Jag lyckades ladda ner demot efter typ tio försök (gick tom. ganska snabbt att ladda ner när jag väl påbörjat).
Nu vill den dock uppdatera demot till 1.01 och det gå rinte riktigt lika bra.
Hela PSN är ju helt f-cked för tillfället.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 17 April 2008 - 20:03
Well, som rubriken säger.
Jag lyckades ladda ner demot efter typ tio försök (gick tom. ganska snabbt att ladda ner när jag väl påbörjat). Nu vill den dock uppdatera demot till 1.01 och det gå rinte riktigt lika bra. Hela PSN är ju helt f-cked för tillfället. Postad 17 April 2008 - 20:11
Jag har uppdaterat, det tar tid, säkert för att alla vill uppdatera. Bara att forsätta att försöka. Hur som helst så kommer det inte gå att spela förns den 21a då servrarna kommer att startas.
Postad 17 April 2008 - 21:48
Uppdatera funkar inte för mig..
Sjukt om dom släpper de nu åså kan man inte spela än på flera dagar Postad 17 April 2008 - 22:14
jag fick igång nerladdningen precis efter att jag skrev inlägget ovan, är på 87% nu (på en 24/8 lina)
inte allt för snabbt att inte 1.01 var inbakat i själva spelet känns ju rätt idiotiskt om man nu ändå inte kan spela det förrän den 21e! Postad 17 April 2008 - 22:23
Det kanske är därför de släpper det redan nu. Så att folk ska kunna ladda hem det i lugn och ro. Postad 17 April 2008 - 23:29
Well, till slut lyckades jag uppdatera spelet.
Väl inne i spelet måste man gå ut med webbrowsern och registrera sig på Konamis hemsida... givetvis är konamis sida överbelastad och laddar bara ett "sorry for the inconvenience" istället... Dessutom är det något certifikatfel på sidan så Internet Explorer i Vista går det inte ens att visa felmeddelandet utan att behöva trycka sig förbi tre säkerhetspromter... Sjukt osmidigt. Tacka vet jag Xbox Live, kostar ju visserligen 50 spänn i månaden men det funkar mer eller mindre alltid utan problem och man slipper att registrera sig på nån jäkla webbplats. Redigerat av Unregistered92d7e447, 17 April 2008 - 23:31. Postad 18 April 2008 - 05:54
Hehe, ja Live är smidigt (när det funkar) men inte så snyggt.
Jag laddade ner spelet och uppdateringen men sedan var jag för trött för att göra mer. Jobbigt att behöva registrera sig och riktigt töntigt om man inte skall kunna spela innan den 21:e. Postad 18 April 2008 - 06:13
Det är lite osmidigt att om man får ett nätverksfel. Då bli man tvungen att starta om hela spelet.
Postad 18 April 2008 - 08:34 Eller så är det för att testa uppdateringsfunktionen. Detta är ju trots allt en Beta och inte ett Demo. Ett tips till dom som sitter bakom en brandvägg/router och använder torrent varianten av nerladdning: Om nerladdningen går långsamt och/eller om man bara blir ansluten till ett fåtal andra klienter, kontrollera att brandväggen/routern gör "port forwarding" till PS3:an på den port som man har valt. Postad 18 April 2008 - 14:10
Har försökt registrera mig på https://id.konami.net sedan igår då jag tankade ner spelet, men har hela dagen fått meddelandet "sorry for the inconvenience....".
Har iallafall tillslut lyckats komma in och registrera ett Konami ID och ett Game ID och skall testa om man kommer vidare så fort jag kommer hem! Det är ju helt sjukt att man är tvungen att registrera 2 id:n för att komma in. Fast det är ju klart, det är en Beta... Postad 18 April 2008 - 14:42
Folk verkar ha lite erfarenhet av betor osv här. Detta är ju inte speciellt ovanligt.. bara att vara glad att ni får testa den 21a :>
Postad 18 April 2008 - 22:53
Spelar väl ingen roll om det är beta,,,,, skiten ska ju fungera ändå..... gode gud vilket skräp allt är när det gäller PS3.... fläkt problem och psn som inte funkar efter uppdatering så är det segt.... vi är för snälla som sitter i timmar för att försöka få tag i ett jä__a id från konami ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha h det är f_n ta mig skrattretande.... ska nog skita i att köpa det här jä__a METAL GEAR SOLID..... hur fan tänker Japsen när han släpper ett spel ??????? ....
USCH vilken lirare,,, man är rätt uppretad nu kan jag säga vilken jubel ID__T........ Nej Tanken har slagit en XXXXXXXXBBBBBBBBOOOOOOOXXXXXXXX Redigerat av gockelinus, 18 April 2008 - 22:54. Postad 18 April 2008 - 23:54
Hohohoho.....Står ju faktiskt att det inte går att spela före 21/4
Är det någonting som är skräp och så fult så de gör ont i ögonen så är de min 360.. Men jag skulle nästan kunna döda för att ha 360 kontroll till PS3 Får nästan kramp efter 2 timmar me sunk PS3 skräp kontrollen Postad 19 April 2008 - 00:23
Ta de problem som finns på PS3 och multiplicera med 100 så har du vad som väntar dig hos Microsoft. Postad 19 April 2008 - 08:21
Det finns väl ingen som tvingar någon att registrera sig för en beta? Att kräva att en beta ska fungera helt smärtfritt tycker jag är lite naivt.....Visst är det surt att registreringen kollapsat men so what, det är väl bara att vänta? Servrarna öppnar ju inte förrän den 21:e! Jag tycker nog det är mer skrattretande att någon kan bli så arg för att han inte kan registrera sig för en beta som ändå inte är spelbar i dagsläget!? Ta det luuugnt.... Postad 19 April 2008 - 08:53
Det är ju precis det som är en beta, att ta reda på vart gänserna går, hur hög belastning klarar systemen av, registreringen via websidor osv... det kommer ju bli otroligt mycket högre belastning när spelet släpps och kan man inte få ut mätbart resultat av hur mycket belastning grejjerna tål innan man går live, ja då kommer man garanterat att inte kunna hålla en bra tjänst när spelet väl är live och folk har betalat för det. när man säger att man ska testa en beta så är det många som tänker "jag får spela ett färdigt spel gratis" men det är så långt ifrån sant som det bara går att komma, i en del fall handlar en beta av att balansera ett nästan färdrigt spel, men när det gäller onlinespel är det väldigt ofta deras utrustning som ska stresstestas för att se hur hög belastning som den klarar av, räkna med mycket lagg och höga pingtider i början av beta peridoen, som startar på måndag, den 21:a, innan dess så är det bara att ta det lugnt och försöka registrera sig på udda tider, tidigt på morgonen kanske, då bör belastningen vara ganska låg. spela betan på egen risk, jag skyr dom som pesten, en dålig beta kan förstöra ett spel redan innan det är släppt... iaf så upplever jag det så. Postad 19 April 2008 - 09:55
Ha ha ha,,, jo man överreagerar nog lite. Jag menade inte att spelet skulle fungera för jag vet att det öppnar den 21. Det jag retar mig på är att man måste ha ett jä__a ID.... och det är ju helt hopplöst att komma in på konami och få det. Har suttit i flera timmar och provat vid olika tidpunkter. Det är löjligt, sen får alla säga vad dom vill.
Trött man blir Redigerat av gockelinus, 19 April 2008 - 09:55. Postad 19 April 2008 - 10:18
Gjorde det nu. Tog mig ca 11 minuter. Körde med firefox och autoformer add-onet o det blev bra direkt * You need Firefox * Goto Tools Add ons, Get Extensions * Find the AutoFormer add on and install it and restart the browser * goto https://id.konami.net and click register (Blue button on the left) - might take a while but keep trying * Enter your date of birth and go to edit in Firefox menu and find AutoFormer, click Save all fields - this will now save you entering the DOB again if you need to come back to this stage * click next * Wait until the terms show before clicking next again * fill out the entire form carefully, don't rush you have all the time in the world. Make sure you don't use capitals in username, and make sure game id password is all numbers. Make sure phone number and postcode have no spaces * now before clicking next click edit again and AutoFormer>save all fields * Click next, it'll probably fail due to time taken to complete the form. Don't worry * Start again, this time your DOB should be auto inserted click next to terms, click next to form, click next to confirmation click next and you're done - SIMPLE!!! Postad 19 April 2008 - 10:27
Tänk på att felet ligger hos Konami och inte hos Sony. Postad 19 April 2008 - 10:30
Testa detta, funkade klockrent!
ok, efter typ 50 försök gick det nästan direkt med detta tipset * Du behöver Firefox * Gå till verktyg tillägg, klicka på hämta tillägg * Ladda ner och installera AutoFormer tillägget och starta om firefox * gå till https://id.konami.net and click register (Blue button on the left) - might take a while but keep trying * Enter your date of birth and go to edit(redigera) in Firefox menu and find AutoFormer, click Save all fields - this will now save you entering the DOB again if you need to come back to this stage * click next * Wait until the terms show before clicking next again * fill out the entire form carefully, don't rush you have all the time in the world. Make sure you don't use capitals in username, and make sure game id password is all numbers. Make sure phone number and postcode have no spaces * now before clicking next click edit again and AutoFormer>save all fields * Click next, it'll probably fail due to time taken to complete the form. Don't worry * Start again, this time your DOB should be auto inserted click next to terms, click next to form, click next to confirmation click next and you're done - SIMPLE!!! jag märkte att man va tvunget att göra detta sketa snabbt om det inte funkar på en gång gå tillbaka till top och gör om, för det är ju bara att klicka på next hela tiden Postad 19 April 2008 - 20:29
###### skit idiotsida, det är ju skamligt att ett så stort företag som KONAMI inte kan sitta på bättre servrar än vad dom har.....
Testat gång på gång utan framgång, frågan är om det är värt det ? Postad 19 April 2008 - 23:50
Testat FIRREN förslag..
Men den vägrar godta mitt lösen fast ja tycker mig ha skrivit in enligt vad som står...Men sen är ju sidan så mongo så man orkar inte rackla....Tycker att enså enkel sak som att regga sig borde funka iaf Postad 20 April 2008 - 08:03
Nu på morgonen fungerade servrarna hos Konami igen, det gick t.o.m. att använda Internet Explorer! Inga problem alls, gick på första försöket......
Postad 20 April 2008 - 08:23
jag va tvungen att testa, för att se hur bökigt det kan vara... och ja, det va skitbökigt, kanske den sämsta siten för en beta jag har vart med om, riktigt dåligt av konami, men det gick att registrera sig på första försöket, även jag testade med IE. Postad 20 April 2008 - 09:36
Funkar ej för mig. Kör också Firefox men autoformer funkar inte för beta 5. Så vad är det som händer?
Postad 20 April 2008 - 11:47
Det här fick jag fram:
Verkar ju mindre bra Postad 20 April 2008 - 15:05 Använd autoformer med firefox som någon skrev tidigare. Det där meddelendet kommer fram om man är för långsam :/. Jag kommer inte förbi steget där man skapar ID namn, lösen å allt sånt... jag får fram detta i röd text: Mitt konami-ID är fr0ggeh86k och mitt game-ID är fr0ggeh86g. varför funkar det inte? Lösenord är 8 bokstäver, två siffror, och mitt game-ösenord är 10 siffror. Varför funkar inte detta, någon som vet..? Postad 20 April 2008 - 15:20
Undra vad konami sysslar med, torde ju räcka med det PSN-ID man redan har...
Postad 21 April 2008 - 00:57
Har nu ägnat en halvtimme åt att försöka registrera mig, gick till slut men det var ju inte lätt. Det var ju fler än en gång det kom fram att kontakten till servern har tagit slut och all data har raderats. Men skam den som ger sig, nu ska vi bara se om jag hinner lira imorgon.
Postad 21 April 2008 - 00:59
Ingen som vet vad som felar när jag försöker skapa ID? (kolla min post lite högre upp). Det är ju löjligt irriterande :/
Postad 21 April 2008 - 05:46
var inte konami id enbart små bokstäver? vet faktiskt inte vad det kan vara..fattar inte varför konami gjort det så jag fick testa en hel del olika idnamn innan det funkade men jo,riktigt krånglig process för att regga sig. kul att jag svor lite väl länge innan jag började tänka på vad alphanumeric kunde betyda..... Postad 21 April 2008 - 07:40
Jag tänkte att jag skulle testa att spela i morse innan jobbet och allt funkade till en början bra, jag blev inloggad och kom till en "settings meny", inga problem med id eller lösenord. Väl där valde jag att kicka igång och gå till lobby men där tog det roliga slut :-( Testade säkert 10 ggr men lyckades inte connecta till server....Hade inte tid till felsökning så jag vet inte var problemet ligger, kanske inte är riktigt igång ännu?
EDIT! Hittade denna info....verkar som om servrarna brakat rejält varpå man valt att stänga betan för oss Europeer medans man löser problemet.... IMPORTANT NOTICE for all METAL GEAR ONLINE PREMIERE BETA players We would like to thank all players for their keen interest in taking part in the beta test. However, we regret to inform you that due to extraordinary levels of traffic from all around the globe, we have been unable to run the service to the level we expected. As a temporary measure, we will be suspending the European public beta test and restart it once we stabilize our server. We would like to apologize for all inconveniences as well as confusion caused. We would like to add that due to the above reasons, we will be making the following changes to the schedule: 1) Suspend beta test: As of 21/04/2008 08:00(CEST) 2) Restart date: TBA. We will be making another announcement on 22/04/2008 08:00(CEST) 3) Beta Test closure: This will now be on 11/05/2008 at 24:00(CEST) rather than 06/05/2008 at 24:00(CEST) Redigerat av Unregistered3ece8f6f, 21 April 2008 - 07:50. Postad 21 April 2008 - 08:12
Bådar inte gott. Lär ta mer än en dag att lösa skulle jag tro.... dom verkar inte ha varit förberedda.
Postad 21 April 2008 - 10:04
Lika bra det..Jag har ju ändå inte kunnar regga mig än
Funka direkt att regga sig nu... Funkade även lite bättre när ja fattade att man skulle ha siffror me i ett lösen med Redigerat av moparman, 21 April 2008 - 10:13. Postad 21 April 2008 - 11:19
Idag gick det perfekt att registrera sig, bara att vänta på servrarna då
Postad 21 April 2008 - 13:56
Registrerade mig imorse men jag fick aldrig mitt confirmation mail. Tryckte på resend confirmation mail när inloggningen på konami fungerade men det hjälpte inte. Är jag ensam om detta?
Postad 21 April 2008 - 15:56
Bara jag som blir paranaoid och tänkter ordet Hype Hype Hype HYPE!...
Dom borde väl veta att det borde bli ett tryck på en av de största releaserna till konsollen?, inte förberedda *pffft* trams! Postad 21 April 2008 - 16:32
Jag har inte heller fått mitt mail, testade att få mitt mail resent också men fortfarande inte fått det. Postad 21 April 2008 - 17:39
Vi får ju se när de väl är klara med servrarna men förtroendet för servrarna hos Konami försvann ju nästan i samband med PES2008.
Postad 21 April 2008 - 18:07
hahaha,välkommen till klubben..det där ställde till med problem för mig med Postad 21 April 2008 - 19:03
Tack vare ditt inlägg så wikipediade jag på och hittade lösningen..Annars hade jag säkert suttit å provar än Postad 22 April 2008 - 08:32
Liten video från en kille som kom in tillräckligt länge för att göra en gubbe:
http://www.gamersyde...ws_6351_en.html Själv reggade jag mig igår via browsern i PS3, allt gick smidigt och fort, till och med uppdateringen via torrent. Alphanumeric tog ett par försök dock. Visst är det onödigt med två extra ID:n att hålla reda på, som tur är får man döpa sin gubbe i spelet. Kul ändå att vi får betan utan förhandsbokningskodersstrul, hade ärligt inte räknat med att få testa alls innan spelet var släppt. Nån på EU-avdelningen verkar ha vaknat, hoppas den trenden håller i sig... Att betan är så populär att de inte klarar att hålla den uppe ens borde väl ge ett rejält uppvaknande hos grabbarna därborta, kanske köper de in en server till nu... De kanske trodde att intresset skulle vara lika svalt som till MGS3, men idag är ju online extremt mycket större än då och MGS4 har fått mycket bredare hype än något tidigare spel i serien. Postad 22 April 2008 - 10:02
Jag har reggat mig och allt men när jag ska loggain så står det unable to connect to server. (0901):FFFFFFE0 nånting ?
vet bågon vad det är för problem? Postad 22 April 2008 - 10:15
Men det är ju det som är meningen. De vill få högt tryck på servrarna för att testa vad de pallar med. Det är medvetet. Det är en test!
Postad 22 April 2008 - 10:26
Ibland är svaret mitt framör näsan att det är svårt att hitta Deras server/rar har brakat ihop, kort o gott Redigerat av stifflerman, 22 April 2008 - 13:32. Postad 22 April 2008 - 13:03
Lyckades logga in på konamis site igen och den här gången gick det att skicka ett confirmation mail. Det är bara att testa igen tydligen. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |