Jag har haft ett sunkingt surroundsystem för 1000kr i snart 1 år och jag har tröttnat rejält. Så nu har jag bestämt mig för att inhandla ett 5.1 system och en reciever i slutet av april. Jag är tyvärr okunnig när det gäller högtalare och ljud. Jag har läst en del trådar om olika högtalare här på forumet, men har inte fått någon riktigt bra bild över vilka högtalare som är bäst.
Jag har tänkt lägga ut ungefär 5 till 7 tusen kronor för högtalarna, är även ute efter en reciever för 3000-4000 kr så ifall någon känner för att rekommendera en bra reciever till det högtalarpaketet han/hon rekommenderar är även det välkommet.
Jag har letat lite bland högtalare inom min prisklass men skulle behöva lite mer hjälp i mitt val. Man behöver inte kunna spela oerhört högt med högtalarna. Jag är ute efter ett system som har en ordentlig bas då jag på sistone har börjat fatta tycke för techno/trance osv, annars så är musiksmaken ganska bred. Jag är bara ute efter satelliter eftersom jag inte har så mycket plats. Får gärna vara klart ljud också =). Föredrar svart färg så dom passar in hos PS3an och TVn, men det är såklart inget måste, hehe =). Det ska ju självklart vara bra prestanda för priset som ni förmodligen förstår =). Kan inte säga att jag är speciellt kräsen när det kommer till ljud för övrigt, men det är väl helt OK prestanda på högtalarna i denna prisklassen?
Har kollat på följande högtalare :
Sony SA-VE835ED
Canton Movie CD 151
KEF 2005.2 (Dessa högtalare verkar ju bäst, men kan bli tufft att trycka in en reciever också då dessa kostar lite mer)
Infinity TSS-800
Detta är endast dessa jag har kollat lite mer noggrant på och ifall ni tycker att några andra högtalare är bättre och mer prisvärda så rekommendera självklart dom!
Jag har bara kollat på prisjakt.nu än så länge. Eftersom jag bor cirka 1 timmes resa ifrån någon välsorterad ljudbutik så har jag inte provlyssnat några högtalare, eftersom det finns så många högtalare att välja mellan så skulle det vara skönt att få ner antalet alternativ till 1-2 st.
Jag hoppas att någon av alla de ljudvetarna på forumet kan hjälpa mig och att ni har fått tillräckligt med information för att kunna ge me hjälp, annars är det bara att fråga!
Hoppas på svar!
Tack på förhand!!!
MVH Niclas
Sökningen pågår
Avancerad sökning
355 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?