Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony STR-DG910 koppla med HDMI

9 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 April 2008 - 05:45

sct124nsky
  • sct124nsky
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Funderar på att köpa en Sony STR-DG910 till mitt ps3. Men går det att koppla så här utan att "förlora" något?

ps3 --> förstärkaren med hdmi

förstärkaren --> tv (full HD) med hdmi

klarar förstärkaren det tro, är rätt osäker på detta så hjälp mig tack :D

Postad 11 April 2008 - 08:05

kh_vorsteh
  • kh_vorsteh
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Funderar på att köpa en Sony STR-DG910 till mitt ps3. Men går det att koppla så här utan att "förlora" något?

klarar förstärkaren det tro, är rätt osäker på detta så hjälp mig tack :P

Dom flesta skickar bara vidare bildsignalen och gör inget åt den, fungerar som en växel, typ.
Vad dom flesta INTE klarar är att ta ut ljudet från HDMI, utan att man tvingas att dra ljudet i en separat kabel.

Så det blir 2 kablar från varje burk till förstärkaren och en HDMI till tv-n.

Är det inte hdmi för bild så tvingas man även dra dessa visare från förstärkaren till tv-n, alltså dom skickar inte ut bilden via hdmi om du skickat in den som komponent.

Bäst är att gå till leverantörens hemsida och plocka ner handboken och läsa för att se vad den klarar och inte klarar.

Men dom nya förstärkarna som lanseras :
https://www.minhembi...howtopic=189460

Dom skall även klara att ta ut ljud via hdmi och klara dom nya hd-ljud-formaten, säger dom iallafall, vi får se när dom kommer ut i butik. Är själv sugen på en STR-DG820 :)

Mvh

Postad 11 April 2008 - 09:38

QAM
  • QAM
  • Forumräv

• 755 inlägg
  • 0

klarar förstärkaren det tro, är rätt osäker på detta så hjälp mig tack :P

Att ladda hem och läsa manualen är alltid ett bra tips. Jag kan säga att STR-DG910 klarar av det du vill göra, men läs gärna manualen ändå.

Postad 12 April 2008 - 08:45

sct124nsky
  • sct124nsky
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Eller det finns någon bättre förstärkare i den prisklassen som klarar vad jag vill?

Postad 30 May 2008 - 08:44

Pr0wler
  • Pr0wler
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0
Nu när Sony Center har sänkt priset till 2999 kr så tror jag inte det finns någon billigare som klarar av att ta emot avkodat HD-ljud genom HDMI. Skall installera min i helgen! :)

Postad 16 July 2008 - 06:35

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

• 614 inlägg
  • 0
Underbar reciver som klarar att skicka vidare ljudet till tv:n via hdmi och öven konverterar komponent mm till hdmi =) Jag är mkt nöjd med min. Kör dvd (hdmi), boxer (komponent från sagen id75) samt en popcorn (hdmi) in och allt ut på hdmi till projjen =). alla maskiner har väl nackdelar men är mkt nöjd med min och att den bara kostar 4k och klarar av så mkt och har 3hdmi in osv är underbart =)

Postad 10 November 2008 - 16:59

Mr Incredible
  • Mr Incredible
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Hejsan!

Jag har en PS3 som jag kopplat in (både ljud o bild) via HDMI till min DG910.
PS3:an matar förstärkaren med Full HD-bild och TrueHD-ljud i upp till 7.1 kanaler hur bra som helst. :)

/Mr Incredible

Redigerat av Mr Incredible, 26 February 2010 - 13:42.

Postad 27 February 2010 - 01:04

Centimeter
  • Centimeter
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0

Hejsan!

Jag har en PS3 som jag kopplat in (både ljud o bild) via HDMI till min DG910.
PS3:an matar förstärkaren med Full HD-bild och TrueHD-ljud i upp till 7.1 kanaler hur bra som helst. :)

/Mr Incredible

Man blir ju lite nyfiken på vad det var som behövde ändras efter 1 år 3 månader och 17 dagar? :)

Postad 25 May 2010 - 12:47

Mr Incredible
  • Mr Incredible
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Man blir ju lite nyfiken på vad det var som behövde ändras efter 1 år 3 månader och 17 dagar? :P

Jo, det kan jag berätta... :lol:
Jag hade nämligen strul med att få till just denna koppling och valde i stället att köra optiskt från PS3:an.
Men så av en händelse, gick jag igenom menyerna i PS3 i somras (tror jag det var) och hittade ljudinställningen "linjär PCM via HDMI".
Varför jag sen inte uppdaterat forum-inlägget förrän nyligen, var nog att jag varit lite slö.... :o

Men bättre sent än aldrig, anser jag.

Postad 08 October 2010 - 22:49

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

• 614 inlägg
  • 0
har denna recever sedan lite mera än 2år tillbaka och har lite problem. Den skickar inte ut någon bas till frontarna. satt basen på fullt, testat i 2 kanals å gått igenom alla inställningar i recivern men löser det inte. har idag kopplat in min gamla yamaha från -00 till frontarna och sedan spelat upp musik via mobilen och då låter det som det ska men när jag testar på samma sätt på sonyn saknas det bas =(

har även upptäckt att den inte skickar igenom pixelmappad hdmisignal från min laptop när jag testade XBMC vilket är surt.

jag kan inte komma ut från inställningarna på annat sätt än att stänga av recivern och sen starta den igen.

digitalboxen (boxer/sagen 94160) är inkopplad på SAT via hdmi och ofta när jag väljer den ingången står den bara och gläpper fram och tillbaka utan att visa bild men stänger jag av boxen och sedan sätter på den igen funkar det.
min popcornmediaspelare funkar utan problem med recivern.

om pengar funnits kanske det varit dags att byta till en ONKYO 608 eller Yamaha 767...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.