, men vad slår att barnets första steg och ord på video? Inget!
Jag har kollat runt lite och känner att jag är ganska ny på videokamera fronten. Som på alla andra bildvisarfronter så finns det hd-upplösningar har jag sett.
Det känns nästan som ett måste att kameran ska ha hd-inspelning för min del, då jag både har en platt-tv och projektor som är hd-ready. ja, jag vet att det det är skillnad på hd-ready o full-hd.
Det känns som om man inte köper en kamera med hd-inspelning, så är det att slänga pengarna i sjön.
Jag har fastnat för SD9 och SR10.
Ja, ni som är insatta i dessa kan väl förklara lite mera ingående på skillnaderna. jag vet att pannan spelar in i 1080p medans sonyn i 1080i och att sonyn har hdd o flash medans pannan bara har flash.
jag kommer i regel bara använda den till alldaglig filmning så som semester. Inga extrema saker.
prismässigt ser jag ingen direkt skillnad på dom. då pannan ligger lite lägre, men då får man ju lov att köpa lite minnes kort om man ska bli nöjd.
Men det är i den prisklassen jag tänkt mig, runt 8000k. Det kanske finns någon annan kamera ni kan rekommendera??
Mvh Johan
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Canon HF10 och HF100
15 bilder
174 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?