Någon som har erfarenhet av denna? Bra pris är det iallafall...
Postad 11 April 2008 - 07:10
Hoppas på att få den i nästa vecka!
Postad 11 April 2008 - 07:20
Håll er borta från den, det är inget att ha.
Postad 11 April 2008 - 08:37
Själv så kom jag igår över en 50PX70 för 12 =) (sista ex)
Går inte att jämföra LGn med Pannan.. tyvärr
Postad 11 April 2008 - 16:10
Postad 11 April 2008 - 16:11
Köp LG 50PG6000 ist , grymt snyggare + stabilare + bättre än den du tänkt köpa för LG .
Helt ny dessutom med svärta i klass med japanska guden " pioneer kuro" . Satsa på den
Postad 11 April 2008 - 17:57
Der wiiking . KÖP DEN INTE
Köp LG 50PG6000 ist , grymt snyggare + stabilare + bättre än den du tänkt köpa för LG .
Helt ny dessutom med svärta i klass med japanska guden " pioneer kuro" . Satsa på den/mvh Marco
Jag förstår inte varför man ska rekkommendera en modell som kostar 7000 kr mer än den modell han tänkt köpa.
Frågan är väl om det är en prisvärd modell? Alla LG är skräp? Det var väl därför de fick utmärkelsen "Årets Plasma 2007"?
Man får verkligen ta svaren med en rejäl nypa salt på det här forumet.
Postad 13 April 2008 - 20:02
Skit in, skit ut helt enkelt! Analog TV ser halvdant och lite gryningt ut men det duger åt mig som sällan ser på TV. Matar jag TVn med 1920x1080i från min DVD spelare så ser det kanonbra ut! Visst, det är ingen Pioneer Kuro panel vi snackar om men för det priset så blir vem som helst nöjd! Ska bli skoj o se kvaliten när jag får ihop min HTPC.
Grundtanken när jag köpte denna TV var också att jag skulle ha råd att byta upp mig om ca 2 år.
Finns en hög apparater kvar i Arninge Centrum samt Länna så det är bara o köp!
Postad 13 April 2008 - 20:16
Problem är det med ghostningen...
Bliden är väl i och för sig rätt skaplig...
Men det är detta med all ghostning som man stör sig på
Har inte sett En ÄNDA modell från lg som inte har ghostning...
Tips... Köp inte lg !!
Ace34
Postad 13 April 2008 - 23:19
Själv skulle jag aldrig igen köpa lg.... har haft själv... + att många som jag känner har också lg...
Problem är det med ghostningen...
Bliden är väl i och för sig rätt skaplig...
Men det är detta med all ghostning som man stör sig på
Har inte sett En ÄNDA modell från lg som inte har ghostning...
Tips... Köp inte lg !!
Ace34
det har väl alla plasmor mer eller mindre? Förutom Pioneer kanske, har inga erfarenheter därifrån.
Postad 15 April 2008 - 14:17
mvh benteboy
Postad 16 April 2008 - 18:13
tjenna.. har en kompis som köpte denna tv.. har pc55 själv.. tänkte bara kolla med er.. ljudet i pc35:an suger ganska mycket jämfört med pc55.. är det någon som upplever att ljudet är dåligt i pc35:an låter plastigt å ingen bas i det hela..?
mvh benteboy
Ljudet duger bra till reguljär tv-tittning men vem använder TV-ljudet för film?
Och som vanligt, man får ju det man betalar för. Själv hade jag inga förhoppningar om varken den perfekta bilden eller det perfekta ljudet när jag betalade 9999:- för en 50" plasma men jag är fan riktigt nöjd o glad ändå;-)
Postad 18 April 2008 - 06:13
Postad 23 April 2008 - 08:43
Cheers
Postad 24 April 2008 - 11:58
Japp, då har man tv:n "up n' running", tja vanlig tv ser allt från kass till ok. Hdtv ser bra ut och PS3:an med, jag ger, på en skala 1-10, tv:n en 7:a med priset som räddaren av minst 1poäng... svärtan är som sagt inte den bästa...
Cheers
Håller med köpte nyligen densamma. Är det någon som har hittat någon avancerad inställning någonstans så man kan ändra kontrast, ljusstyrka etc själv? Dålig svärta annars helt ok bild, en Blu-ray rulle från PS3 ser grymt nice ut.
Minskar ghostingproblemet efter några hundra timmars inbränning? Håller på och kör den inbrännings DVD'n jag hittade här. Har aldrig sett dessa ghostingproblem på den Panasonic 42" plasman jag hade innan. Blir ju ghosting av något som visats ett par sekunder bara.
Postad 24 April 2008 - 12:17
Någon som har någon mer information om vad alla inställningar innebär i LG's servicemeny?
Tryckte bara på menu knappen på fjärr + skärmen för att komma in i menyn.
Något tips?
Postad 26 April 2008 - 00:42
Har också denna tv:n
Är också nöjd med min för det priset
tyckte att jag fick lite bättre svärta när jag slog på XD kontrasten men några andra inställningar har jag ej hittat
Tacksam för tips
Tv:n tar även emot 1080P när man kollar på Bluray men vilken upplösning blir det på skärmen egentligen??
Redigerat av pelle7, 26 April 2008 - 00:46.
Postad 30 April 2008 - 09:44
Halloj!
Har också denna tv:n
Är också nöjd med min för det priset
tyckte att jag fick lite bättre svärta när jag slog på XD kontrasten men några andra inställningar har jag ej hittat
Tacksam för tips
Tv:n tar även emot 1080P när man kollar på Bluray men vilken upplösning blir det på skärmen egentligen??
Väljer du någon av de egna inställningarna så kan du ju ställa värde för kontrast etc. Men jag ser ingen bättre svärta även med ljusstyrkan på minumum. Det var därför jag undrade om någon vågat pilla på inställningarna inne i servicemenyn.
Jag utgår från att 1080p skalas om till skärmens upplösning 1366 x 768. Frågan vilket som ger bäst bild att skala ner 1080i/1080p eller skala upp 720p ?
Redigerat av Unregistered5fca1a28, 30 April 2008 - 09:48.
Postad 06 May 2008 - 10:08
Postad 21 May 2008 - 17:50
Satte värdet på gamman till 2 och fick en en bild med mer kontrast, men bilden blev samtidigt skarpare och mörkare ungefär som xd kontrasten. Fabriksläge är 0
Har ej hittat några inställningar som ändrar bildens svärta
Redigerat av pelle7, 21 May 2008 - 18:16.
Postad 03 June 2008 - 17:35
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
151 filmer
9 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?